برگزاری دو رویداد علمی در شهرستان‌های زرین‌دشت و استهبان

در۲۵ مهر ۱۴۰۳،دو رویداد علمی با محوریت رصد آسمان به‌طور هم‌زمان در شهرستان‌های زرین‌دشت و استهبان توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این دوشهرستان برگزار شد. این رویدادها با هدف ترویج علم نجوم و افزایش آگاهی دانش‌آموزان نسبت به پدیده‌های آسمانی، با استقبال گسترده خانواده‌ها و کودکان مواجه شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، در تاریخ ۲۵ مهرماه ۱۴۰۳، دو برنامه علمی با محوریت رصد آسمان به‌طور هم‌زمان در شهرستان‌های زرین‌دشت و استهبان برگزار شد.

این رویدادها به منظور ترویج علم نجوم و افزایش آگاهی دانش‌آموزان نسبت به پدیده‌های آسمانی با استقبال چشمگیر خانواده‌ها و کودکان همراه بود.

در شهرستان زرین‌دشت، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری پژوهش‌سرای ابوریحان بیرونی، ویژه‌برنامه‌ای با موضوع رصد ابرماه ۲۰۲۴ برگزار کرد.

این برنامه با قصه‌گویی و معرفی کتاب‌های نجومی آغاز شد و سپس دانش‌آموزان مدرسه حریت با استفاده از نرم‌افزار استلاریوم و تلسکوپ، به‌طور عملی به رصد ابرماه پرداختند.

در استهبان نیز، کانون پرورش فکری نخستین رویداد علمی رصد اجرام مسیه را از ساعت ۴:۳۰ عصر تا ۸:۳۰ شب با حضور واحد سیارنجوم استان‌ فارس (واحدسیارپاسارگاد) اجرا کرد.

در این برنامه، ۱۱۰ دانش‌آموز پسر دبستانی با شور و شوق به تماشای اجرام مسیه پرداختند؛ و حضور فعال آن‌ها و طرح پرسش‌های علمی، این تجربه را به یک رویداد آموزشی غنی تبدیل کرد.

این رویدادها فرصتی ارزشمند برای آشنایی دانش‌آموزان با علم نجوم و کشف شگفتی‌های آسمان فراهم کرد؛ و به افزایش علاقه‌مندی به علم و دانش در نسل جوان کمک شایانی نمود.

برگزاری دو رویداد علمی در شهرستان‌های زرین‌دشت و استهبان

برگزاری دو رویداد علمی در شهرستان‌های زرین‌دشت و استهبان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =