تفاهم نامه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری

تفاهم نامه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری با هدف ترویج فرهنگ حفظ و پاسداشت منابع طبیعی برای کودکان و نوجوانان صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزکان، پروین پشتکوهی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان بیان کرد: در مراکز فرهنگی هنری برنامه های ویژه در خصوص آشنایی کودکان و نوجوانان با محیط و اقلیم و فعالیت زیست محیطی برگزار می گردد و سعی کرده ایم در این سال ها اعضا با محیط زیست و طبیعت آشنا شده، طبیعت را دوست بدارند و از آن مراقبت کنند.

وی گفت: ما ادعا داریم کودکی که در کانون رشد و نمو می نماید با توجه به کتابها و فضای کانون و همچنین آموزش هایی که درکانون می بیند آنچه که دستگاه ها دنبال مامویت ویژه هستند، در کانون مرتفع می شود و امیدواریم با مشارکت منابع طبیعی و کانون هرمزگان این خدمات را گسترده تر کرده و تمام کودکان و نوجوانان استان از خدمات کانون بهره مند شوند.

پشتکوهی با بیان این که کانون هرمزگان توانسته رتبه های خوبی در حوزه های علمی کسب کند عنوان کرد: کانون هرمزگان در حوزه علمی رتبه اول را در بین تمام مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و در بین ۱۴۷ دستگاه علمی رتبه ششم را کسب کرده است. و همچنین در حوزه های مختلف ادبی، سرود و رباتیک برگزیده های بین المللی را داشته ایم و دغدغه ما این است که تمام کودکان و نوجوانان استان هرمزگان از خدمات کانون بهره مند شوند.

مدیر کل کانون هرمزگان ضمن تشریح فعالیت های متنوع کانون به فعالیت های حوزه محیط زیستی اشاره کرد و گفت: از فعالیت های محیط زیستی کانون می توان به نشست های تالاب خورخوران، نه به پلاستیک، آشنایی با مهاجرت پرندگان، زمین پاک، تشکیل کارگاه‌های محیط زیست با عناوین آشنایی با پرندگان که در فصول سال در حال اجرا می باشد، کارگاه های پرنده بینی که در هفته ملی کودک هم با حضور علی کریمی به عنوان محیط بان برگزار شد، ماسه های شنی ساحل، ساخت صورتک های حیوانات با هدف آشنایی با زندگی حیوانات، ساخت اکوبریک(اکوآجرها)، بازدید و اردو با عناوین آشنایی با اکوسیستم جانوری، آشنایی با اکوسیستم گیاهی، مجسمه‌های شنی در ساحل کندال بندر خمیر، آشنایی با موزه حیات‌وحش اداره محیط زیست و توجه به مناسبت‌های محیط زیستی در کشور و جهان با محوریت شناخت محیط زیست، ویژه برنامه سفیران سبز که در این برنامه کاشت نهال در روز درختکاری را به عنوان مفاخر و پروفسور هایی که در قید حیات هستند نامگذاری شد.

اردوهای مجازی استانی با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان استان هرمزگان با تالاب بین‌المللی انزلی، مناطق و جاذبه های طبیعی استان و کشور برگزار شد که مربی های کانون با حضور در مناطق مختلف به صورت مجازی برای اعضا اردو برگزار کردند و ما امیدواریم با حمایت منابع طبیعی این امکان فراهم شود که کودکان به صورت حضوری به اردو فضا محیط زیست بروند و از نزدیک با محیط زیست آشنا شوند.

پشتکوهی به برنامه شاخص هفته ملی کودک در حوزه محیط زیست اشاره کرد و گفت: در هفته ملی کودک کاشت نهال حرا به یاد زنده یاد منصور نعیمی در جنگل‌های حرای روستای گورزین از توابع قشم را داشتیم که در این برنامه کودکان و نوجوانان کل کشور توانستند به صورت مجازی از این جنگل دیدن کنند.

تفاهم نامه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری

محمد نور موسوی ضمن تشکر از مدیر کل و کارکنان کانون هرمزگان بیان کرد: استان هرمزگان استانی با تنوع بومی بسیار است و منابع طبیعی وظیفه حفاظت، احیا، توسعه و بهره برداری بهینه از منابع طبیعی تجزیه شونده را دارد.

هرمزگان از پوشش گیاهی متنوعی برخوردار است و از حد فاصل جزر و مد دریا جنگل های حرا را شامل می شود که بیشترین سطح در استان هرمزگان است و همچنین ۸۰۰۰۰۰ هکتار جنگل های طبیعی و انواع گونه های گرمسیری را شامل می شود. در این راستا اولین کاری که باید انجام شود حفظ و نگهداری محیط زیست است که امیدواریم با مشارکت کانون هرمزگان این امکان میسر شود تا کودکان و نوجوانان در حفظ و نگهداری محیط زیست کوشا تر باشند.

موسوی در پایان به امکان بازدید کودکان و نوجوانان از محیط زیست استان هرمزگان شامل بازدید از نهالستان باغو بندرعباس با ۴۵ گونه گیاهان گرمسیری و همچنین بازدید از اراضی شن زار جاسک و نهالستان های بشاگرد اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =