«تیزتک» کاری از جانبازان دفاع مقدس در مرکز تئاتر کانون اجرا شد

نمایش «تیزتک» کاری از جانبازان اعصاب و روان، هم‌زمان با هفته ملی کودک به صورت رایگان در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش از سوی جانبازان اعصاب و روان بیمارستان روان‌پزشکی نیایش با هدف تئاتر درمانی تولید شده و ماندانا عبقری نویسنده و علیرضا دهقانی کارگردان و تسهیل‌گر آن هستند.

در خلاصه داستان نمایش «تیزتک» آمده است: «یارتا؛ فرزند شهید خلبان با خرچنگی کوچک و صخره‌ای کنار دریا دوست است. تیزتک جنگنده‌ای است که خلبانش با خروج اضطراری از آن بیرون پریده و خودش در سقوطی معجزه‌وار سالم مانده و حامل دو موشک عمل نکرده است. او در پناه صخره‌ای پنهان شده تا گروه جست‌وجو به سراغش بیاید.

سیامک کوچکی، اصغر توکلی، الله‌یار خسروی، محسن شاهی صداپیشگی و محمدحسین صادقی، سیدابوالحسن موسوی، حسین امیریان و محمود گلی عروسک‌گردانی این نمایش را برعهده داشتند.

همچنین سایر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان: سیامک کوچکی، طراحی و ساخت عروسک: غزال بهرامی و دکور: علیرضا حسین‌پور.

معاون مرکز تئاتر کانون در پایان اجرای این نمایش گفت: سال‌های پیش با علیرضا دهقانی کارگردان نمایش «تیز تک» در بخش تئاتر فراگیر (کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه) همکاری داشتیم و تجربه خوبی بود. با تأکید مدیریت جدید کانون این کار ادامه پیدا کرد.

سعید زین‌العابدینی افزود: هدف ما اجرای نمایش نبود، بلکه هدف تئاتر درمانی بود تا به وسلیه تئاتر حال‌مان خوب شود و به آینده امیدوار باشیم. این رزمندگان در زمان جنگ از ما دفاع و اکنون هم با کار فرهنگی ما را خوشحال کردند.

کارگردان نمایش «تیزتک» نیز در این آیین خاطرنشان کرد: این رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، سربازان فرهنگی هستند و فقط به درد جنگیدن نمی‌خورند و در هفته بزرگداشت کودک برای بچه‌های این نسل هم کار کردند.

علیرضا دهقانی تصریح کرد: وقتی حال بچه‌ها خوب می‌شود، حال ما هم خوب می‌شود. این نمایش یک ماراتن سه چهار ماهه بود. همه عوامل تلاش خودشان را کردند تا کار قابل قبولی ارائه دهند.

حمایت کانون از اجرای نمایش‌های تئاتردرمانی

مدیر دفتر مرکزی حراست کانون نیز در این مراسم از عوامل این نمایش به‌ویژه جانبازان اعصاب و روان بیمارستان نیایش قدردانی کرد و گفت: به خاطر نگاه ارزشی که داشتید به شما افتخار می‌کنیم و احترام می‌گذاریم.

روح‌الله عباسی‌نژاد در ادامه اضافه کرد: چند ماه قبل که این کار آغاز شد، شروع خوبی داشتید ولی فکر نمی‌کردم به این سرعت کار پیش برود و به اجرا برسد. اما به اراده و توانمندی شما امیدوار بودم و اطمینان داشتم. من به عنوان عضو کوچکی از جامعه فرهنگی خواهش می‌کنم به صورت جامع‌تر و فرااستانی با قدرت به کار خود ادامه دهید. ما نیز کمک و حمایت خواهیم کرد.

نمایش «تیزتک» روز 19 مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۰ به‌صورت رایگان در سالن گلستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در بوستان لاله برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها اجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =