کد خبر: 346083
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹
بازدید 47
تور قصه‌گویی در روستای خویدک برگزار شد

همزمان با روزجهانی کودک، مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره یک یزد در سومین و چهارمین روز از هفته ملی کودک با شعار "برای رشد و شکوفایی کودکان، برای آینده‌ای پیشرفته‌تر" تورقصه‌گویی را در مدرسه ابتدایی روستای خویدک برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، این تور قصه‌گویی دو روزه با هماهنگی مرکز شماره یک یزد با دبستان علویه روستای خویدک ، با حضور مهدی آرایی مسئول دبیرخانه ترویج و توسعه قصه‌گویی ایران و استاد و پژوهشگر قصه و قصه‌گویی برای دانش آموزان ۱۰ تا ۱۲ سال و مادران علاقه‌مند به قصه‌گویی روستای خویدک برگزار شد.

 تور قصه‌گویی در روستای خویدک برگزار شد

این تور در اولین روز برگزاری میزبان سیده عالیه قوامی مدیرکل وکارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بود. در بخشی از این برنامه مدیرکل کانون در خصوص اهمیت و ضرورت قصه و قصه‌گویی اظهار داشت: قصه و قصه‌گویی در رشد و شکوفایی استعدادهای فرزندان و مادران تاثیر بسزایی دارد.

وی تورهای قصه گویی را بستر مناسبی برای جذب استعدادهای بومی و منطقه‌ای استان معرفی کرد و اظهار امیدواری کرد تا خانواده‌ها از این فرصت برای معرفی قصه‌های بومی و محلی خود استفاده نمایند.

 تور قصه‌گویی در روستای خویدک برگزار شد

اعضای شرکت کننده در این تور که از اعضای کانون نیز بودند، در کارگاه آشنایی با قصه و قصه‌گویی، مباحثی چون نحوه ارتباط و تعامل قصه‌گو با بیننده ، مقدمه‌چینی در قصه، استفاده مناسب از ابزار در قصه، استفاده از کلمات یا جملات کلیدی جذاب در روایت قصه، نحوه غلبه کردن بر استرس و خجالت قصه‌گو توسط مهدی آرایی مطرح شد.

این در حالی بود که در حین مباحث برای یادگیری بهتر مخاطبین، چند ‌نمونه قصه‌گویی انجام شد. در پایان با کمک محبوبه قزوینی‌زاده؛ مدیر مدرسه، دانش‌آموزان مستعد شناسایی شده و برای شرکت در جشنواره قصه‌گویی به کانون معرفی شدند.

 تور قصه‌گویی در روستای خویدک برگزار شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =