رشد ۱۰۰ درصدی جذب اعضا در کانون فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل کانون فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد از رشد ۱۰۰ درصدی جذب عضو در شش ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه خبر داد.

به گزارش روابط غمومی کانون پرورش فکری کودکا و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد؛سلیمان شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: کانون‌پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان‌ متولی اصلی حوزه کودک‌ونوجوان دارای رسالت‌های چند بعدی از جمله کتاب و کتاب‌خوانی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، رشد مهارت‌های فردی و استعدادیابی می‌باشد.

وی گفت: در شش ماه‌گذشته کانون استان در ۲ محور حرکت کرد و تمام مراکز استان به زیرساخت‌های ورزشی و شاداب سازی متناسب با جامعه سنی کودک و نوجوان مجهز که استقبال خیلی خوب از سوی کودکان و والدین مواجه شد.

وی با اشاره به تعریف پیوست‌های حوزه فرهنگی ابراز داشت :  پیوست "رسانه‌ای" و پیوستی تحت عنوان "انجمن اندیشه ورز" کودک و نوجوان در این دو محور پس از نیازسنجی حرکت  هر دو پیوست  نیازهای کودکان و نوجوانان استان  لحاظ شد.

شهبازی بیان کرد" تاکنون سه سند تبیین شده است ، سند اول تحت عنوان سند کانون و عشایر برای ادامه خدمات به دانش آموزان عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد که تعدادزیادی از جمعیت ۲ هزار و ۵۰۰ نفری کودک و نوجوان عشایری استان در تابستان از این طرح بهره مند شدند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ادامه داد: در طرح کانون عشایر برای اولین‌بار برای ۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز عشایر برنامه‌ریزی  و فعالیت‌های فرهنگی هنری، ادبی و دینی  را جهت دهی کردیم.

این مدیر فرهنگی تشریح کرد: طرح کانون و روستا، طرح دومی است که بخش زیادی از دانش‌آموزان استان در روستاها خصوصا حاشیه شهر و روستاهایی که دسترسی کمتری به زیرساخت‌های فرهنگی دارند را پوشش داد و از طریق  طرح مذکور، برنامه‌های مختلفی در ۸۰ روستا برنامه‌ریزی و در حال اجرا هستیم.

شهبازی به  طرح کام (کانون ،اولیا و مدرسه)در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی  به عنوان طرح سوم اشاره کرد و اطهار داشت : در این طرح مهارت‌های قدرت نه گفتن، حل مسئله،جرئت‌ورزی و حضور در جمع را از طریق دوره و کارگاه آموزش و تقویت کردیم.

وی تبیین کرد:مرکز مادوان ۱۲ سال پیش کلنگ‌زنی و نیمه کاره رها شده بود اما امسال در ۶ ماه گذشته کار عمرانی به پایان رسیده است و در آینده نزدیک افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید و مرکز فرهمگی هنری مارگون نیز بعد تز پنج سال تعطیلی به چرخه خدمت رسانی برگشت. 

این مدیر حوزه فرهنگ گفت: شاخص امانت کتاب به عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های رشد فرهنگی یک جامعه است که نسبت به  مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است، در واقع ما سعی کردیم به‌جای اینکه کودکان و نوجوانان به کانون بیایند، کانون به میان آنها برود ، کتابخانه سیار، پیک امید وتماشاخانه سیار را به سمت این مناطق برده و اردوی یک روزه در مناطق عشایری برپا کردیم.

مدیرکل کانون فکری کودکان و نوجوانان در ادامه اظهار داشت: شاخص بعدی  جذب اعضا بود که در این زمینه رشد ۱۰۰ درصدی داشته و نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است و ما نیاز داریم دانش‌آموزان به مراکز ما بیایند تا انتقال محتوا داشته باشیم.

وی سومین شاخص مهم را برگزاری کارگاه‌های مهارتی،تربیتی و دانش‌افزایی عنوان کرد و گفت : در این شاخص نیز کانون پرورش فکری  رشد ۱۰۰درصدی داشته است.

این مقام مسئول به پیوست رسانه‌ای تمام حوزه های فرهنگی هنری و ادبی اشاره کرد و تاکید کرد:  در همین راستا پیوست رسانه‌ای را تعریف و در تابستان یک طرح تحت عنوان ۱۰۰ روز ۱۰۰ خبر را با کمک رسانه ملی ، خبرگزاری‌ها ، نشریات ، سایت های خبری استانی و کشوری با  پوشش خبری مناسب برگزار کردیم.

شهبازی در پایان اظهار کرد: در ایام اخیر سعی کردیم از ظرفیت خانواده‌ها استفاده و از طریق آموزش سبک‌های فرزندپروری نوین  شکاف و فاصله بین نسلی را  از طریق  آموزش و یادگیری تخصصی کمتر کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =