اجرای برنامه‌های متنوع مراکز کانون در هفته ملی کودک (بخش دوم)

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌زمان با هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی را در سراسر کشور برگزار کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در بخش اول این گزارش مروری داشتیم بر برنامه‌های هفته ملی کودک سال ۱۴۰۳ در ۱۰ استان. در بخش دوم این گزارش به مرور برنامه‌های اجرا شده در مراکز کانون پرورش فکری در استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم و کردستان می‌پردازیم:

عیادت از کودکان بیمار در کانون خراسان جنوبی

پیک امید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در نخستین روزهای هفته ملی کودک در روستاهای استان شادی، امید و لبخند را بر لب کودکان این مناطق به ارمغان آورد.

کودکان با حضور در سینما روستا، انیمشن‌های کانونی «کشاورز و ربات»، «باغ هزار دخترون» و «یکی کم است» را به تماشا نشستند.

قصه‌گویی و معرفی جشنواره قصه‌گویی، نمایش خلاق، روخوانی کتاب، کاغذ و تا (اوریگامی پروانه)، مسابقه بادکردن بادکنک‌ها و بازی‌های بومی و محلی از دیگر برنامه‌هایی بود که کودکان روستایی در آن شرکت کردند.

اجرای برنامه‌های متنوع مراکز کانون در هفته ملی کودک (بخش دوم)

هم‌چنین در هفته ملی کودک، کانون پرورش فکری استان میزبان ۲ هزار کودک در جشن‌های شبانه واقع در فرهنگسرای بیرجند بود. یکی از برنامه‌های شاخص در فرهنگسرای بیرجند راه‌اندازی غرفه‌های مختلفی بود که فعالیت‌های کانون را به نمایش گذاشت. در این مکان کارگاه‌های گوناگون کانون از جمله کارگاه علمی، سفال، خوشنویسی، نوشتن خلاق، کاردستی و اوریگامی، بازی و سرگرمی دایر و صبح‌ها پذیرای مدارس و عصرها پذیرای کودکان و والدین مراجعه‌کننده بود.

علاوه براین در مدت برپایی این کارگاه‌ها در آمفی تئاتر روباز فرهنگسرای بیرجند هر شب جشن‌های ویژه کودکان با همکاری سایر نهادها برگزار شد.

مهدی مظهری مدیرکل کانون استان نیز به همراه جمعی از مربیان کانون در آخرین روز از هفته ملی کودک به دیدار کودکان بیمار در بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) رفت و هفته ملی کودک را ضمن اهدای هدیه و کتاب تبریک گفت.

در این برنامه مربیان کانون هم با اجرای برنامه‌های متنوع تلاش کردند گل لبخند را بر لبان کودکان بیمار شکوفا سازند.

حضور در میان کودکان عشایری در کانون خراسان شمالی

نمایش عروسکی «کامی و پدربزرگ» هم‌زمان با هفته ملی کودک، با اجرا در مدارس بجنورد به دنیای کودکان سفر کرد و لبخند را بر لبان کودکان نشاند. این نمایش با همکاری نیروی انتظامی و با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی هم‌زمان با سومین روز از هفته ملی کودک در مدارس دخترانه امام خمینی (ره) و شهدای فرهنگیان اجرا و با استقبال پرشور دانش‌آموزان روبه رو شد.

همچنین جشن هفته ملی کودک در سالن آمفی تئاتر اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، فضایی آکنده از شور و نشاط را برای کودکان به ارمغان آورد. اعضای مراکز فرهنگی و هنری بجنورد با حضور پرشور خود، گرمابخش محفل شادی شدند و مربیان فرهنگی و هنری مراکز با اجرای برنامه‌های متنوع تلاش کردند تا خاطره‌ای به یادماندنی از هفته‌ای که متعلق به کودکان است، در ذهن آن‌ها نقش ببندد.

اجرای برنامه‌های متنوع مراکز کانون در هفته ملی کودک (بخش دوم)

روایت قصه «اژدهای آوازه‌خوان»، اجرای سرود «قله نزدیکه»، نمایش «مهمان ناخوانده» و قرائت بیانیه از جمله برنامه‌هایی بود که از سوی مراکز استان اجرا شد. در این جشن همچنین از اعضای فعال مراکز تقدیر شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان نیز به همراه مربیان مراکز شیروان با حضور در میان کودکان در گردهمایی کودکان عشایری حضور یافت. در این گردهمایی، مربیان مراکز شیروان با برپایی ایستگاه‌های نقاشی، بازی‌های بومی و محلی از سوی مربی سیار شیروان، قصه‌گویی و اهدای کتاب در راستای شکل‌گیری کتابخانه مدارس عشایری تلاش کردند تا گل لبخند را بر لبان دانش‌آموزان عشایری بنشانند. این گردهمایی ۱۲۰ نفره میان دانش‌آموزان عشایری شیروان، با همراهی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی برگزار شد.

نواختن زنگ دوستی در کانون خوزستان

به‌مناسبت هفته ملی کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، فراخوان جشنواره فرهنگی، هنری و ادبی «بال‌های کودکی» را منتشر کرد.

این جشنواره ویژه هفته ملی کودک در بخش‌های فرهنگی (قصه‌گویی)، هنری(نقاشی تکنیک آزاد) و ادبی (دل نوشته) و با موضوع‌های «دنیایی که من دوست دارم» و «کودک، امنیت، آرامش»، ویژه رده‌ی سنی نوباوه (بالای ۴ سال)، نوخوان (بالای ۷ سال)، نونهال (بالای ۹ سال) و نو نگاه (بالای ۱۲ سال) برای عموم علاقه‌مندان برگزار ‌شد.

اجرای برنامه‌های متنوع مراکز کانون در هفته ملی کودک (بخش دوم)

زنگ دوستی نیز به صورت هم‌زمان از سوی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری روز دوشنبه ۱۶ مهر «روز ملی کودک» در مدارس استان خوزستان نواخته شد.

این آئین هماهنگ و منسجم استانی با مفهوم امنیت، آرامش و صلح جهانی برای همه کودکان و با هدف اعلام همبستگی با کودکان مظلوم کشورهای درگیر تجاوز رژیم‌های استعمارگر و کودک‌کش به‌ویژه فلسطین و لبنان در مدارس شهرها و روستاهای استان، با همت مسئولان مراکز فرهنگی هنری کانون و با حضور و همراهی صمیمانه مسئولان نهادهای حوزه کودک برگزار شد.

همچنین نشست فعالان تربیتی استان خوزستان با موضوع «شـناخـت کـودک امـروز» با حضور استادان و فعالان تربیتی استان و با هدف تبیین مسائل روز عرصه آموزش کودکان و رویکردهای نوین تربیتی در سالن گردهمایی مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون اهواز برگزار شد.

ویژه برنامه‌هایی برای مدارس در کانون زنجان

هم‌زمان با هفته ملی کودک با عنوان «برای خانواده کودکان، برای آینده‌ای امن‌تر و آرام‌تر» برنامه‌های گوناگون فرهنگی و هنری در مرکز فرهنگی و هنری زرین‌آباد با حضور کودکان و مادران و مادربزرگ‌ها برگزار شد.

در این برنامه که سه نسل مختلف از کودکان دیروز تا کودکان امروز حضور داشتند برنامه قصه‌گویی از سوی مادربزرگ‌ها و لالایی‌های سنتی برای کودکان اجرا شد.

در این برنامه، مهد پریا و کمیته امداد امام خمینی(ره) همکاری و مشارکت و۲۶ نفر از کودکان و ۲۱ نفر از مادران و ۱۵ مادربزرگ شهرستان حضور داشتند.

اجرای برنامه‌های متنوع مراکز کانون در هفته ملی کودک (بخش دوم)

مرکز فرهنگی هنری کانون ابهر در استان زنجان نیز به مناسبت هفته ملی کودک ویژه‌برنامه پیک امید را با حضور ۶۴ نفر از دانش‌آموزان دبستان سمیه شریف آباد برگزار کرد.

در این برنامه که با هدف بزرگداشت هفته ملی کودک و برخوردار نمودن دانش‌آموزان مناطق حاشیه شهر از فعالیت‌های کانون برگزار شد، برنامه‌های مختلفی از قبیل پخش کلیپ قرآن، همخوانی گروهی سرود ملی، شعر خوانی، نمایش فیلم و مسابقه اجرا و به برندگان مسابقه جوایزی اهدا شد.

همچنین ویژه برنامه‌ای با حضور اعضای کودک و دانش‌آموزان «مدرسه تربیت» شهر سهرورد با هدف برجسته‌سازی و جلب توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی، ویژگی‌ها، نیازها، خواسته‌ها و حقوق کودکان و ارتقای کیفیت زندگی آنان و معرفی و شناساندن فعالیت‌های کانون برگزار شد.

در ادامه مرکز فرهنگی هنری ابهر هم به مناسبت هفته ملی کودک ویژه‌برنامه جشن کودکان را با حضور ۱۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر دبستان شرف برگزار کرد.

نمایشگاه «سمفونی رنگ‌ها» در کانون سمنان

نمایشگاه «سمفونی رنگ‌ها» در جریان برگزاری ویژه ‌برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک در مرکز فرهنگی و هنری مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان گشایش یافت.

نمایشگاه «سمفونی رنگ‌ها» با آثاری از اعضای کودک و نوجوان مجتمع فرهنگی هنری سمنان، در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، سفالگری، عکاسی، کاردستی، اوریگامی و... با حضور مسئولان استان گشایش یافت و جلوی چشم علاقه‌مندان به این رشته‌ها و خانواده‌ها قرار گرفت. هدف از برگزاری این نمایشگاه به‌نمایش گذاشتن، تقویت اعتماد به‌نفس و مفید بودن کودکان و نوجوانان بود.

اجرای برنامه‌های متنوع مراکز کانون در هفته ملی کودک (بخش دوم)

همچنین هم‌زمان با هفته ملی کودک، عصر شعر سراسری با عنوان «راز نصرالله» با حضور استادان و پیشکسوتان عرصه شعر و اعضا و مربیان کانون پرورش فکری سمنان در کتابخانه مرکزی استان برگزار شد.
این نشست با موضوع ایثار، شهادت و یادبود شهید جبهه مقاومت سیدحسن نصرالله بود.

شادپیمایی عروسک‌های غول پیکر در گرمسار با حضور کودکان و خانواده‌ها نیز از دیگر برنامه‌های هفته کودک بود. این شادپیمایی با حضور جمع خانواده‌ها از هر طیف و قومیتی و با حضور بیش از ۱۰۰۰ نفر در پارک الغدیر گرمسار برگزار شد.

در ادامه، مربیان بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی استان با کودکان کار تحت حمایت موسسه «هانی» دیدار کردند. این دیدار با اجرای برنامه‌هایی چون شعرخوانی و بازی با شعر گذشت و مربیان در راستای کشف و جذب استعدادها به اجرای برنامه پرداختند.

جشنی برای اعضای دارای نیازهای ویژه در کانون سیستان و بلوچستان

جشن روز جهانی کودک، به یاد کودکان جبهه مقاومت، در کانون استان برگزار شد. در این برنامه کودکان سرود کانون را با اجرای اعضای مرکز فرهنگی ‌هنری شماره سه زاهدان هم‌خوانی کردند.

در این برنامه محمدرضا سالاری مدیرکل کانون استان با خوشامدگویی و تبریک هفته ملی کودک به کودکان فلسطین، غزه، یمن و لبنان اشاره و ضمن همدردی با کودکان و دیگر انسان‌های درگیر جنگ، از جنایت‌های رژیم صهیونیستی اعلام بیزاری کرد.

اجرای نمایش کمدی، میان برنامه‌های طنز اعضای ارشد مرکز، مسابقه و شوخی‌پردازی روی صحنه (استندآپ کمدی) اعضا از جمله برنامه‌هایی بود که برای کودکان اجرا شد.

اجرای برنامه‌های متنوع مراکز کانون در هفته ملی کودک (بخش دوم)

هم‌چنین نمایشگاه دست‌سازه‌های اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان، هم‌زمان با روز جهانی کودک، در مرکز مجتمع زاهدان گشایش یافت.

این نمایشگاه با هدف نشان دادن تلاش اعضا که با راهنمایی مربیان خود، اثر خلق کرده‌اند، برپا شد و اعضا در بازارچه‌ای که تدارک دیده شده بود ،آثار خود را به فروش ‌رساندند.

مراکز فرهنگی ‌هنری کانون سیستان و بلوچستان در حوزه‌ی سیستان نیز با برگزاری یک ویژه برنامه‌ی مشترک در سالن سینمای مرکز شماره‌ی یک زابل هفته‌ی ملی کودک را جشن گرفتند.

بخشی از این برنامه، تحت تاثیر وضعیت این روزهای کودکان و مردم مظلوم فلسطین و غزه قرار داشت و حاضران با همه‌ی کودکان درگیر جنگ ابراز همدردی و این جنایت‌ها را محکوم کردند.

نقالی، قصه‌گویی، رقص محلی، مسابقه، بازی، نمایش فیلم و شعرخوانی از جمله بخش‌های این برنامه بود که هرکدام از سوی اعضای یکی از مراکز اجرا شد.

علاوه براین جشن هفته ملی کودک با حضور اعضای دارای نیازهای ویژه در مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زاهدان در سیستان و بلوچستان برگزار شد و همکاران با انجام فعالیت‌هایی مانند نمایش خلاق، بازدید از نمایشگاه، کاردستی، قصه‌گویی، نقاشی و... هفته ملی کودک را با لبخند کودکان جشن گرفتند.

ویژه‌برنامه «به ‌یاد تو هستیم کودک‌ فلسطینی» در کانون فارس

ویژه‌برنامه «جنگ شاد کودکانه» با مشارکت کانون ‌پرورش ‌فکری‌ کودکان‌ و نوجوانان‌ مرکز نی‌ریز و فعالان ‌کودک و با هدف ایجاد فضایی شاد و آموزشی برای کودکان در مرکز نی‌ریز برگزار شد.

یکی از بخش‌های برجسته این برنامه، اجرای نمایش عروسکی «کیسه روباه» بود؛ که با استقبال گسترده کودکان و خانواده‌های آن‌ها همراه شد. این نمایش به تقویت تخیل، درک مفاهیم اخلاقی و پرورش خلاقیت کودکان کمک می‌کند. در این نمایش، کودکان با شخصیت‌های داستانی تعامل کرده و از طریق داستان‌های جذاب، مفاهیم اخلاقی را می‌آموزند.

علاوه بر نمایش عروسکی، میان‌برنامه‌های «دارا و سارا» به همراه اجرای قصه‌گویی و بازی‌های آهنگین از دیگر بخش‌های شاد و آموزشی این ویژه‌برنامه بود.

اجرای برنامه‌های متنوع مراکز کانون در هفته ملی کودک (بخش دوم)

همچنین هم‌زمان با فرا رسیدن هفته ملی کودک، مربیان کانون مراکز فیروزآباد، فسا، لارستان، لامرد، سیار ۲شیراز و جهرم، اقلید، آباده، گراش، کازرون، یک و دو سه و پنج ‌شیراز لامرد، مرودشت، صفاشهر یک، قیروکازین، نورآباد، خنج، سپیدان، بیرم، زرین دشت، پاسارگاد و، مرکزیک‌و دوجهرم، با حضور در مدارس سراسر استان، مجموعه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی متنوع را برای دانش‌آموزان به اجرا درآوردند.

این برنامه‌ها که با استقبال گسترده کودکان و نوجوانان همراه شد، شامل بخش‌هایی هم‌چون قصه‌گویی، اجرای نمایش‌های خلاق، بازی‌های خلاقانه و معرفی شخصیت‌های کودکانه محبوب بود.

هدف از اجرای این فعالیت‌ها، ایجاد فضایی شاد و پرنشاط برای کودکان و فراهم‌کردن زمینه‌ای برای تقویت تخیل، خلاقیت و پرورش استعدادهای آن‌ها عنوان شده است.

در کنار این برنامه‌ها، بازی‌های خلاقانه‌ای نیز طراحی و اجرا شد که علاوه بر تقویت توانایی‌های ذهنی و حرکتی کودکان، زمان‌های شادی را برای آن‌ها به ارمغان آورد. این بازی‌ها با هدف بهبود مهارت‌های اجتماعی و گروهی کودکان و ترویج کار تیمی انجام شد.

ویژه‌برنامه «به ‌یاد تو هستیم کودک‌ فلسطینی» نیز با حضور خانواده‌ها و کودکان در مرکز شماره ۲ کانون شیراز برگزار شد.

برگزاری جشن‌های کتابخانه‌ای در کانون قزوین

مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین برنامه‌های متنوعی در هفته ملی کودک برگزار کردند.

برهمین اساس مرکز فرهنگی و هنری شماره سه کانون قزوین با مراجعه به مدارس، کارگاه‌های گوناگون فرهنگی، هنری و ادبی برای دانش‌آموزان برگزار کرد.

در مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون تاکستان نیز ویژه‌برنامه جشن پرواز بادبادک‌ها به‌مناسبت هفته ملی کودک برگزار شد. در این برنامه ۴۵ دانش‌آموز مدرسه شاهد امام رضا (ع ) با همراهی خانواده خود مهمان کانون بودند.

این برنامه شامل فعالیت‌های قصه‌گویی از کتاب «بادبادک کجا می‌روی؟»، کارگاه ساخت بادبادک با کمک خانواده‌ها، بازی و مسابقه و در پایان پرواز بادبادک‌ها در محوطه مرکز بود.

اجرای برنامه‌های متنوع مراکز کانون در هفته ملی کودک (بخش دوم)

همچنین مرکز فرهنگی و هنری کانون ضیاآباد نشست شورای کانون-خانواده را با حضور والدین و کودکان و نوجوانان با محوریت شعار «برای خانواده کودکان، برای آینده‌ای امن‌تر وآرام‌تر» برگزار کرد.

در ادامه با حضور سی دانش ‎آموز دبستان شهید سلیمی کارگاه کاردستی (فتوکلاژ) برگزار شد، اجرای بازی‌های بومی و محلی با همراهی خانواده‌ها و بازدید از نمایشگاه آثار و توانمندی‌های اعضا از بخش‌های دیگر این برنامه بود.

مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون آبیک هم جشن روز ملی کودک را با حضور گروهی از اعضا و والدین برگزار کرد. اجرای برنامه‌های فرهنگی، مسابقه، سخنرانی کارشناس محیط زیست و نمایش فیلم از جمله بخش‌های این برنامه بود که با همکاری اداره حفظ محیط زیست این شهرستان برگزار شد.

در مرکز فرهنگی و هنری کانون سگزآباد نیز با حضور امام جمعه شهر و اعضای دختر، یک کارگاه قرآنی برگزار شد. حجت‌الاسلام محسن آذرتاش یک داستان قرآنی برای اعضا روایت و در ادامه درباره اهمیت حجاب و حفظ کرامت بانوان مطالبی را مطرح کرد، برگزاری یک کارگاه محیط زیستی بخش آخر این برنامه بود.

همچنین مرکز فرهنگی و هنری کانون اقبالیه هفته ملی کودک را با برگزاری جشن‌های کتابخانه‌ای همراه با مسابقه و اهدای جایزه، اجرای برنامه در مدارس شامل معرفی هفته ملی کودک، معرفی کتاب، نقاشی و قصه‌گویی و همکاری با برنامه تماشاخانه سیار کانون برای اعضای خود پررونق کرد.

در مرکز فرهنگی و هنری کانون خاکعلی هم در راستای طرح پنج‌شنبه‌های سینمایی، فیلم «لوپتو» به نمایش درآمد که با استقبال خوب اعضا همراه بود.

جشن «بازی، شغل کودکان است» در کانون قم

ویژه‌برنامه کتابخانه سیار روستایی بخش کهک استان قم به مناسبت روز ملی روستا و عشایر و هفته ملی کودک با حضور ١٠٠ نفر شرکت‌کننده در مسجد جامع روستای قبادبزن برگزار شد.

هم‌خوانی بچه‌های روستا با ترانه «خوشحال و شاد خندانم»، معرفی هفته ملی کودک، نواختن زنگ کودکی، معرفی کتاب «موشک کاغذی»، اجرای مسابقه برای دختران و پسران، اجرای مسابقه با حضور مادران، قصه‌گویی با محوریت محیط زیست و اهدای جوایز از برنامه‌های جشن روستای قبادبزن بود.

اجرای برنامه‌های متنوع مراکز کانون در هفته ملی کودک (بخش دوم)

همچنین به مناسبت هفته ملی کودک بازدید از دفتر مجلات سنجاقک، پوپک و سلام بچه‌ها به همت مریم‌سادات میرسلطانی مسئول مرکز شماره‌۳ برگزار شد.

بازدید از اتاق‌های دفتر مجله از برنامه‌های جنبی این ویژه‌برنامه بود که در همین فرصت در مورد تولید مجله و تعاریف «سردبیر» و «دبیر تحریریه» و ... صحبت شد.

جشن روز کودک نیز با عنوان «برای کودکان برای آینده» در سالن همایش‌های مرکز شماره ۹ کانون تهران برگزار شد.

در این برنامه گروه نمایش مرکز شماره ۸ کانون با نمایش عروسکی «طلسم ماهی» به کارگردانی مهین گیمدی با موضوع اتحاد و همبستگی روی صحنه رفت. در بخشی دیگر قصه‌ای درباره کودکان غزه گفته شد و در ادامه از هنرمندان نمایش و دست‌اندرکاران اجرایی «قول میدم بزرگ نشم» نمایش عروسکی برگزیده نوزدهمین دوره‌ هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قدردانی شد.

هم‌نوازی گروه موسیقی کودکان کانون به سرپرستی کوثر فراهانی از دیگر برنامه‌های این جشن بزرگ بود که سه قطعه «عروسک‌های خندان»، «ما گل‌های خندانیم» و «بارون بارونه» را اجرا کردند.

جشن دیگری هم با عنوان «بازی، شغل کودکان است» در مرکز شماره ۸ کانون با هدف جذب و حفظ اعضا، تکریم حقوق و جایگاه کودک، توجه به جُستار بازی، افزایش سلامتی و شادی در بین کودکان و ایجاد اوقات فراغت با نشاط و مناسب ویژه‌ی کودکان با حضور ۶۸ نفر از اعضا کودک دختر و پسر و والدین در مرکز برگزار شد.

جشن خانوادگی «پرواز بادبادکها» در کانون کردستان

نخستین فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی و کارگاه تخصصی سفال و شیشه در مرکز الگوی شماره۴ کانون سنندج گشایش یافت. این فروشگاه با هدف دسترسی بیشتر مخاطبان کانون به محصولات متنوع فرهنگی، هنری برپا شد.

همچنین مرکز فرهنگی هنری سروآباد در استان کردستان با اجرای برنامه‌های گوناگون برای کودکان و نوجوانان شادی‌آفرین شد.

اجرای برنامه‌های متنوع مراکز کانون در هفته ملی کودک (بخش دوم)

بازدید دانش‌آموزان دخترانه دبستان فاطمه الزهرا از مرکز سروآباد و اجرای برنامه‌های فرهنگی از جمله معرفی و اهمیت روز جهانی کودک، معرفی مرکز فرهنگی، هنری سروآباد، معرفی کتاب، قصه‌گویی، کارگاه نقاشی با موضوع روز شمار (محیط زیست) اهدای جایزه به همه دانش‌آموزان (از طرف شهرداری) کارگاه روز جهانی غذا از سوی کارشناس مرکز بهداشت، کارگاه اهمیت دوستی، باید و نبایدهای آن از سوی کارشناس مرکز بهداشت، از جمله این برنامه‌ها بود.

ویژه برنامه‌ای با عنوان جشن بزرگ خانوادگی «پرواز بادبادک‌ها» نیز در آبیدر، پارک شهدای ۲۸ دی، به مناسبت هفته ملی کودک با حضور بیش از چهار هزار نفر برگزار شد.

این ویژه برنامه با هدف گرامی‌داشت هفته ملی کودک و با همکاری استانداری، فرمانداری، شهرداری، شورای شهر، اداره آموزش و پرورش، نیروی انتظامی سنندج و کانون پرورش فکری استان کردستان با اجرای برنامه‌های متنوع و ایجاد فضایی شاد برای کودکان، خانواده‌های سنندجی و عموم مردم صورت گرفت.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هفته ملی کودک را ۱۴ تا ۲۰ مهر ۱۴۰۳ با شعار «برای کودکان برای آینده» در سراسر کشور برگزار کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =