جشن هفته ملی کودک برای کودکان کانون اصلاح و تربیت همدان

مربیان کانون پرورش فکری همدان با حضور در کانون اصلاح و تربیت برای کودکان و نوجوانان این مرکز به مناسبت هفته ملی کودک کارگاه بازیگری و طراحی برگزار کرده و هفته ملی کودک را در کنار آنها جشن گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پروش فکری استان همدان، کانون پرورش فکری از دیرباز در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد حال خوش زندگی در میان کودکان، نوجوانان و حتی والدین آنها نقش پر رنگی داشته و با نهادها و دستگاه‌های مختلف همکاری لازم را داشته است.

در این میان پیوند بین کانون پرورش فکری با کانون اصلاح و تربیت سابقه‌ای طولانی داشته و مربیان کانون خدمات رسانی و ایجاد حس و حال خوب را در میان همه کودکان و نوجوانانی که به اختیار یا جبر زمان راه را اشتباه رفته‌اند، وظیفه خود دانسته و با جان و دل به میان آنها رفته و برای آنها برنامه‌های مختلف فرهنگی- هنری و ادبی اجرا می‌کنند.

هفته ملی کودک فرصتی بود برای حضور در میان این کودکان و نوجوانان بزهکار؛ کسانی که اکنون برای تنبیه و تأدیب در محلی نگهداری شده و توسط مربیان  مجرب و مهربان راه و رسم درست فکر کردن و درست زندگی کردن را می‌آموزند که بعد از آزاد شدن و گذراندن دوره خطا و اشتباه خود بتوانند در جامعه مسیر درست را طی کنند.

17 مهرماه امسال مربیان هنری و فرهنگی کانون با گرفتن مجوز لازم راهی کانون اصلاح و تربیت شدند.  مکانی با پسران نوجوان که بسیار خلاق و کار بلد هستند و در بخشی از مسیر زندگی خود به هر علتی راه را اشتباه رفته و وقتی خوب نگاهشان می‌کردی بارقه امید را در چشمانشان در کنار شرم و پشیمانی متوجه می‌شدی. چشمانی که وقتی نگاهت می‌کردند یک دنیا حرف داشتند، چشمانی منتظر برای بخشیده شدن و در نهایت آزاد شدن و نفس کشیدن در بیرون از این چهاردیواری‌ها.

پسران در این کانون بیکار نبودند مربیان کانون اصلاح و تربیت برایشان دوره پیرایش‌گری، برق، کامپیوتر و صنایع دستی گذاشته بودند تا مهارتی بیاموزند و سرگرم کار باشند و شب‌ها و روزها را راحت‌تر بگذرانند.

مربیان کانون با حضور در این مرکز برایشان کارگاه آموزش بازیگری و طراحی برگزار کردند. علاقه‌شان به بازیگری عجیب بود. شاید می‌خواستند زندگی گم شده خود و یا آمال و آرزوهایشان را در نقشی که بازی می‌کردند به نمایش دربیاورند. شاید می‌خواستند برای لحظه‌ای چیزی که بودند نباشند و خودشان را برای دقایقی در دنیای زیبای دیگری که در آن اشتباه و خطا نبود گم کنند.
بعد از بازیگری و گرفتن یک حس خوب، مشغول آموزش طراحی و نقش گل زدن بر روی کوزه‌ها می‌شوند. غرق در رنگ و نقش. آنها کودکان و نوجوانانی خلاق بودند و هنرمند اما محبوس در خطای مرتکب شده خود که قطعا رفتار، گفتار، کردار، تصمیمات و خطاهای ما بزرگترها در ارتکاب جرم آنها بی‌تأثیر نبوده است زیرا کودک و نوجوان همچون لوح سفیدی است که از محیط و اطرافیان تأثیر و الگو گرفته و راه و مسیر حرکت خود را مشخص می‌کند.

زمان خداحافظی می‌رسد دقایق برایمان بسیار زود گذشته بود، وقتی اعلام کردیم که زمان رفتن است نگاهشان مضطرب و خیره به ما یک سوال داشت که آیا باز این دیدار تکرار می‌شود؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =