نشست دبیرخانه کانون‌یاران کشور در کانون کرمانشاه

نشست دبیرخانه کانون‌یاران کشور در کانون کرمانشاه، در جهت بررسی اهداف و مسیر پیش رو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، نشست دبیرخانه کانون‌یاران کشور در کانون استان، در جهت بررسی اهداف و مسیر پیش رو برگزار شد.

محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون استان ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص طرح کانون‌یاران گفت: کانون کرمانشاه به‌عنوان دبیرخانه کشوری طرح کانون‌یاران انتخاب شد؛ طرح کانون‌یاران در آغاز برای مقطع ابتدایی طراحی شده بود اما تصمیم بر آن شد که دو گروه متوسطه اول و دوم هم به این اتفاق اضافه شود. 

وی افزود: در طرح کانون‌یاران به دنبال این هستیم که با توجه به گستردگی طرح کانون_مدرسه؛ از وجود نوجوانان در مدارس استفاده و بهره بیشتری ببریم. در واقع این طرح نوپا بوده و نیازمند تدوین شیوه‌نامه‌ای در این خصوص می‌باشد و سیاست کلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر این است که به مرور زمان، کانون‌یاران در مدارس تبدیل به تشکل شده و دارای پایگاه گردند.

زنجانی تصریح نمود: لازمه این طرح ارتباط با نوجوانان و آموزش آنها است و ما در این خصوص شیوه‌نامه‌ای تدوین کرده و در حال قطعی نمودن آن هستیم؛ همچنین شکل‌گیری دبیرخانه در استان کرمانشاه هم انجام پذیرفته که در نگاه ملی تعریف شده و تمامی اتفاقات در واقع دارای برش ملی هستند و شورای کانون‌یاران استان کرمانشاه نیز طبق شیوه‌نامه تشکیل می‌دهیم.

نشست دبیرخانه کانون‌یاران کشور در کانون کرمانشاه

مدیرکل کانون استان تاکید کرد: باید یک نگاه ملی به این مقوله داشت و با توجه به محدودیت زمانی که داریم معطوف به کار مدارس، اتفاقات را جلو می‌بریم و در عمل با برنامه‌ریزی دقیق، هدایت کانون‌یاری را پیش خواهیم برد که نیازمند یک کار تیمی منسجم است تا با ید واحدی کار را به‌خوبی جلو ببریم.

وی ادامه داد: شورای عالی این طرح به ریاست معاون فرهنگی تعریف شده و اعضای این دبیرخانه هم تعیین گردیده‌اند، هر استان نیز یک رابط معرفی خواهد کرد؛ طرح کانون‌یاران با اتفاقات رویدادی تفاوت دارد و در واقع به ‌صورت فرآیندی اجرایی می‌شود که از ابتدای مهر تا آخر اردیبهشت ادامه پیدا می‌کند و ما به صورت مدام باید در ارتباط باشیم.

زنجانی خاطرنشان‌ کرد: بر آن هستیم تا جشنواره کانون‌یاران با ارائه عملکرد کانون یار بر اساس آنچه که در مدارس انجام داده‌اند را هم برگزار نماییم. در حال حاضر آنچه که مهم است در نظر گرفتن حوزه آموزش کانون‌یاران می‌باشد، البته توانمندسازی و ارتباط دوسویه را نیز باید جدی بگیریم تا حضوری فعال را در پی داشته باشد. 

این مقام مسئول عنوان داشت: باید عملکرد کانون به شکلی باشد که کانون‌یاران احساس ساختاری منسجم و  پشتیبان داشته باشند و ما در فراهم‌سازی زیرساخت‌ها، فضاسازی و ذهنیت‌ها کوشا باشیم، در این میان هم ارتباط با استان‌ها جدی گرفته شود. باید فرآیند کار از اینک آغاز شود و تمام‌قد در این حوزه بایستیم و به‌عنوان دبیرخانه عملیاتی در به تحقق رساندن شیوه‌نامه اهتمام کنیم و کیفیت کار را بالا ببریم تا به خروجی مطلوب برسیم.

تحلیل کار و مستندسازی طرح کانون‌یاران، بررسی دریافت خروجی و روند کار در استان‌ها، نحوه اطلاع‌رسانی، تشکیل یک میز دائم، ارزیابی ثابت کارها و روند آنها، ایجاد تعامل، تشکیل حوزه فعالیت‌های سازماندهی نوجوانان، توجه حداکثری در این حوزه، شناسایی و نحوه سازماندهی کانون‌یاران، استعدادیابی آنها، نحوه توانمندسازی و آموزش و بسط آنها به استان‌ها، شیوه ارتباط گرفتن با استان‌ها، کمیته اداری و مالی، فعالیت‌های فرهنگی و توانمندسازی افراد، استعدادیابی اعضا و تشکیل پرونده استعدادیابی نوجوانان، نظارت و ارزیابی و مستندسازی، سازماندهی نیروی انسانی و... از مواردی بود که در این نشست به آنها اشاره شد و توسط اعضای دبیرخانه پیشنهادات و راهکارهای لازم در خصوص مباحث طرح شده ارائه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =