کارگاه آموزشی«رنگ‌ ناب‌زندگی» با موضوع نوجوان خودباور

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستانه‌اشرفیه، کارگاه‌ توان‌مندسازی نوجوان را با عنوان «رنگ‌ناب زندگی» ویژه اعضای نوجوان این مجموعه برگزارکرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، «رنگ ‌ناب‌ زندگی» در ادامه برگزاری سلسله ‌نشست‌ها و کارگاه‌های آموزش حال‌خوش زندگی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برپاشد.

طی این نشست آموزشی که در سومین روز از هفته ملی کودک سال ۱۴۰۳ و با همراهی بیش از ۳۰ نوجوان عضو  مرکز فرهنگی هنری کانون آستانه‌اشرفیه صورت‌پذیرفت، «نوجوان خودباور» محور موضوعی ‌به‌شمارمی‌رفت.

آمنه فلاح زحمتکش، مربی فرهنگی کانون پرورش فکری آستانه اشرفیه نیز مدرس این نشست آموزشی به‌شمارمی‌رفت و مطالبی درباره عزت‌نفس و خودباوری، تاثیرجرأت‌مندی بر چگونگی ارتباط‌های ‌سازنده با افراد جامعه و مخاطبان برای اعضای نوجوان صحبت‌کرد.

کارگاه آموزشی«رنگ‌ ناب‌زندگی» با موضوع نوجوان خودباور

فلاح زحمتکش در همین‌زمینه به اهمیت شناخت نوجوانان از ویژگی‌های فردی خود و استفاده موثر از این توان‌مندی‌ها اشاره‌داشت و افزود: آشنایی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خانواده و تبدیل خودگویی‌های منفی به مثبت، نقش تعیین‌کننده‌ای در موفقیت‌های فردی و افزایش تعامل سازنده نوجوان با دیگران ایفامی‌کند.

او بخش دیگری از صحبت‌های خود را به مولفه‌های اساسی خودباوری اختصاص‌داد و از امنیت، پذیرش‌خود، پیوندجویی، تعهد و شایستگی به‌عنوان بخشی از این مولفه‌ها نام‌برد.

وی اضافه‌کرد: دست‌یابی به این مولفه‌ها می‌تواند نتایج ملموسی در جهت افزایش هم‌گرایی با دیگران و پذیرش هرچه بهتر از سوی افراد جامعه به‌دنبال‌داشته‌باشد.

برپایه این گزارش، پاسخ‌گویی به پرسش‌های اعضای نوجوان و انجام فعالیت‌های عملی به‌منظور انتقال هرچه بهتر آموزه‌ها به حاضران، اجرای نمایش خلاق«یک ‌روز زندگی در بازار»، «نمایش پویانمایی»، «اجرای سرود» و «برگزاری مسابقه حضوری»، ازدیگر برنامه‌هایی بود که در حاشیه برگزاری نشست آموزشی «رنگ ناب زندگی» صورت‌پذیرفت.

گفتنی‌است، این نشست‌ها هم‌زمان با هفته ملی کودک از ۱۴ تا ۲۰ مهر ۱۴۰۳ در دیگر مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز برگزارمی‌شود.

کارگاه آموزشی«رنگ‌ ناب‌زندگی» با موضوع نوجوان خودباور

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =