کد خبر: 346417
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴
اختتامیه نخستین مهرواره فرهنگی «قاسم‌های زمان»در اردبیل برگزار شد

نخستین مهرواره فرهنگی «قاسم‌های زمان» که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل و با همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان برگزار شد، با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف، به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، ملیحه ملک‌زاده فرد مدیرکل کانون استان اردبیل عصر پنجشنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۳ در آیین اختتامیه نخستین مهرواره فرهنگی «قاسم‌های زمان» که با حضور جمعی از مدیران کل، مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی استان در مجتمع فرهنگی هنری اردبیل به اجرا درآمد، گفت: هر موضوعی که به زبان هنر بیان شود تأثیرگذارتر از مستقیم گویی است و کانون پرورش فکری با ابزار فرهنگ، هنر و ادبیات با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را با پیام‌های اصلی زندگی آشنا می‌سازد.

اختتامیه نخستین مهرواره فرهنگی «قاسم‌های زمان»در اردبیل برگزار شد

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که پایه و اساس کار کانون را مسائل انقلاب عنوان کرده‌اند، اظهار داشت: نخستین مهرواره فرهنگی قاسم‌های زمان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامی داشت یاد و نام شهیدان والامقام، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد و در حدود دو هزار کودک و نوجوان مخاطب اجراهای این مهرواره بودند.

مدیرکل کانون استان اردبیل تصریح کرد: مرحله نهایی این مهرواره در هفته ملی کودک برگزار شد تا ضمن جلب‌توجه عمومی، مسئولان تربیتی و والدین به اهمیت دوران کودکی، بتوانیم با پرداختن به موضوع ارزشمند دفاع مقدس، نسل انقلابی و ولایتمدار کشورمان را ادامه‌دار کنیم.

وی با بیان اینکه دوران کودکی و نوجوانی از حساس‌ترین دوران زندگی هر فرد است افزود: هر مطلبی که در این دوران در ذهن و باور کودکان نهادینه شود، نتیجه آن در بزرگ‌سالی رؤیت خواهد شد و بر همین اساس باید تربیت و پرورش کودکان را جدی بگیریم و سعی کنیم به‌جای برنامه‌ریزی و صرف هزینه برای کاستن آسیب‌های اجتماعی، برای تربیت درست و صحیح فرزندان جامعه سرمایه‌گذاری کنیم.

ملک‌زاده فرد گفت: مراسم اختتامیه امروز، آغازی بر ادامه مهرواره در سطح ملی است.

وی خاطرنشان کرد: در این مهرواره قصه‌ها و روایت‌های واقعی و برگرفته از خاطرات رزمندگان نقل شد و مخاطبان کودک و نوجوان که متأثر از اجراهای قصه‌گویان و روایتگران بودند، با قصه‌ها ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را با علاقه گوش دادند.

اختتامیه نخستین مهرواره فرهنگی «قاسم‌های زمان»در اردبیل برگزار شد

اهداف دشمن در نبرد شناختی و ادراکی، ایجاد بحران هویت است

سردار غلام عسگر کریمیان، جانباز، آزاده و پیشکسوت دوران دفاع مقدس نیز در این آیین طی سخنانی گفت: این مهرواره یادآور مادران و پدران با ایمانی است که برای استقلال و آزادی کشور از پاره تن خود گذشتند تا دین و کیان کشور جاودانه بماند.

وی دفاع مقدس را گنجینه‌ای ارزشمند که باید ابعاد مختلف آن کشف و استخراج شود توصیف کرد و بیان داشت: مهرواره قاسم‌های زمان با هدف دستیابی به همین گنجینه و آشنا ساختن نسل‌های جدید انقلاب با فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد.

فرمانده سابق لشکر عاشورا تغییر نسل‌ها در جامعه را گریزناپذیر دانست و گفت: آینده کشور در دستان فرزندانمان خواهد بود و به همین منظور باید ریشه‌ها را پرورش این نسل محکم کنیم.

وی افزود: درحالی‌که ایجاد بحران هویت در نسل امروز از اهداف دشمن در نبرد شناختی و ادراکی است، ترویج مکتب ایثار، جهاد و شهادت بنیه‌ها و هویت ایرانی اسلامی را در کودکان و نوجوانان تقویت می‌کند.

آزاده و جانباز دوران مقدس ادامه داد: جنگ تماماً خشونت و خونریزی نیست، بلکه فضائلی مثل ایمان قلبی به پروردگار، محبت اهل‌بیت، ایثار، ازخودگذشتگی، هویت طلبی، میهن‌پرستی، آموزش، ابتکار عمل، خلاقیت و حتی موضوعاتی با مضمون طنز همراه دارد که باید برای عموم روایت و بازگو شوند.

سردار کریمیان با بیان اینکه نباید از بچه‌ها غافل شد، گفت: روح کودکان مثل زمین بایر و بکر است و نباید اجازه داد دشمنان خواسته‌های خود را در آن بکارند.

وی خاطرنشان کرد: این مهرواره وسیله‌ای برای رسیدن به یک هدف بزرگ‌تر است و لازم است با آسیب‌شناسی و نیازسنجی از موضوعات مختلف در راستای تربیت دینی و تقویت روحیه معنوی کودکان و نوجوانان که وظیفه ذاتی دستگاه‌های فرهنگی است؛ تکلیف مدار و رسالت محور عمل کنیم.

اختتامیه نخستین مهرواره فرهنگی «قاسم‌های زمان»در اردبیل برگزار شد

زبان هنر، مهم‌ترین ابزار انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است

معاون هماهنگی تیپ ۳۱ سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل نیز با تأکید به تعلیم و تربیت کودکان و نوجوان گفت: زبان هنر، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ابزار انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های جدید است.

سرهنگ میرحبیب هاشمی بیان داشت: قصه‌گویی تولید فیلم و کتاب در کنار دیگر آثار هنری در اشاعه و ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس مؤثر است.

وی گفت: رزمندگان و فرماندهان در جبهه‌ها جان‌فشانی کردند تا کشور تکه‌تکه نشود و اجازه تصرف یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندادند و امروز امنیت و اقتدار کشورمان که حاصل همین رشادت‌هاست را باید قدر بدانیم.

اختتامیه نخستین مهرواره فرهنگی «قاسم‌های زمان»در اردبیل برگزار شد

اجرای قصه نمایش، قصه‌گویی، سرود و رونمایی از دو کتاب با عنوان‌های «فرشته‌ای آمین گفت» به قلم سمیه حسین زاده مربی آفرینش‌های ادبی کانون و «خدا هوای ماهی‌ها را دارد» مجموعه داستان مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل از بخش‌های اجراشده در این رویداد فرهنگی بود و در پایان با اهدای لوح و جوایز از برگزیدگان بخش‌های مختلف این مهرواره تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =