ستاره‌شناسان نوجوان به میهمانی خورشید رفتند

مربیان و اعضای مراکز فرهنگی‌هنری شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت و کوچصفهان در قالب یک ویژه‌برنامه رصدی، به‌میهمانی خورشید رفتند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، میهمان خورشید، عنوان ویژه‌برنامه مشترک علمی مراکز فرهنگی‌هنری شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت و خمام است.

ستاره‌شناسان نوجوان به میهمانی خورشید رفتند

طی این ویژه‌برنامه نجومی که با همراهی جمعی از اعضای نوجوان کانون و به‌میزبانی مرکز شماره ۳ این مجموعه فرهنگی در رشت صورت‌گرفت، داوودهمتی، از مدرسان و فعالان عرصه نجوم، به ارایه آموزه‌هایی در درباره فن‌آوری فضایی، ابزار پایش الگوهای آب‌ و هوایی، اقلیم فضا و پایش فعالیت‌های خورشیدی پرداخت.

همتی دراین میان به اهمیت و کاربرد تصویرهای ماهواره‌ای در بررسی دگرگونی‌های اقلیمی و پیش‌بینی‌های هواشناسی اشاره و با خاطرنشان‌کردن نقش فن‌آوری‌های نوین در بررسی فرآیند فعالیت‌های خورشیدی و ارسال این آگاهی‌ها به زمین گفت: این امر می‌تواند زمینه برنامه‌ریزی کارشناسان برای مواجهه با این دگرگونی‌ها را در تمامی عرصه‌ها، به ویژه در حوزه کشاورزی و مدیریت آسیب‌های طبیعی فراهم‌کند.

ستاره‌شناسان نوجوان به میهمانی خورشید رفتند

ادامه‌بخش این ویژه‌برنامه در مرکز علوم و نجوم کانون پرورش فکری رشت نیز رصد لکه‌های خورشیدی، حضور اعضای نوجوان در آسمان‌نما آشنایی با صورت‌های فلکی و بخش فیلم‌های نجومی‌بود.

داوودهمتی هم‌چنین به پرسش‌های اعضای نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان پاسخ‌گفت و به معرفی منابع خواندنی مناسب برای ارتقای آگاهی‌های حاضران پرداخت.

گفتنی‌است، در این ویژه برنامه که ۲۳ مهر ۱۴۰۳ صورت‌گرفت، ۳۰ نوجوان علاقه‌مند به فعالیت‌های علمی و نجومی شرکت‌داشتند.

ستاره‌شناسان نوجوان به میهمانی خورشید رفتند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =