کد خبر: 346775
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
بازدید 33
قم، می‌تواند قرارگاه رویدادهای کانون باشد

فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون در سفری به این استان در دیداری صمیمانه با کارشناسان کانون قم گفت: قم و علی‌الخصوص مجتمع فرهنگی‌هنری پردیسان قابلیت این امکان را دارد که قرارگاه مرکز آموزش همکاران کانونی و محل اجرای برنامه‌های اصلی آفرینش‌ها باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون در سفری به این استان در دیداری صمیمانه با کارشناسان کانون قم گفت: قم و علی‌الخصوص مجتمع فرهنگی‌هنری پردیسان قابلیت این امکان را دارد که قرارگاه مرکز آموزش همکاران کانونی و محل اجرای برنامه‌های اصلی آفرینش‌ها باشد.

قم، می‌تواند قرارگاه رویدادهای کانون باشد

این دیدار که روز سه‌شنبه ٢٤ مهر ١٤٠٣ در سالن جلسات برگزار شد، سعیده عزیزیان مدیرکل آموزش و پژوهش کانون، علیرضا خضری‌فرد، شهرزاد حدادپور معاون فرهنگی‌ اجرایی کانون قم، فاطمه میرمحمد صادقی و دیگر کارشناسان استان فرهاد فلاح را همراهی می‌کردند.

در ابتدای این برنامه خضری فرد ضمن خوش‌آمدگویی به معاون فرهنگی و همراهانشان گفت: قطعا در این دیدارها خیر و برکت نهفته و با دیدار مستمر این سیر به رسیدن به اهداف کوتاهتر خواهد شد.

شهرزاد حدادپور با گزارشی کوتاه بین ٦ ماه نخست امسال با ٦ ماه نخست سال پیش خبر از رشد 203 تعداد اعضا را داد و از پتانسیل بالای کانون قم در پیش‌بینی‌های کلان گفت.

معاون فرهنگی کانون با تشکر و قدردانی بابت درخشش کانون قم با حضور چند ماهه‌ی شهرزاد حدادپور به عنوان سرپرست این استان در مورد رونق کلاس‌های ادبی در کشور گفت: توسعه و ترویج زبان و ادبیات فارسی در دستور کار کانون پرورش فکری و کانون زبان کشور قرار گرفته و برای اولین بار است که کلاس فارسی در لیست کلاس‌های کانون زبان قرار گرفته که این مهم قرار است جز در ایران در کشورهایی که بیشترین مهاجر فارسی زبان را دارد اجرا شود. از دیگر فعالیت‌های در دستور کار آفرینش‌های ادبی تمرکز بر هر موضوع ادبی (شعر، داستان و ...) هر دو سه سال متوالی است که قرار بر ایده پردازی و عملیاتی کردن آن است. به عنوان مثال در همین مورد لازم است بگویم که متن جدیدی در مورد گلستان سعدی نوشته شده که در مراحل انتهایی تا چاپ آن هستیم.

فلاح از طرح ادبی سیمرغ گفت و اشاره کرد که در این طرح استعدادهای ادبی مدارس در استان‌ها به کانون معرفی می‌شوند و این دانش‌آموزان برای رشد و حمایت می‌توانند روی کانون حساب ویژه کنند. همانطور که باشگاه قاف به صورت جدی پیگیری می‌شود این باشگاه نیز به صورت مستمر پیگیری خواهد شد.

فلاح از ظرفیت‌های استان قم و مجتع فرهنگی‌هنری پردیسان گفت: قم باید قطب نویسندگان کودک و نوجوان باشد چرا که از دیرباز این شهر محل حضور و ظهور این عزیزان بوده است. ما باید به این جمع یار اضافه کنیم و این اتفاق در بهترین حالت ممکن می‌تواند در قم صورت بگیرد. پس لازم است پرورش نویسندگان کودک و نوجوان نیز در قم زیر اساتید این استان انجام شود و قطعا با حضور دفتر مجلات کودک و نوجوان این رشد سریعتر اتفاق می‌افتد. نگاه من همیشه به مدیر کل کانون استان قم متفاوت و خاص‌تر بوده چرا که این وسواس برای مدیری که قرار است در این شهر فعال باشد لازم است. نگاه مدیر کل کانون قم باید نگاهی فراتر از چشم‌انداز مدیریتی در تعداد مرکز و اعضا و امانت و بخشنامه‌ها باشد. نگاه مدیریتی در قم باید این باشد که خود را محور تحولات بداند و این می‌تواند برای شروع، تلاشِ زدنِ مهرِ قرارگاه کردن قم برای برنامه‌های اصلی باشد به نحوی که با توجه به حضور اساتید درخشان در هر موضوعی در قم، این شهر می‌تواند محلی برای کل آموزش‌های کشور باشد.

معاون فرهنگی قم در مورد همین موضوع گفت: یکی از طرح‌هایی که درصدد عملیاتی شدن آن هستم پرورش طلبه‌های مستعد در فرهنگ و ادب و هنر با همکاری حوزه‌های علمیه است که اینها می‌توانند سفیران ما در تمام شهرها و روستاهایی باشند که کانون در آنها مرکز یا سیار روستایی ندارد یا اینکه با کمک جامعةالمصطفی از طلبه‌های خارجی‌ که در این استان حاضر هستند به جشنواره‌های بین‌المللی کانون رونق ببخشیم و این پرورش استعداد به سادگی در کانون قم قابل انجام است.

این دیدار و گفتگو صمیمانه با کارشناسان تا ساعت 16:30 ادامه داشت.

قم، می‌تواند قرارگاه رویدادهای کانون باشدقم، می‌تواند قرارگاه رویدادهای کانون باشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =