کد خبر: 346521
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵
هفته ای برای کودکان

در هفته ملی کودک با شعار "برای کودکان، برای ایران" برنامه های متنوعی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خوزستان، در هفته ملی کودک که از 14 الی 20 مهرماه اعلام شده بود برنامه های متنوعی با شعار "برای کودکان، برای ایران" در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان برگزار شد.

هفته ای برای کودکان

نشست رسانه ای با اصحاب رسانه استان خوزستان

پیش از آغاز هفته ملی کودک، نشست رسانه‌ای مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان با حضور بیش از 20 خبرنگار از اهالی رسانه استان خوزستان روز پنجشنبه ۱۲ مهرماه در اداره کل کانون خوزستان برگزار شد. داریوش آقاسی در این نشست به تشریح برنامه های پیش روی کانون خوزستان پرداخت.

جشنواره فرهنگی،هنری و ادبی "بال های کودکی"

به مناسبت هفته ملی کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، فراخوان جشنواره فرهنگی،هنری و ادبی "بال های کودکی" را منتشر کرد. این جشنواره با شعار "برای کودکان ، برای آینده" ویژه هفته ملی کودک در بخش های «فرهنگی (قصه گویی)، هنری(نقاشی تکنیک آزاد) و ادبی(دل نوشته)» و با موضوعات «دنیایی که من دوست دارم» و «کودک، امنیت، آرامش»، ویژه رده‌ی سنی نوباوه (4+)، نوخوان (7+)، نونهال (9+) و نو نگاه (12+) برای عموم علاقه‌مندان برگزار شد که با استقبال عموم مخاطبان قرار گرفت.

نمایش عروسکی «تولد لولویی»

نمایش شاد عروسکی«تولد لولویی» به کارگردانی و تهیه کنندگی مرضیه عویدی برای کودکان، نوجوانان و خانواده در مجتمع فرهنگی کانون پرورشی (فاز ۲ پادادشهر) با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان و گروه هنری سایه های کاغذی برگزار شد.

هفته ای برای کودکان

برنامه های کودک و والد

با شروع هفته ملی کودک، برنامه های ویژه ای با حود کودکان و والدین آنها در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری سراسر استان خوزستان برگزار شد. برگزاری کارگاه های آموزشی، قصه گویی، نقاشی، عروسک سازی، کاردستی، مسابقه و ... از جمله برنامه های اجرا شده ویژه کودکان و والدین در هفته ملی کودک بود.

هفته ای برای کودکان

تجلیل از فرزندان شهدا و خانواده شهدای کودک

به مناسبت هفته ملی کودک مدیرکل کانون، مسئول حراست و معاون فرهنگی کانون از خانواده محترم شهید مدافع امنیت سعید ربیعی دیدار و با اهدای هدیه به فرزندان شهید از ایشان تجلیل کردند. در مراکز کانون نیز ویژه برنامه های مختلفی جهت تجلیل از خانواده شهدا برگزار شد.

هفته ای برای کودکان

پاکبان های کوچک

ویژه برنامه پاکبان های کوچک با هدف آشنایی کودکان با حفظ محیط زیست، دوستی با طبیعت، تفکیک زباله و فرآیند بازیافت و با حضور فعالان محیط زیست به مناسبت هفته ملی کودک در مراکز کانون خوزستان برگزار شد.

هفته ای برای کودکان

طرح هر کلاس درس یک قفسه کتاب

در راستای اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق کم برخوردار طرح کشوری «هر کلاس درس، یک قفسه کتاب» با اهدای ۱۷ قفسه کتاب به مدارس منتخب استان خوزستان که عبارتند از دبستان نشاط زاگرس در روستای طالپا از توابع بخش مرکزی شهرستان اندیکا و دبستان دخترانه مهر در کوی حصیرآباد اهواز، با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در کودکان اجرا گردید.

هفته ای برای کودکان

آئین زنگ دوستی در مدارس استان خوزستان

زنگ دوستی به صورت همزمان توسط مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری روز دوشنبه ۱۶ مهرماه «روز ملی کودک» در مدارس استان خوزستان نواخته شد. این آئین هماهنگ و منسجم استانی با مفهوم امنیت، آرامش و صلح جهانی برای همه کودکان و با هدف اعلام همبستگی با کودکان مظلوم کشورهای درگیر تجاوز رژیم‌های استعمارگر و کودک‌کش بالاخص فلسطین و لبنان در مدارس شهرها و روستاهای استان، با همت مسئولین محترم مراکز فرهنگی هنری کانون و با حضور و همراهی صمیمانه مسئولین نهادهای مربوطه برگزار شد.

هفته ای برای کودکان

همدردی با کودکان غزه

با توجه به هویت ایرانی اسلامی و نگاه دلسوزانه به مسائل کودکان و باتوجه به اهمیت جایگاه کودکان در جهان و مظلومیت کودکان معصوم غزه و محکومیت جنایت‌های رژیم جعلی صهیونیستی، همدردی با کودکان فلسطین از برنامه‌های هفته ملی کودک در مراکز کانون پرورش فکری استان خوزستان بود.

هفته ای برای کودکان

دیدار با کودکان آسیب دیده بیمارستان سوختگی اهواز

به مناسبت هفته ملی کودک ضمن دیدار معاون فرهنگی و مسئول حراست کانون ، گروه نمایشی کانون پرورش فکری، کتابخانه سیار شرق اهواز از بخش اطفال بیمارستان سوختگی طالقانی با اجرای نمایش عروسکی و اهدای هدیه به کودکان آسیب دیده این بیمارستان با آنان همدردی کردند.

هفته ای برای کودکان

آماده سازی کتابخانه های سیار شهرستان های ایذه و دزفول

آماده سازی کتابخانه های سیار شهرستان های ایذه و دزفول جهت افتتاح در این شهرستان ها انجام شد. تعمیر، تجهیز، طراحی و نصب برچسب کتابخانه سیار از جمله اقدامات انجام شده جهت راه اندازی این مراکز سیار بود.

هفته ای برای کودکان

نشست فعالان تربیتی حوزه کودک

به مناسبت هفته ملی کودک، نشست فعالان تربیتی استان خوزستان با موضوع «شـناخـت کـودک امـروز» با حضور اساتید و فعالان تربیتی استان روز سه شنبه 17 مهرماه در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی هنری شماره یک اهواز برگزار شد.

این نشست تعاملی و گفت‌وگومحور با حضور مدیرکل کانون، مسئول حراست، معاون فرهنگی، کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری و جمعی از مسئولین آموزش و پرورش، اساتید دانشگاه، اعضای بنیاد ملی نخبگان، دانشجومعلمان رشته‌های مرتبط، مدیران برخی مؤسسات فعال در حوزه کودک با هدف تبیین مسائل روز عرصه آموزش کودکان و رویکردهای نوین تربیتی برگزار شد.

هفته ای برای کودکان

مراکز سیار کانون پرورش فکری

کتابخانه های سیار کانون پرورش فکر به مناسبت هفته ملی کودک در مناطق مختلف روستایی مستقر شده و به اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری پرداختند.

هفته ای برای کودکان

ویژه برنامه "آسمان کودکی"

ویژه برنامه آسمان کودکی به مناسبت هفته جهانی فضا در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی نجوم،آشنایی با اجرام مسیه، آشنایی با کهکشان ها، فعالیت علمی نجوم و ساخت کاردستی فضایی از جمله فعالیت های مراکز در این ویژه برنامه برای کودکان بود.

هفته ای برای کودکان

"پیک امید" ویژه برنامه روستاها و عشایر

در هفته ملی کودک ویژه برنامه "پیک امید" با اجرای فعالیت هایی همچون قصه گویی، کتابخوانی، نمایش عروسکی و ... در مناطق روستایی و عشایر استان خوزستان برگزار شد. برنامه مشترک کانون پرورش فکری با کانون خادم‌یاران آستان قدس رضوی به مناسبت «روز کودک، روز قصه» در هفته ملی کودک در روستای مگطوع شهرستان کارون برگزار شد. همچنین به مناسبت هفته ملی کودک و روز روستا و عشایر با همکاری مرکز فرهنگی هنری شهرستان اندیکا و دیگر نهاد های فرهنگی شهرستان و حضور کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان خوزستان، برنامه های فرهنگی و هنری متنوعی در مدرسه شهید منوچهر عبداللهی روستای چشمه چلواربخش مرکزی شهرستان اندیکا با حضور کودکان و نوجوانان، مردم و مسئولین این شهرستان برگزار شد.

هفته ای برای کودکان

«روز کودک روز قصه» در خوزستان

در راستای اجرای پرشور برنامه‌های هفته ملی کودک در استان خوزستان، روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه و در یک اتفاق منسجم، رویداد "روز کودک، روز قصه" با هدایت‌گری کارشناسان محترم فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری و همت مسئولین محترم مراکز و مربیان توانمند کانون در جای‌جای استان، جریان‌ساز شد. قصه‌گوهای خوزستانی در همه سنین، همزمان در سراسر استان و به مناسبت روز جهانی «روز کودک، روز قصه» که پیش‌تر توسط سازمان بین‌المللی یونیسف با این عنوان نام‌گذاری شده بود، در محل‌های تجمع کودکان در شهرها و روستاهای استان پهناور خوزستان به اجرای برنامه های قصه گویی پرداختند.

هفته ای برای کودکان

بازی های بومی محلی، و بازدید از موزه و سینما

اجرای بازی های بومی محلی و برنامه های بازدید از موزه و سینما نیز از دیگر فعالیت های مراکز کانون خوزستان در هفته ملی کودک بود.

هفته ای برای کودکان

فضا آرایی شهری به مناسبت هفته ملی کـودک

فضا آرایی شـهری به مناسبت هفته مـلـی کـودک با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان و شهرداری اهواز در مسیرهای پر تردد سطح شـهر اهـواز صورت گرفت.  حقوق شهروندی کودکان، همدردی با کودکان فلسطینی و معرفی کودکان مقام آور خوزستانی در جشنواره های بین المللی از جمله موضوعات استفاده شده در این فضا آرایی های شهری است.

برگزاری جشن ها، کارگاه های آموزشی، نشست های ادبی، فعالیت های قصه گویی در سطح شهر و روستا، فعالیت های هنری و... از دیگر برنامه های اجرایی کانون خوزستان بود که به همت مسئولین مراکز و مربیان پر تلاش مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان خوزستان برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =