کد خبر: 346099
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷
روزهای آغازین هفته ملی کودک در کانون خوزستان

به مناسبت هفته ملی کودک برنامه های متنوعی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خوزستان، ویژه برنامه های متنوعی به مناسبت هفته ملی کودک از روزهای آغازین این هفته در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان اجرا شد که در این گزارش به برخی از آنان پرداخته می شود.

اهواز

درمرکز ‌یک اهواز به مناسبت هفته ملی‌کودک برنامه‌هایی با عناوین: ‌نواختن‌زنگ هفته ملی کودک، خواندن بیانیه هفته ‌ملی کودک توسط دانش آموزان، پخش‌فیلم‌، اجرای‌مسابقه، وکارگاه کاردستی،دعوت از کارشناس بهداشت و تغذیه، سفال و ادبی برگزار گردید.

مرکز پنج اهواز(بهارستان) نیز با اجرای برنامه های قصه گویی، کاردستی، بازی و کاشت نهال هفته ملی کودک را آغاز کرد.

مرکز چهار اهواز با حضور دانش آموزان و والدین آنها و اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری متنوع از قبیل: بازی و سرگرمی، آشنایی با حقوق کودکان، اجرای ویژه برنامه پاکبان های کوچک و نقاشی با موضوع پاکبان و حفاظت از محیط زیست، قصه گویی از کتاب کوچه را ما جارو میکنیم جهت آشنایی با تفکیک زباله و فرایند بازیافت به استقبال هفته ملی کودک رفت.

مجتمع فرهنگی اهواز نیز در هفته ی ملی کودک میزبان دانش آموزان مدرسه ی شاهد بهنام محمدی بود. اجرای فعالیت هایی همچون: ایستگاه آشنایی با کانون و فعالیت های فرهنگی هنری و ادبی در کانون، ایستگاه بازی و سرگرمی، ایستگاه نقاشی با موضوع حافظت از محیط زیست، ایستگاه قصه گویی با موضوع‌ حکایت آسیاب بچرخ، کارگاه آموزشی با موضوع تفکیک زباله و فرایند بازیافت به نام پاکبان های کوچک محافظان طبیعت از جمله فعالیت های این مجتمع فرهنگی بود.

اندیکا

به مناسبت هفته ملی کودک و روز روستا و عشایر با همکاری مرکز فرهنگی هنری شهرستان اندیکا و دیگر نهاد های فرهنگی شهرستان و حضور کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان خوزستان، برنامه های فرهنگی و هنری متنوعی در مدرسه شهید منوچهر عبداللهی روستای چشمه چلواربخش مرکزی شهرستان اندیکا با حضور کودکان و نوجوانان، مردم و مسئولین این شهرستان برگزار شد.

ایستگاه نقاشی، ایستگاه اوریگامی، بازی وسرگرمی اجرا مسابقات همراه با جوایزه، شاهنامه خوانی توسط دانش‌آموزان، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، اهدای کتاب‌ و ۲۰۰ بسته لوازم تحریر باهمکاری دهیار روستای چشم چلوار از جمله فعالیت های اجرا شده در این ویژه برنامه بود.

قفسه کلاسی مدرسه نشاط زاگرس در روستای طالپا از توابع بخش مرکزی شهرستان اندیکا نیز با حضور مربی سیار کتابخانه سیار استان خوزستان و همکاری مرکزفرهنگی هنری شهرستان اندیکا نصب شد.

اندیمشک

مراکز 4 و 5 اندیمشک هفته ملی کودک را به صورت مشترک با اجرای فعالیت های متنوع در دبستان شهید فهمیده این شهرستان آغاز کردند. در مرکز سه اندیمشک نیز با برگزاری کارگاه بازی و تست هوش، کارگاه مادر و کودک، نقاشی و نمایش خلاق آغاز این هفته را گرامی داشتند.

مرکز یک نیز هفته ملی کودک را از دبستان عرفان این شهرستان آغاز کرد و اجرای برنامه در این مدرسه پرداخت.  همچنین با حضور دانش آموزان دبستان حضرت مریم (س) در مرکز برنامه های کاردستی، قصه گویی، معرفی کتاب و اجرای نمایشی آن انجام شد.

کارون

کودکان شیرین کارون اولین روز از هفته ی ملی کودک را با قصه و شعر و نقاشی و بیان آرزوها و آگاهی از حقوق جهانی کودک آغاز کردند

باوی

اولین روز هفته ی ملی کودک شهر ستان باوی با حضور در مدرسه آیت الله غفاری روستای زویر چری از توابع شهر ملاثانی با انجام فعالیت های فرهنگی، هنری و علمی از قبیل: قصه گویی، معرفی وقایع، نقاشی، آشنایی با اجرام مسیه، آشنایی با کهکشان ها و خاطره گویی از لحظه ی دیدن آسمان و ستاره ها برگزارشد.

مرکز بستان

مرکز بستان به کمک  کانون یاران فعال مرکزخود، کار فضاسازی، ساخت عروسک های دکوری، آماده وکامل کردن صحنه ویژه برنامه های هفته ملی کودک را انجام داد.

مرکز مسجدسلیمان

در مرکز فرهنگی شهرستان مسجد سلیمان با شعار "کودکان غزه ما با هم هستیم" در حمایت از کودکان غزه و تجلیل از کودکان شهدا فعالیت های هفته کودک را آغاز کرد.

برگزاری ویژه برنامه هفته کودک و هفته عشایر با حضور واحدسیار روستایی در روستای چشمه زالوک، ایستگاه ادبی "یک سبد خاطره"، کارگاه های قصه گویی، اوریگامی، نقاشی، نمایشگاه آثار ادبی و ... از جمله برنامه های مرکز مسجدسلیمان بوده است که در روزهای آغازین هفته ملی کودک برای کودکان شهر و روستای این شهرستان برگزار شد.

خرمشهر

مرکز یک خرمشهر در آغاز هفته کودک میزبان 60 دانش آموز پایه سوم بود که با اجرای برنامه هایی نظیر شناخت وقایع، قصه گویی مصور، کارگاه نقاشی،بازی و مسابقه از کودکان این شهرستان میزبانی کرد.

مرکز سه خرمشهر نیز هفته ی ملی کودک را با اجرای قصه ی کلوچه های خدا، کارگاه کاردستی و نقاشی ، بازی و سرگرمی آغاز کرد.

این هفته در مرکز یک خرمشهر با بازدید دانش آموزان پایه اول ودوم دبستان بهزاد صفاتی واجرای فعالیت های؛ شناخت وقایع، قصه گویی مصور، بحث آزاد، کارگاه نقاشی با موضوع محیط زیست، بازی و مسابقه همراه بود.

در مرکز چهار خرمشهر که با رقابت معلمان در کنار کودکان همراه بود برنامه های مختلف قصه گویی و نمایش نیز اجرا شد. همچنین با حضور 36 دانش آموز دبستان مرضیه در این مرکز قصه گویی با ابزار، مسابقه ماهیگیری و چرخش با توپ و کاردستی ماهی با دوریختنی ها برای حفاظت از محیط زیست، شعر خوانی کودکان و... اجرا شد.

هندیجان

اولین روز هفته ملی کودک با حضور بیش از ۵۰ کودک و مادر در مرکز هندیجان برگزار گردید. در این برنامه که با قصه گویی مربی و عضو فعال مسابقه نقاشی چهره های خندان دوستان خود همراه بود، کارشناسان بهداشت نیز در دو ایستگاه جداگانه برای بچه ها و مادران در خصوص تغذیه سالم و بهداشت فردی و اجتماعی آموزش هایی را ارائه کردند.

همچنین با همکاری آموزش و پرورش این شهرستان فیلم انیمیشن «ببعی قهرمان » نیز به مناسبت هفته ملی کودک برای 800 دانش آموز هندیجانی اکران خواهد شد.

باغملک

شهرستان باغملک با معرفی کانون یاران خود اولین روز هفته ملی کودک را آغاز کرد. اجرای فعالیت های قصه گویی، معرفی بهترین کتابی که خواندم توسط اعضا، فعالیت بازی درمانی توسط یکی از والدین(استاد دانشگاه و روانشناس) و ... از ویژه برنامه های شروع هفته ملی کودک در این مرکز بود. اعضای این مرکز با ساخت و پرواز هواپیماهای کاغذی به یاد کودکان مظلوم غزه با آنان همدردی کردند.

شوشتر

با همکاری اداره محیط زیست و مرکز فرهنگی هنری شماره دو شوشتر و حضور در مدارس منطقه محروم این شهرستان و  اجرای فعالیت‌های قصه گویی و اهدای کارت عویت پاکبانان کوچک هفته ملی کودک گرامی داشته شد.

شوش

اولین روز از هفته ی ملی کودک در مرکزشوش با حضور پرشور کودکان با برگزاری ویژه برنامه های: کارگاه قصه گویی عضو کانون برای بیش از هفتاد نفر از کودکان و والدین حاضر، آموزش کاردستی رنگین کمان برجسته، شعرخوانی و همخوانی شعر، نمایشگاه صنایع دستی ریز توان جویان معلول و نیز اجرای فعالیت های آموزشی جمعیت هلال احمر درباره‌ی امداد و نجات کودکان ، مانور زلزله و اورژانس اجتماعی برای کودکان برگزار شد.

آبادان

مرکز یک آبادان هفته ملی کودک را با حضور در دبستان رضوان فرهنگیان  واجرای قصه گویی، شعرخوانی، نقاشی خلاق و بازی آغاز کرد.

برگزاری ویژه برنامه اولین روز هفته‌ی ملی کودک در مرکز چهار آبادان با حضور پرشور بچه های پایه دوم مدرسه ی شهدا به همراه معلم و اجرای برنامه های کتابخوانی، کارگاه کاردستی، کارگاه نقاشی و خلاقیت، پخش فیلم و اجرای مسابقه همراه بود.

فعالیت مرکز سه آبادان نیز با حضور دانش آموزان پایه دوم و سوم مدرسه پسرانه صالحین همراه بود.

دبستان روان فرهنگیان، قصه گویی، شعرخوانی، نقاشی خلاق و بازی

دزفول

قصه گویی برای کودکان، بحث آزاد، نقاشی، کتابخوانی  با محوریت حقوق کودکان، پخش و نقد و بررسی فیلم و ... از برنامه های هفته ملی کودک در مرکز فرهنگی هنری شماره دو دزفول بود.

فعالیت‌های فرهنگی هنری مرکز چهار دزفول در تاریخ ۱۵ مهر بحث و گفتگو به مناسبت روز جهانی کودک و حقوق کودکان، کاردستی ساخت صورتک با موضوع کودکان جهان، بازی و سرگرمی و مسابقه، پخش فیلم و .‌..‌

ایذه

مرکز فرهنگی هنری شهید علی لندی ایذه با حضور در روستای بادام زار به همراه ریاست اداره ارشاد و ریاست نهاد کتابخانه های این شهرستان و اجرای برنامه های قصه گویی، معرفی وقایع، بازی و سرگرمی و اهدای جوایز هفته ملی کودک را گرامی داشتند.

گتوند

آغاز هفته ملی کودک با حضور دانش آموزان مدرسه ستایش در مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گتوند و اجرای برنامه های قصه گویی، ‌شعر خوانی، کاردستی، بازی و سرگرمی همراه بود.

لالی

فعالیت های فرهنگی قصه گویی، کاردستی، شعرخوانی، نمایش خلاق، بازی و... توسط مربی مرکز فرهگی هنری شهرستان لالی در مدارس روستایی همجوار این شهرستان در آغاز هفته ملی کودک انجام شد.

حمیدیه

در هفته ملی کودک، دانش آموزان مدرسه استثنائی بعثت در مرکز حمیدیه حضور یافته و با بازی و سرگرمی و نمایش انیمیشن و... لحظاتی مفرح وشاد را گذراندند.

ماهشهر

اولین روز هفته ملی کودک شهرستان ماهشهر با حضور پرشور پایه های اول و دوم دبستان در کانون و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری از قبیل: قصه گویی با ابزار، کارگاه نقاشی، ایستگاه کتابخوانی(کافه کتاب)، ایستگاه بازی و سرگرمی، بازید از نمایشگاه آثار هنری،فرهنگی، ادبی و علمی تابستان اعضا مرکز صحبت درباره این هفته توسط مربیان و شنیدن آرزوها از زبان بچه ها و... برگزار شد.

سوسنگرد

ویژه برنامه هفته ملی کودک در مرکز سوسنگرد با حضور پرسنل اداره حفاظت محیط زیست و اجرای برنامه های متنوع برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =