حضور فعال مربیان و اعضا نجوم کانون استان در پروژه علمی مسیه

آثار ۲۷ نفر از مربیان و اعضا علاقمند به دنیای کیهانی جهت شرکت در پروژه رصد اجرام مسیه ارسال شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، وجیهه نبوی‌نیا مسئول رصدخانه کانون در توضیح این خبر گفت: رصدخانه و انجمن نجوم کانون استان با همکاری موسسات و چهره‌های علمی استان، فرصت خوبی برای اعضا و مربیان فعال و علاقمند در عرصه‌های مختلف نجوم فراهم کرده است.

وی در ادامه افزود: پروژه‌ رصد اجرام‌ مسیه‌ به‌ مناسبت‌ روز ‌جهانی‌ نور (IDL) توسط‌ شبکه‌ بین المللی‌ آموزش‌ ستاره شناسی‌ مدارس (NASE) و با همکاری‌ یونسکو برگزار شد. در ایران، این‌ پروژه‌ با همکاری‌ انجمن‌ نجوم‌ ثاقب‌ گیلان‌ و

کانون‌ پرورش‌ فکری‌ کودکان‌ و نوجوانان‌ اجرا می گردد. اهداف این پروژه، توسعه‌ و ترویج‌ فرهنگ‌ نجوم‌ و رصد آسمان‌ شب؛ آموزش‌ دانش آموزان‌ به‌ مشاهده‌ و شناسایی‌ اجرام‌ عمقی‌ آسمان‌ شب و ایجاد علاقه‌ و انگیزه‌ در دانش آموزان‌ نسبت‌ به‌ علوم‌ نجومی است. پروژه علمی‌ امسال، تحت عنوان چالش اجرام مسیه ارائه شد و کودکان و نوجوانان با مشاهده‌ حداقل‌ یکی از اجرام‌ فهرست‌ مسیه و تهیه نقاشی از آن‌ به همراه داستان‌ کوتاه‌ یا دلنوشته، در این برنامه شرکت کردند که ۲۷ اثر نیز از استان خراسان رضوی ارسال گردید.

حضور فعال مربیان و اعضا نجوم کانون استان در پروژه علمی مسیه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =