طرح تشویقی «خوشه‌های طلایی روستا » برگزار شد

کودکان خلاق و آفرینش‌گر روستاهای چهارمحال و بختیاری در هفته‌ی ملی کودک توسط واحد سیار کانون معرفی و تشویق شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، زینب رحیمی، کودک خلاق و آفرینشگر در روستای چم‌کاکا از مناطق کمتر توسعه یافته‌ی شهرکرد در هفته‌ی ملی کودک با اجرای طرح «خوشه‌های طلایی» شناسایی و تشویق شد.

مدیرکل کانون استان، هدف از اجرای طرح «خوشه‌های طلایی روستا» را کشف و شناسایی استعدادهای کودکان و نوجوانان روستایی و تحقق پایدار عدالت فرهنگی در نواحی کم‌برخوردار و عشایرنشین کانون استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

روح الله واحد گفت: در فرآیند اجرایی این طرح، کودکان توانمند و خلاق و نواندیش روستا بر اساس شاخص‌های کمی و کیفی توسط مسوولین واحدهای سیار روستایی و عشایری معرفی و پس از بررسی نهایی انتخاب شدند. وی در ادامه گفت: در ارزیابی کودکان توانمند، شاخص‌هایی همچون آفرینش آثار فرهنگی، هنری و ادبی، کتاب‌خوانی، قصه‌گویی، شاهنامه‌خوانی و اختراع، ابتکار و کارآفرینی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

واحد گفت: در گام اول این طرح که روز ۱۹ مهر ۱۴۰۳ هم زمان با هفته‌ی ملی کودک انجام شد، یک گروه از مسوولین ستادی متشکل از معاون و کارشناس فرهنگی، به همراه مربی سیار روستایی استان با حضور در روستای چم‌کاکا با خانواده‌ی زینب رحیمی (عضو کودک سیار منطقه‌ی شهرکرد) دیدار کرده و با اهدا هدیه و لوح تحسین، از این عضو مستعد و توانمند تشکر و قدردانی نمودند .

گفتنی است زینب رحیمی از ۷ سالگی عضو واحد سیار کانون در منطقه‌ی شهرکرد بوده و اکنون پس از ۴ سال عضویت متوالی در این بخش، ازکتابخوان‌ترین و فعال‌ترین اعضا روستایی است. او متن ادبی می‌نویسد، قصه می‌گوید و در مسجد و مدرسه‌ی روستای خود به عنوان «کانون‌یار روستایی»  فعالیت‌های کانون را به دیگر کودکان علاقه‌مند معرفی می‌نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =