اجرای برنامه‌های متنوع مراکز کانون در هفته ملی کودک (بخش سوم و پایانی)

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌زمان با هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی را در سراسر کشور برگزار کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مراکز کانون پرورش فکری در هفته ملی کودک طی روزهای ۱۴ تا ۲۰ مهر ۱۴۰۳ برنامه‌های متنوعی برگزار کردند که در دو بخش به مرور این برنامه‌ها پرداختیم. در بخش سوم و پایانی این گزارش مروری داریم بر ۱۱ استان دیگر.

نشست انیمیشن از «ایده تا اجرا» در کانون کرمان

کانون پرورش فکری کرمان با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و کارخانه نوآوری و خلاقیت شهرداری کرمان جشنواره «شادبادک» برگزار کرد.

در این جشنواره کارگاه‌های نمایش خلاق، فن بیان، مجسمه‌سازی، بازی‌های فکری، کاردستی، نجوم (آسمان‌نمای دیجیتال)، کاردستی و نشست‌های علمی «مادر و کودک» و «چگونه با نوجوانم ارتباط موثر برقرار کنم؟» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا شد.

اجرای برنامه‌های متنوع مراکز کانون در هفته ملی کودک (بخش سوم و پایانی)

همچنین مدیران ‌کل کانون و منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با همراهی دختران دبستان «کیهانی‌نژاد» شهر کرمان به یاد کودکان مظلوم غزه و آرزوی صلح برای کودکان تمام دنیا نهال سنجد به عنوان نمادی از  عشق انسان‌ها به یکدیگر کاشتند.

مرکز فرهنگی ‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راور نیز به مناسبت هفته ملی کودک ویژه‌برنامه‌ای را با حضور مادران و اعضای مرکز برگزار کرد.

در این ویژه‌برنامه مادران با شعار: «من فرزندم را دوست دارم و برایش وقت می‌گذارم» دعوت شدند و نشست دوستانه «یک صبح آبنباتی» را درباره شیوه‌های رفتار سالم با کودکان برگزار کردند.

در برنامه‌ای دیگر به مناسبت هفته ملی کودک نشست انیمیشن از «ایده تا اجرا» با حضور بهنود نکویی کارگردان انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ» برای دانش‌آموزان هنرستان‌های دخترانه رازی و صاحب‌الزمان و پسرانه هنرهای زیبا برگزار شد و در ادامه دانش‌آموزان رشته انیمیشن هنرستان‌های شهر کرمان سوال‌های خود را پرسیدند و نمونه‌هایی از انیمیشن‌های تولید شده از سوی بهنود نکویی و گروهش در سبک‌های مختلف را دیدند و در موردشان صحبت کردند.

نمایشگاهی از فعالیت‌های کارگروه فابک در کانون کرمانشاه

به مناسبت هفته ملی کودک جشنی بزرگ برای کودکان تحت حمایت بهزیستی استان کرمانشاه، با همکاری کانون و بهزیستی برگزار و با اجرای ویژه‌برنامه‌های شاد برای کودکان حاضر با ویژگی‌های تحت حمایت بهزیستی به تعداد ۳۰۰ نفر اسباب‌بازی‌هایی تهیه و اهدا شد.

اجرای جنگ شادی، مسابقه، پخش پیام‌های حفاظت از محیط زیست، نمایش فیلم، قصه‌گویی، اهدای جوایز به کودکان، شعرخوانی و... از برنامه‌هایی بود که در این روز اجرا شد و در پایان مراسم مدیرکل بهزیستی از نمایشگاه آثار مربیان کانون استان در مرکز شماره ۲ بازدید کرد.

همچنین جشن بزرگ هفته ملی کودک در سنقر، با حضور از ۷۰۰ کودک و با همکاری کانون کرمانشاه و مربیان پرتلاش مرکز سنقر شکل گرفت.

اجرای برنامه‌های متنوع مراکز کانون در هفته ملی کودک (بخش سوم و پایانی)

این ویژه‌برنامه با فضایی شاد در محل باغ ملی شهرستان سنقر برگزار شد که اجرای سرود، قصه‌گویی، نمایش، خیمه شب‌بازی، مسابقه، موسیقی کودکان و هم‌خوانی سرود و... از جمله برنامه‌هایی بود که در این مراسم به اجرا درآمد.

نمایشگاه فعالیت‌های کارگروه فابک(فلسفه اسلامی برای کودک) کانون کرمانشاه نیز هم‌زمان با هفته ملی کودک برپا شد. محمد خیاط‌زنجانی مدیرکل کانون پرورش فکری استان درباره این نمایشگاه می‌گوید: کانون پرورش فکری در راستای رسالت خود در رشد و تقویت قوه فکری کودکان و نوجوانان با راه‌اندازی کارگروه فابک مجمع عالی حکمت در استان تلاش کرده است با حضور استادان حوزه و دانشگاه بتواند به توسعه فعالیت‌های حوزه فلسفه اسلامی برای کودک و نوجوان بپردازد. بر همین اساس در کنار نشست مجمع عالی حکمت، نمایشگاهی از دستاوردها و عملکردهای این کارگروه برگزار شد.

در برنامه‌ای دیگر هم در راستای برنامه‌های هفته ملی کودک، مرکز شماره ۲ کانون کرمانشاه دوره آموزشی قصه‌گویی مدرن را با حضور علیرضا آقایی از مدرسان قصه‌گویی کانون برگزار کرد.

آشنایی با قوانین راهنمایی و رانندگی در کانون کهگیلویه و بویراحمد

هم‌زمان با هفته ملی کودک افسران و کارشناسان پلیس با حضور در مرکز فرهنگی ‌هنری سی‌سخت کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد آموزش‌هایی در زمینه‌ی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به اعضا ارایه کردند.

در ادامه مراکز فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد هفته ملی کودک را با اجرای برنامه‌های متنوع گرامی داشتند.

برهمین اساس مرکز فرهنگی و هنری شماره دو یاسوج با دعوت از مدارس دخترانه، جشن پرواز بادکنک‌ها را برای کودکان و نوجوانان برگزار کرد .پرواز بادکنک‌ها از سوی اعضا، بازی و مسابقه، دورهمی و خاطره‌گویی بچه‌ها از دوران شیرین کودکی از جمله برنامه‌هایی بود که برای ۵۰ عضو مهمان این برنامه با همراهی والدین‌شان اجرا شد.

مرکز فرهنگی هنری لنده نیز با دعوت از سازمان هلال‌احمر برای کودکان و نوجوانان، دوره آموزشی کمک‌های اولیه برگزار کرد. این دوره آموزشی با هدف ارتقای آگاهی اعضا و والدین در خصوص کمک‌های اولیه و مدیریت بحران در سوانح و بلایای طبیعی برگزار شد. مراقبت از کودکان و نوجوانان در مواقع بروز این حوادث از دیگر اهداف مهم این دوره‌های آموزشی بود.

اجرای برنامه‌های متنوع مراکز کانون در هفته ملی کودک (بخش سوم و پایانی)

همچنین مرکز فرهنگی هنری کبکیان فعالیت‌های شادی به مناسبت روز کودک برگزار کرد. یک روز با محیط زیست، بادکنک آرزوها، ایستگاه نقاشی، قصه‌گویی، بازی و سرگرمی، مسابقه و... از برنامه‌هایی بود که در این روز اجرا شد.

در برنامه‌ای دیگر هم‌زمان با هفته ملی کودک، کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد بسته‌های فرهنگی و معیشتی به کودکان کار اهدا کرد و در اقدامی فرهنگی این کودکان و نوجوانان را به عضویت مراکز فرهنگی هنری ۱ و ۲ یاسوج درآورد.

برپایی ایستگاه سلامت در کانون گلستان

با استقبال حدود ۶هزار نفری کودکان و خانوادهای آن‌ها، جشن بزرگ روز جهانی کودک در شهر گرگان مرکز استان گلستان برگزار شد. اجرای برنامه‌های مفرح و شاد، مسابقه‌های مختلف، اجرای گروه سرود، نورافشانی، اهدای جایزه‌های گوناگون و نقش‌آفرینی و هنرنمایی گروه عروسکی مل مل از جمله برنامه‌های این جشن بود.

همچنین گروه عروسکی مل مل با حضور در یکی از مراکز درمانی گرگان، آیین شادمانه‌ای را برای کودکان سرطانی گرگان برگزار کرد.

اجرای برنامه‌های متنوع مراکز کانون در هفته ملی کودک (بخش سوم و پایانی)

در ادامه به مناسبت روز جهانی کودک ویژه‌برنامه‌ای با مشارکت اداره‌های شهرستان آق‌قلا و با حضور ۱۵۰ نفر از دانش‌آموزان شهرستان برگزار شد. در این ویژه‌برنامه بچه‌ها با حضور در ایستگاه بازی، نقاشی و اوریگامی یک روز شاد را سپری کردند.

همچنین مرکز بهداشت شهرستان با برپایی ایستگاه سلامت به پایش سلامت دهان و دندان حاضران پرداخت.

از دیگر برنامه‌های این روز اکران فیلم‌های کانون بود که با استقبال خوبی از سوی بچه‌ها روبرو شد.

مربیان مرکز کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان علی‌آباد کتول نیز با برگزاری برنامه‌های شادی‌آفرین برای دانش‌آموزان توان‌یاب و معلول مدرسه استثنایی شهر مزرعه فرا رسیدن روز کودک را جشن گرفتند.

دانش‌آموزان این مرکز بیشتر از کودکان ناشنوا و کم‌شنوا و با معلولیت‌های جسمی و حرکتی بودند که اجرای شادمانه‌های مختلف زمان‌های شادی‌آفرینی برای آن‌ها ایجاد کرد.

برگزاری کارگاه نقاشی از جمله برنامه‌هایی بود که با توضیح‌های مربیان کانون با زبان اشاره برای کودکان ناشنوا بازگو شد. کودکان این مرکز با رنگ‌انگشتی‌های تهیه شده از سوی کانون آثار هنری و خلاقانه منحصر به فردی تولید کردند و در پایان همه کودکان با آثارشان عکس یادگاری گرفتند.

پویش «ملی همه‌ جا با کتاب» در کانون گیلان

«جهان خیال‌های رنگارنگ» عنوان ویژه‌برنامه هفته ملی کودک بود که با همراهی کودکان و خانواده‌ها در سالن سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رودسر برگزار شد.

هنگام برگزاری این ویژه‌برنامه که با همراهی اداره ‌محیط ‌زیست، آموزش و پرورش و حضور کودکان دانش‌آموز، خانواده‌ها و اولیای تربیتی مدرسه شهید حسین اکبرنیا صورت ‌گرفت، اجرای فعالیت‌های نشاط‌بخش و خلاقانه‌ای مانند قصه‌گویی، معرفی‌کتاب، اجرای نمایش کاغذی، پخش فیلم و مسابقه حضوری برگزار شد.

همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان پذیرای جمعی از فعالان فرهنگی، کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها در «جشن کودکانه‌ها» بود. این مراسم که در فضایی شاد و نشاط‌بخش برگزار شد، شامل نمایش پویانمایی «بارون ‌می‌یاد جرجر»، از تولیدات کانون، پخش نماهنگ سفر تماشاخانه سیار کانون به گیلان و نمایش سرود «ایه ‌گیلانه»، کاری از انجمن سرود کانون استان بود.

اجرای برنامه‌های متنوع مراکز کانون در هفته ملی کودک (بخش سوم و پایانی)

هم‌زمان با هفته ملی کودک، ویژه‌برنامه‌ «عصری با کتاب» نیز در راستای پویش «ملی همه‌ جا با کتاب» کانون پرورش فکری و فراهم‌سازی بسترهای مناسب برای هم‌نشینی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها با یار مهربان در بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، بیمارستان، راه‌آهن و دیگر مکان‌های همگانی برگزار شد.

مرکز فرهنگی هنری مجتمع کانون رشت هم با همراهی اداره‌های میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، محیط ‌زیست و گروه‌های مردم‌نهاد فعال در عرصه فرهنگ، با اجرای فعالیت‌های فرهنگی و زیست‌محیطی و گستردن سفره سلامت در عمارت کلاه‌ فرنگی، واقع در بوستان قدس رشت، پذیرای مخاطبان‌ شد.

هنگام برگزاری این ویژه‌برنامه که با هدف آشنایی هرچه بیش‌تر کودکان و نوجوانان با داشته‌های فرهنگی، تأکید بر لزوم صیانت از موهبت‌های طبیعی و میراث ملی و ارایه راه‌کارهای مناسب به آنان برای پاس‌داشت از محیط‌ زیست و خودمراقبتی صورت ‌گرفت، بیش از ۲۰۰ نفر از کودکان و خانواده‌ها حضور داشتند.

برپایی کارگاه‌های نقاشی و ادبی با موضوع «آرزوهای قشنگ ‌من»، برگزاری کارگاه آموزش کاردستی با شیوه کاغذ و تا (اوریگامی) و آماده‌سازی دست‌سازه‌ها با استفاده از برگ‌های درختان، از جمله برنامه‌های این روز بود و در این میان مربیان و اعضای کانون به قصه‌گویی، نمایش‌نامه‌خوانی با بهره‌گیری از کتاب «خاله‌ سوسکه» و بازی و سرگرمی پرداختند.

جشنواره بازی‌های بومی محلی در کانون لرستان

هم‌زمان با هفته ملی کودک ویژه‌برنامه نشست قصه و قصه‌گویی با حضور شماری از علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی، نویسندگان مطرح، پژوهش‌گران، هنرمندان و گروهی از مسئولان استانی در عمارت تاریخی آخوند ابوی خرم‌آباد برگزار شد. در این ویژه‌برنامه چند قصه‌گوی برتر استانی و کشوری به اجرا پرداختند که مورد توجه میهمانان حاضر در مراسم قرار گرفت.

همچنین جشنواره بازی‌های بومی محلی با حضور کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها، کارشناسان و مربیان کتاب‌خانه‌های سیار در دبستان شهید علی بیرانوند روستای ریمله از شهرستان خرم‌آباد برگزار شد.

اجرای برنامه‌های متنوع مراکز کانون در هفته ملی کودک (بخش سوم و پایانی)

در این آیین بازی‌های مختلف بومی و محلی از سوی مربیان کانون پرورش فکری با حضور کودکان و نوجوانان به اجرا درآمد که از آن جمله می‌توان به طناب‌کشی، توپ و طناب، نقاشی روی صورتک‌ها، توپ و سبد و... اشاره کرد.

در ادامه، نمایشگاه غذاهای سنتی، حرکت‌های نمایشی با اسب از سوی نوجوانان، پخت نان و دوغ محلی، مسابقه، شعرخوانی، قصه‌گویی، شاهنامه‌خوانی، اهدای نوشت‌افزار و پذیرایی با غذاهای محلی اجرا شد.

در اجرای جشنواره بازی‌های بومی محلی، اداره‌کل ورزش و جوانان، هیئت بازی‌های بومی محلی استان، آموزش و پرورش و گروه‌های مردمی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان همکاری داشتند.

به مناسبت هفته ملی کودک و هفته نیروی انتظامی نیز اعضا و مربیان مراکز کانون پرورش فکری شهرستان الشتر با فرماندهی نیروی انتظامی دیدار و از تلاش‌های بی‌وقفه و خدمات ارزنده فرماندهی و پرسنل این نهاد با اهدای گل و... تجلیل کردند.

در خرم‌آباد هم مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ کانون جشن پرواز بادبادک‌ها را با حضور اعضا، دانش‌آموزان، والدین و معلمان در پارک زیتون اجرا کرد.

همچنین در مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری شهرستان الیگودرز ویژه‌برنامه‌ای با اجرای برنامه‌های ‌مختلف مانند حضور دکتر دندانپزشک و معاینه اعضا، قصه‌گویی، شعرخوانی و مسابقه به اجرا درآمد.

برگزاری نشست «مهارت فرزندپروری» در کانون مازندران

نمایشگاه هفته ملی کودک با غرفه‌های متنوع فرهنگی، هنری، علمی، بهداشتی، آموزشی و... با حضور معاون استاندار، مسئولان دستگاه‌های اجرایی، کودکان و معلمان و مربیان تربیتی در این اداره‌کل گشایش یافت.

همچنین حامد فاضلی‌کبریا مدیرکل کانون استان با همراهی معاون اداری مالی و فرهنگی کانون با خانواده شهید مدافع حرم محمد رادمهر دیدار کرد و با فرزند این شهید بزرگوار گفت‌وگو داشت.

فاضلی‌کبریا با تبریک هفته ملی کودک به محمد رادمهر، فرزند این شهید عالی‌مقام؛ از شهدا به عنوان الگوهای مقاومت و شهامت یاد کرد و اظهار داشت: در کانون پرورش فکری تلاش می‌شود تا کودکان و نوجوانان با شخصیت شهدا و راه و هدف‌های آنان آشنا شوند.

به مناسبت هفته ملی کودک، نشست «مهارت فرزندپروری» نیز برای والدین برگزار شد. این کارگاه آموزشی با همکاری معاونت دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و کانون پرورش فکری استان مازندران و با حضور صدیقه الهی روان‌شناس مرکز بهداشت ساری صورت پذیرفت و با خانواده‌ها درباره ارتباط با فرزندان و مهارت‌های فرزندپروری بحث و گفت‌وگو شد.

اجرای برنامه‌های متنوع مراکز کانون در هفته ملی کودک (بخش سوم و پایانی)

در ادامه به مناسبت هفته ملی کودک، جشن ۳هزار نفری کودکان ساروی از سوی ستاد گرامی‌داشت هفته ملی کودک در آمفی‌تئاتر روباز بوستان ولایت برگزار شد. این برنامه با هدف ایجاد شادی و نشاط و گردهمایی کودکانه برپا شد که با اجرای نمایش، جنگ شادی، سرود و اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری در غرفه کانون پرورش فکری و همچنین ایستگاه‌های فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری همراه بود.

ویژه‌برنامه «قلب‌های کوچک غزه» در کانون مرکزی

آیین گشایش هفته ملی کودک با شعار «برای کودکان، برای آینده» با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری استان به همراه شهردار کلانشهر اراک، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی و دیگر مسئولان در فرهنگسرای شهر برگزار شد.

در نوبت صبح نخستین روز از هفته ملی کودک با حضور دانش‌آموزان دختر «جشنواره کودک» با نمایش فیلم «سبز کوچک» و انیمیشن‌های کانون به همراه جنگ شادی و نمایش در فرهنگ‌سرای شهر اراک واقع در شهر صنعتی اجرا شد و در نوبت عصر این جشنواره با حضور دانش‌آموزان پسر و با اجرای گروه نمایش «سیندرلا» در فرهنگ‌سرای شهر اراک همراه با بازدید از نمایشگاه کتاب برگزار شد .

در کنار برپایی «جشنواره کودک» دانش‌آموزان با حضور و مشارکت در غرفه‌های کودک، مشاوره، نقاشی کودک، بازی و سرگرمی، گریم، سفال و بهداشت و درمان مستقر در فرهنگسرای شهر اراک همراه با عروسک‌های غول پیکر دارا و سارا و عروسک‌های تن‌پوش لحظه‌هایی بیادماندنی رقم زدند.

اجرای برنامه‌های متنوع مراکز کانون در هفته ملی کودک (بخش سوم و پایانی)

کودکان اراکی نیز حرف‌ها و درد دل‌های کودکانه خود را در راستای هم‌نوائی با کودکان غزه و لبنان در روز جهانی کودک از طریق ویژه برنامه «قلب‌های کوچک غزه» در فرهنگسرای شهر اراک با کودکان غزه و لبنان اعلام داشتند.

برهمین اساس در ادامه در هفته ملی کودک هم برنامه‌های فرهنگی و هنری گوناگونی با محوریت غزه و لبنان در مراکز کانون پرورش فکری در استان مرکزی اجرا شد.

همچنین نشست تخصصی خانواده، جامعه و مسیر بالندگی روانی، اجتماعی کودک با حضور محسن صفایی مشاور و روان‌شناس در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت مجازی برگزار و نقش و جایگاه خانواده در پرورش صحیح کودک، رشد روانی اجتماعی و رسیدن به بالندگی او بررسی شد.

نشست فعالان حوزه کودک در کانون هرمزگان

به مناسبت هفته ملی کودک نشست دانشجویان علوم تربیتی و فعالان حوزه کودک با استقبال بیش از۶۰ نفر از معلمان، دانشجویان، مربیان مهد، پیش دبستانی‌ها و والدین در مرکز فرهنگی هنری جاسک و با محوریت روانشناسی کودک برگزار شد.

همچنین در هفته ملی کودک رویداد بزرگ گرامی‌داشت هفته جهانی فضا همراه با رصد ارباب حلقه‌ها و با حضور علاقه‌مندان در مجتمع آفرینش بندرعباس به اجرا درآمد. این رویداد با هدف گسترش فعالیت‌های علمی در بین کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها صورت گرفت و بیش از ۳۰۰ نفر علاقه‌مند به فعالیت‌های علمی در این رویداد شرکت کردند.

شرکت‌کنندگان در این رویداد به مدت ۳ ساعت حضور در مجتمع با حضور در سالن سینما، فروشگاه محصولات فرهنگی، کتابخانه، بازارچه فروش دست‌سازه‌ها و حضور در رصدخانه از خدمات کانون بهره‌مند شدند.

اجرای برنامه‌های متنوع مراکز کانون در هفته ملی کودک (بخش سوم و پایانی)

برگزاری جنگ شادی همراه با پخش پویانمایی‌های کانون و اجرای مسابقه از بخش‌های جذاب این رویداد بود. اعضای نوجوان کانون هم دست‌سازهای خود در زمینه جواهرات نجومی را عرضه و به فروش رساندند.

جشن‌نامه هفته ملی کودک نیز به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان با حضور گروه هنری و با قصه‌گویی ۵ نفر از قصه‌گویان مرکز فرهنگی هنری سیریک و برپایی ایستگاه‌هایی از قبیل همیار پلیس، سلامت و بهداشت، کتاب و قصه، دوستدار کودک، بازی و سرگرمی، حفاظت محیط زیست و خیریه غذا با هدف آموزش، سرگرمی و نشاط کودکان در دهکده گردشگری سیریک برگزار شد.

اجرای برنامه صبحانه سالم در کانون همدان

جشن بزرگ روز جهانی کودک با حضور بیش از ۲هزار کودک و والدین آن‌ها و با همکاری و مشارکت استانداری، فرمانداری، شهرداری، نیروی انتظامی، شرکت آب و فاضلاب، اداره کل آموزش و پرورش و دستگاه‌های دولتی دیگر در میدان باباطاهر همدان برگزار شد.

این جشن با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی برای کودکان و خانواده‌های آن‌ها در فضایی دوستانه با حضور مجریان دوست‌داشتنی برنامه کودک شبکه همدان برپا شد.

در ادامه، مراکز کانون در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی برای اعضا با هدف ایجاد شور و نشاط و با رویکرد تربیتی و فرهنگی اجرا کردند.

اجرای برنامه‌های متنوع مراکز کانون در هفته ملی کودک (بخش سوم و پایانی)

برهمین اساس مرکز فرهنگی هنری شهرستان درگزین طرح روستاگردی شهید اقبالی را در مدرسه ابتدایی طلوع روستای «شوند» از توابع شهرستان درگزین اجرا کرد. در این برنامه قصه‌گویی کتاب «گوش گوشی‌ها ۲» برگرفته از داستان اتاق تاریک مثنوی معنوی و نقاشی برای ۴۰ نفر از کودکان کلاس‌های دوم و سوم از سوی مسئول کانون شهرستان انجام شد و با اهدای جایزه و یادبود به پایان رسید.

همچنین مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون نهاوند با همکاری اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان نهاوند کارگاه آموزشی با موضوع معرفی خدمات اورژانس اجتماعی و تشریح انواع آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه کودک‌آزاری برای کودکان و نوجوانان ۱۵-۷ را سال برگزار کرد.

در مرکز فرهنگی هنری دمق نیز اجرای برنامه صبحانه سالم در مدرسه سمیه شهر دمق با حضور معلمان و دانش‌آموزان با هدف افزایش انرژی در مدرسه، کمک به سلامت بدن، نشاط و شادابی در صبحانه خوردن دسته‌جمعی برگزار و درباره فواید صبحانه سالم با دانش‌آموزان صحبت شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر کبودرآهنگ هم با همکاری هلال‌احمر و شبکه بهداشت به عیادت کودکان بیمارستان امام رضا(ع) رفت و با اهدای هدایایی از کودکان دلجویی کردند.

مراکز فرهنگی هنری شهرستان اسدآباد، شهرستان فامنین، شهر قهاوند، شماره ۴ همدان، شهرستان تویسرکان و... نیز برنامه‌های گوناگونی اجرا کردند.

تور قصه‌گویی در کانون یزد

مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری شهرستان مهریز بر اساس تقویم زمان‌بندی هفته ملی کودک با شعار «برای محیط زیست کودکان، برای آینده‌ای پاک‌تر و سالم‌تر» اقدام به برگزاری ویژه‌برنامه «کودکان دیروز، والدین امروز» کرد.

در این ویژه‌برنامه اعضای قدیم کانون همراه با فرزندان کانونی خود گردهم آمدند تا با ایجاد شور و نشاط، کسب تجربه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی به شکل گروهی و در کنار خانواده‌ها، ارتقای آگاهی از طریق آموزش‌های غیرمستقیم صورت پذیرد.

گشایش نمایشگاه آثار فرهنگی، هنری، ادبی و مذهبی اعضای مرکز مهریز از سوی امام جمعه این شهرستان در این برنامه رقم خورد و قصه‌گویی، خوانش متن ادبی، بازدید از آثار ادبی، آموزش ساخت درنای کاغذ و تا همراه با معرفی کتاب «ساداکو و هزار درنای کاغذی» از دیگر برنامه‌های اجرا شده بود.

اجرای برنامه‌های متنوع مراکز کانون در هفته ملی کودک (بخش سوم و پایانی)

همچنین هم‌زمان با هفته جهانی فضا و در آغاز هفته ملی کودک، اعضای فعال مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اردکان با رصد اجرام مسیه در پروژه کاوش در آسمان شرکت کردند. این ویژه‌برنامه علمی با هدف افزایش اطلاعات علمی نوجوانان در زمینه نجوم و آشنایی آن‌ها با اجرام مسیه و آسمانی برگزار شد.

مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره یک یزد نیز در هفته ملی کودک تور قصه‌گویی را برای دانش‌آموزان ۱۰ تا ۱۲ سال و مادران علاقه‌مند به قصه‌گویی در مدرسه ابتدایی روستای خویدک برگزار کردند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هفته ملی کودک را ۱۴ تا ۲۰ مهر ۱۴۰۳ با شعار «برای کودکان برای آینده» در سراسر کشور برگزار کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =