نوجوانان به تماشای فیلم «باغ کیانوش» خواهند نشست

نشست هم‌اندیشی اکران فیلم سینمایی «باغ کیانوش» با حضور مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حوزه هنری کودک و نوجوان و معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش در تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استان تهران، در نشست هم‌اندیشی اکران فیلم سینمایی «باغ کیانوش» با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون، حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، علی جانباز رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان، محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید، مجتبی دانشور مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون، فروهر معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون و مدیران استان‌های کانون پرورش فکری، حوزه هنری و آموزش و پرورش صبح روز دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برگزار شد.
فیلم «باغ کیانوش» برای نوجوانان روی پرده می‌رود

سمیه‌سادات ابراهیمی مدیرکل حوزه مدیرعامل، روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون در ابتدای این نشست بیان کرد: برای اکران هرچه بهتر «باغ کیانوش» امروز مدیران کانون، حوزه هنری و آموزش و پرورش گردهم آمدیم تا بتوانیم هم‌افزایی و هماهنگی داشته باشیم و یک اکران موفق را پشت سر بگذاریم، فیلمی که به حوزه فرهنگ و تعلیم و تربیت کمک بسیار خواهد کرد.

فیلم «باغ کیانوش» برای نوجوانان روی پرده می‌رود

علی جانباز مدیر حوزه هنری کودک و نوجوان نیز با بیان این‌که امروز مهم‌تر از هرچیزی مسئله کودک و نوجوان است، گفت: مسئله سینمای کودک و نوجوان در سوی دیگر اهمیت قرار دارد. ما در یک دهه اخیر با یک سینمای زرد مواجه بودیم و اگر فرض بگیریم که فرزندان‌مان را تمدنی تربیت می‌کنیم، سینما یکی از مظاهر تمدن است و اگر آن را امر فراغتی در نظر بگیریم کوچک شمرده و توجه غیرکارشناسی به آن کرده‌ایم. امروز بخش جدی از هویت بچه‌های ما در قالب شبکه‌های خانگی، اجتماعی و سینما شکل می‌گیرد. در سینمای جهان دو فیلم از پرفروش‌های دنیا را آثاری برای نوجوانان شکل داده و ما نیز باید زیست فرهنگی اطراف نوجوان را به سمت مطلوب خودمان تغییر دهیم. سینما یکی از مهم‌ترین جریان‌های کشور را در بر می‌گیرد و همه کسانی که دل در گرو فرهنگ و رشد دارند مخاطب آن هستند. یکی از اولویت‌های ما در سازمان سینمایی، انتشارات سوره و مجموعه حوزه کودک و نوجوان همین است و این دومین تعامل ما با کانون پرورش فکری است.

فیلم «باغ کیانوش» برای نوجوانان روی پرده می‌رود

در ادامه این نشست حامد علامتی مدیرعامل کانون که میزبانی این نشست را برعهده داشت، با اشاره به این‌ موضوع که فیلم «باغ کیانوش» یک فیلم نوجوانانه است و مخاطب هدف آن نیز نوجوانان هستند، به اشاره این‌که  امروز یک جنگ رسانه‌ای تمام عیار در جهان در حال انجام است، تاکید کرد: هر کدام از ما نقش مهمی در این حوزه داریم. اگر احساس کردید که در یک جبهه فرهنگی نشسته‌اید بدانید که کار درست از آب در می‌آید. سینما تابلوی هنری جمهوری اسلامی ایران است. یک ترکیب هنری که اثرگذاری بسیار بالایی دارد. به این فیلم برچسب دولتی نزنید و اجازه دهید مردمی باشد. وی بر این موضوع تاکید کرد که برای ما مهم دیده‌شدن فیلم است اما نه به هرقیمتی. ما فیلم را رایگان اکران نمی‌کنیم و این خط قرمز ماست. ما برای بخشی از کودکان مانند کودکان بهزیستی و کمیته امداد اکران خصوصی خواهیم داشت اما خارج از این در صنعت سینما رایگان اکران کردن فایده ندارد بلکه هنر این است که دانش‌آموز را به سینما آورد.

فیلم «باغ کیانوش» برای نوجوانان روی پرده می‌رود

در ادامه مدیران کانون، مدیران حوزه هنری و مدیران پرورشی استان‌ها هم به‌صورت حضوری و هم به شکل برخط در این جلسه حضور داشتند و به مواردی از جمله اکران عمومی در استان‌ها، چگونگی نحوه تعامل و نمایش فیلم در مدارس و اکران‌های سیار، نحوه تبلیغات و... اشاره کردند و نکات خود را با مدیرعامل کانون، حوزه هنری و آموزش و پرورش در میان گذاشتند.

گفتنی است، «باغ کیانوش» به کارگردانی رضا کشاورز حداد و تهیه‌کنندگی محمدجواد موحد با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و سازمان سینمایی سوره قرار است از ۹ آبان و هم‌زمان با هفته نوجوان به روی پرده سینماها برود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =