کد خبر: 346689
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷
«باغ کیانوش» فیلم نجیبی است/ نوجوان را باید جدی بگیریم

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست هم‌اندیشی بین سازمانی اکران فیلم باغ کیانوش گفت: امروز معاونان پرورشی استان‌ها، مدیران کانون و حوزه هنری دست به دست هم داده‌اند تا یک رویداد مهم را برای نوجوانان رقم بزنند، در این حوزه اگر کاری هم انجام شود باید از آن استقبال کرد.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و اموربین‌الملل کانون، حامد علامتی در این هم‌اندیشی که مدیران حوزه هنری و آموزش و پرورش نیز حضور داشتند، با اشاره به این که موضوع اکران فیلم «باغ کیانوش» یک فیلم نوجوانانه است و مخاطب هدف آن نیز نوجوان هستند، گفت: اتفاقا این فیلم می‌تواند کودک را نیز در بر بگیرد. از سوی دیگر یک اقتباس از کتابی به همین نام است که در دنیای سینما و تعلیم و تربیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بازیگران این فیلم نوجوانان هستند در حالی که امروز کمتر فیلمی دیده می‌شود که بازیگران اثر با آن هم‌خوانی داشته باشند.  «باغ کیانوش» فیلم نجیبی است و از نظر محتوایی، جلوه‌های ویژه، تکنیکی و فنی حائز اهمیت است. فیلم محصول مشترک کانون پرورش و سازمان سینمایی سوره است، یک کار گروهی که برای دومین بار اتفاق افتاده است.

علامتی همچنین اظهار کرد: مدیران فرهنگی و پرورشی مدارس باید در مدرسه تلاش کنند تا نکاتی را به دانش‌آموز آموزش دهند در حالی که سینما ابزاری قدرتمند برای تعلیم و تربیت است. می‌توانید از این فیلم به عنوان فرصت تربیتی بهره بگیرید. چرا که نکات آموزشی بسیاری در آن گنجانده شده است که می‌تواند به اندازه یک ترم برای شما کار کند. هنر معاون پرورشی این است که بچه را از کلاس درس بیرون آورده و فعالیت اجتماعی با او انجام دهد. این یک دیدگاه و عنصر تربیتی است که می‌توانید از آن بهره‌مند شوید.

«باغ کیانوش» فیلم نجیبی است/ نوجوان را باید جدی بگیریم

مدیرعامل کانون پرورش فکری افزود: ما یک کار هماهنگ گروهی را رقم زدیم. معاونان پرورشی استان‌ها، مدیران کانون  و حوزه هنری دست به دست هم داده‌اند تا یک رویداد مهم را برای نوجوانان رقم بزنند. امروز کمترین کار برای نوجوانان انجام می‌شود و اگر کاری در این حوزه انجام شود باید از آن استقبال کرد. ما امروز با این نشست هم‌اندیشی تمرین با هم نشستن و با هم کار کردن انجام دادیم و این امر بسیار پراهمیتی است. چرا که ما این کنار هم نشستن را یاد نگرفته‌ایم. امروز با زبان هنر یک کار تربیتی انجام می‌دهیم و کانون نیز میزبان شما شده است. من به عنوان یک معلم می‌گویم این فیلم اثرگذار است و برای هرچه بهتر شدن اکران آن هر کاری که در توانم باشد انجام می‌دهم و خودم نیز پای کار خواهم ایستاد. بنابراین از همه مدیران نیز می‌خواهم تا این کار را انجام دهند و پای این کار که برای نوجوانان است، محکم بایستند.

او با اشاره به این که امروز یک جنگ رسانه‌ای تمام عیار در جهان در حال انجام است، تاکید کرد: هرکدام از ما نقش مهمی در این حوزه داریم. اگر احساس کردید که در یک جبهه فرهنگی نشسته‌اید، بدانید که کار درست از آب در می‌آید. امروز باید دغدغه داشته باشید و برای نوجوان امروزی تلاش کنید. سینما تابلوی هنری جمهوری اسلامی ایران است. یک ترکیب هنری که اثرگذاری بسیار بالایی دارد. فیلمی که نمایش داده می‌شود پشت آن همه چیز است و اثرگذاری آن بسیار بیشتر از ساعت‌های درسی در کلاس‌های درس خواهد بود. به این فیلم برچسب دولتی نزنید و اجازه دهید مردمی باشد.

علامتی گفت: برای ما مهم دیده‌شدن فیلم است اما نه به هرقیمتی. ما فیلم را رایگان اکران نمی‌کنیم و این خط قرمز ماست. ما برای بخشی از کودکان مانند کودکان بهزیستی و کمیته امداد اکران خصوصی خواهیم داشت اما خارج از این، در صنعت سینما نمایش رایگان فیلم فایده ندارد بلکه هنر این است که دانش‌آموز را به سینما آورد. معاونان پرورشی بدانند که صحنه در اختیارشان قرار گرفته است، چرا که ۱۷ میلیون دانش‌آموز در اختیار دارند که حداقل هشت میلیون نفر آن نوجوانان هستند.

«باغ کیانوش» فیلم نجیبی است/ نوجوان را باید جدی بگیریم

او افزود: سینمای کودک که دستاورد جمهوری اسلامی ایران است یک سالی است که زنده شده است و باید آن را حفظ کنیم. تلاش کنیم تا بچه‌ها بیایند و در این فضا قرار گیرند. باید این تهدید را تبدیل به فرصت کرد. نوجوان باید وارد میدان شود و از شما خواهش می‌کنم علاوه بر فیلم روی کتاب نیز سرمایه‌گذاری کنید و  این کتاب را نیز همراه با فیلم تبلیغ کنید تا به گوش مخاطب برسد.

علامتی درپایان گفت: باید به نوجوان نقش داد و او را جدی گرفت. در این صورت بی‌شک نوجوانان از کار استقبال خواهند کرد. این تعامل یک خط راهبردی است بین دستگاه تعلیم و تربیت و همکاران راهبردی ما در عرصه فرهنگی که باید به آن توجه کرد.

در نشست هم‌اندیشی بین سازمانی اکران فیلم سینمایی «باغ کیانوش» که روز ۲۳ مهر ۱۴۰۳ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون تهران برگزار شد مسئولان کانون، حوزه هنری کودک ونوجوان و معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش پیرامون نحوه اکران این فیلم اقتباسی که بر اساس کتاب به همین نام نوشته علی‌اصغر عزتی‌پاک ساخته شده است،‌ هم‌فکری کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =