ویژه‌برنامه کودکان دیروز، والدین امروز در مهریز برگزار شد

افتتاح نمایشگاه آثار فرهنگی، هنری، ادبی و مذهبی اعضای مرکز مهریز توسط امام جمعه این شهرستان و حضور اعضای قدیم با فرزندان خود از برنامه‌های شاخص هفته ملی کودک استان یزد شد.

به گزارش روابط‌ عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، یکشنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۳، مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان مهریز بر اساس تقویم زمان‌بندی هفته ملی کودک با شعار"برای محیط زیست کودکان، برای آینده‌ای پاک‌تر و سالم‌تر" اقدام به برگزاری ویژه‌برنامه "کودکان دیروز، والدین امروز " کرد.
در این ویژه‌برنامه اعضای قدیم کانون همراه با فرزندان کانونی خود گردهم جمع شدند تا با ایجاد شور و نشاط، کسب تجربه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی به شکل گروهی و در کنار خانواده‌ها، ارتقای آگاهی از طریق آموزش‌های غیرمستقیم صورت پذیرد.

 ویژه‌برنامه کودکان دیروز، والدین امروز در مهریز برگزار شد

سیده عالیه قوامی مدیرکل کانون استان یزد ضمن خوش‌آمدگویی به حاضرین در این برنامه و تبریک هفته ملی کودک، توجه به همبستگی جهانی کودکان و اتحاد جهانی برای آنان با تاکید بر حمایت از کودکان مظلوم غزه را مطرح کرد و آرزوی دنیایی دور از جنگ کرد و روزی که به جای بمب بر سر کودکان گل بریزند.

قوامی در ادامه گزارشی از عملکرد کانون و معرفی تازه‌ترین تحولات و تجربه‌های کانون در زمینه‌های مختلف علمی و فناورانه، آموزشی، فرهنگی هنری، تربیتی، روانشناسی را تبیین کرد.

 ویژه‌برنامه کودکان دیروز، والدین امروز در مهریز برگزار شد

حجت‌السلام والمسلمین عبدالرضا محی‌الدینی، امام جمعه شهرستان مهریز در مورد نقش مهم کانون، مدارس، خانواده بویژه مادران اشاره کرد و جمله معروف امام خمینی(ره) "از دامن زن مرد به معراج می‌رود" را مطرح کرد. همچنین به مناسبت هفته پیوند اولیاء و مربیان اشاره کرد و تاکید کرد هر کدام به وظایف خود به نحو شایسته‌ای بپردازند و با همکاری هم به رشد همه جانبه کودکان بپردازند.

 ویژه‌برنامه کودکان دیروز، والدین امروز در مهریز برگزار شد

قصه‌گویی یسنا دهقانی از قصه "شیر بی یال و دم"، خوانش متن ادبی توسط محیا دهقانی، بازدید از آثار ادبی نازنین زهرا نصیری، آموزش ساخت درنای کاغذ و تا برای حاضرین توسط امیرصادق صمدی، عضو نوجوان همراه با معرفی کتاب "ساداکو و هزار درنای کاغذی" توسط اکرم‌السادات محسن‌الحسینی مربی فرهنگی مرکز از دیگر برنامه‌ها بود.

رضوان مهرعلی مربی مسئول مرکز مهریز با مطرح کردن طرح " کتاب ما میهمان شما"، کتاب "گردان قاطرچی‌ها" را به مسئولان و خانواده‌های حاضر در جمع امانت داد تا در آبان ماه و به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی دورهمی نقد و بررسی این کتاب را برگزار کنند.

 ویژه‌برنامه کودکان دیروز، والدین امروز در مهریز برگزار شد

در پایان با حضور حجت‌السلام والمسلمین عبدالرضا محی‌الدینی امام جمعه، مهدی شکری معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری،  سید ضیاء طباطبایی رئیس آموزش و پرورش، سعید قریشی رئیس نهاد کتابخانه‌ها، مرضیه ابویی رئیس اداره بهزیستی و محمدحسن ابویی از فرهنگیان و فعالان تئاتر شهرستان مهریز نمایشگاه آثار فرهنگی، هنری، ادبی و مذهبی اعضای این مرکز افتتاح شد.

گفتنی است نمایشگاه آثار اعضاء تا ۲۰ مهرماه در مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان مهریز برای بازدید عموم برپا است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =