کد خبر: 346517
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
بازدید 34
نشست آموزشی ارتباط موثر با نوجوان تشکیل شد

نشست آموزشی «چگونه با نوجوانم ارتباط موثر برقرار کنم؟ » برای مربیان کانون پرورش فکری، معلمان و مادران علاقه‌مند همزمان با برگزاری جشنواره «شادبادک» در کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان نشست آموزشی «چگونه با نوجوانم ارتباط موثر برقرار کنم؟ » با تدریس علیرضا میرزایی مشاور و روان‌شناس، ۱۹ مهر ۱۴۰۳ در سالن اجتماعات مرکز نوآوری و خلاقیت شهرداری کرمان و همزمان با برگزاری جشنواره «شادبادک» تشکیل شد.

بنابر این خبر، علیرضا میرزایی ابتدا باورها و نگرش‌های غلطی را که درباره نوجوان وجود دارد را ذکر کرد و گفت: ماهیت رابطه ما با نوجوان بستگی به نگرش ما دارد.

در ادامه از حاضران خواست به جای صفات منفی چون لجبازی و کنجکاوی که در مورد نوجوانی به کار می‌برند کلمات جایگزین با بار مثبت چون مرزگذاری و استقلال‌طلبی را انتخاب کنند.

وی بین دوره بلوغ و دوره نوجوانی تفاوت‌ قائل شد و گفت: دوران بلوغ شامل فرایندهای تکاملی از انتهای کودکی است و منجر به کسب توانایی تولید مثل می‌شود در حالی که، دوران نوجوانی دوره‌ای بین کودکی و بزرگسالی است که در آن نوجوان تغییرات گسترده‌ای را تجربه می‌کند.

میرزایی زیرمراحل نوجوانی در دوره‌های سنی مختلف را تعیین و ویژگی‌های هر دوره را شرح داد.

همچنین، آشنایی با تغییرات گسترده این سن و سازگاری با آن، بهبود روابط والد و فرزند، پیشگیری از اختلالات و مشکلات روانی نوجوانان رااز فواید آشنایی والدین با این دوره بحرانی دانست.

این در حالی است که، برخی ویژگی‌های دوران نوجوانی چون بلوغ جسمانی، رابطه با همسالان، هیجان‌طلبی و استقلال‌طلبی، میل به متفاوت بودن و در جستجوی هویت بودن تشریح شد و برای مدیریت هر یک از خصوصیات راه‌کارهایی ارایه شد.

در پایان این نشست آموزشی راهکارهایی برای ارتباط موثر و همدلی با نوجوان با ذکر مثال و پرسش  و پاسخ ارایه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =