آسمان نمای گرگان و گنبد چشم انتظار میزبانی از کودکان گلستان

مربی نجوم اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان گفت: آسمان نمای شهرهای گرگان و گنبدکاووس با دارا بودن امکانات کامل نجومی مهیای میزبانی از کودکان و نوجوانان علاقمند به این علم در استان گلستان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، سما کردجزی در حاشیه نمایشگاه هفته ملی کودک گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: بخش کوچکی از ادوات و کارهای گسترده‌ای که در حوزه علم نجوم در کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان گلستان داریم را در غرفه نجوم نمایشگاه کودک گردآوری کرده‌ایم.

مربی نجوم اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان افزود: پخش ویدیوهای انگیزشی حوزه نجوم از قبیل فیلم سیاهچاله‌ها، خورشیدی که فوران می‌کند و شفق قطبی ناشی از فوران خورشیدی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در غرفه نجوم نمایشگاه ملی کودک در گرگان است‌.

کردجزی ادامه داد: مجتمع فرهنگی کانون پرورش فکری گرگان و مرکز گنبد امکانات نجومی کاملی از قبیل تلسکوپ، آسمان نمای دیجیتال ثابت و سیار دارند که امکان بهره‌مندی اعضای ساکن در شهرها و روستاهای دیگر گلستان در قالب تیم سیار فراهم است.

وی بیان کرد: متاسفانه فضای تبلیغاتی مطلوبی برای معرفی اقلام و تجهیزات نجومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان فراهم نشده بود، به همین دلیل برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نقش شایانی در معرفی هرچه بیشتر این توانمندی‌ها ایفا می‌کند.

مربی نجوم اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان ابراز امیدواری کرد که بازدیدکنندگان و کودکان علاقمند به حوزه نجوم بتوانند با مراجعه حضوری در مراکز گنبد و مجتمع فرهنگی کانون، از ظرفیت‌های موجود در استان بهره‌مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =