کد خبر: 346735
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
ویژه‌برنامه‌ی مرکز فراگیر گنبدکاووس به‌مناسبت روز جهانی نابینایان

مرکز فراگیر کانون گنبدکاووس به مناسبت فرارسیدن روز جهانی عصای سفید، با اجرای فعالیت‌های جذاب و شاد فرهنگی و هنری میزبان دانش‌آموزان کم‌بینا و نابینا این شهرستان بود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، به گفته‌ی مارال صیادچی، مربی مسوول مرکز، دانش آموزان دارای نیازهای خاص این شهرستان با حضور در مرکز فراگیر کانون در کارگاه‌های هنری و فرهنگی این مرکز مشارکت فعال داشتند.

مربی فرهنگی مرکز همه دانش‌آموزان حاضر را در اجرای قصه‌گویی خود به کار گرفت و از آنها خواست مشارکت داشته باشند و حتی از وجود والدین نیز استفاده کرد که این جذابیت کار را برای کودکان و  نوجوانان بیشتر کرده بود.

برگزاری کارگاه بازی و خواندن کتاب‌های با خط بریل از دیگر فعالیت‌هایی بود که در این روز صورت گرفت.

گفتنی‌است «مراکز فراگیر» عنوانی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۸۰ برای تعدادی از کتاب‌خانه‌های خود برگزید که با تغییر کاربری و مناسب‌سازی فضای فیزیکی، امکان حضور بچه‌های با نیازهای ویژه شامل نابینا، کم‌بینا، ناشنوا، کم‌شنوا و دارای معلولیت جسمی و حرکتی را در کنار دیگر اعضا کانون فراهم کرد.

این مراکز، در تمامی زمینه‌ها به‌سازی، نوسازی و تجهیز به امکانات خاص کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه مانند کتاب‌هایی به خط بریل، قصه‌های صوتی و دستگاه و سیستم‌های آموزشی شد.

ویژه‌برنامه‌ی مرکز فراگیر گنبدکاووس به‌مناسبت روز جهانی نابینایان

ویژه‌برنامه‌ی مرکز فراگیر گنبدکاووس به‌مناسبت روز جهانی نابینایان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =