آیین اختتامیه پویش هوای نغمه خوانی در اداره کل کانون هرمزگان برگزار شد

آیین اختتامیه پویش خوانش غزلیات زنده یاد محمد علی بهمنی شاعر فرهیخته کشوری با حضور مدیر کل کانون هرمزگان، شاعران و نویسندگان مطرح استانی و جمعی از اعضای نوجوان مجتمع آفرینش بندرعباس در اداره کل کانون هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، آیین اختتامیه پویش خوانش غزلیات زنده یاد محمد علی بهمنی شاعر فرهیخته کشوری در اداره کل کانون هرمزگان برگزار شد. آیین پویش هوای نغمه خوانی با تلاوت قرآن و پخش سرود ملی آغاز شد و پس از آن پروین پشتکوهی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ابتدای این پویش بیان کرد: افتخار ما آدم های بزرگ و مردم نازنین سرزمینمان هستند که از گذشته تا به امروز استان هرمزگان همیشه انسان های شریفی را در خود پرورش داده است.  افتخار ما خود شما کودکان و نوجوانان هستید که تلاش می کنید روزهای بهتری را بسازید.

آیین اختتامیه پویش هوای نغمه خوانی در اداره کل کانون هرمزگان برگزار شد

پشتکوهی در این نشست مهمترین وظیفه کودکان و نوجوانان را زنده نگه داشتن یاد، نام و حضور آدم های بزرگ دانست و تشریح کرد: این انسان ها بخاطر انسانیت، کرامت و کاری که برای سرزمینمان انجام داده اند چه در بین ما باشند و چه نباشند محترم شمرده می‌شوند و یادشان با ما است.

وی به زنده یاد استاد محمد علی بهمنی اشاره کرد و گفت: استاد محمدعلی بهمنی آغوشش را برای جوانان نویسنده، شاعر نوقلم گشوده بود و با رهنمودهایش آنان را حمایت می کرد.

پشتکوهی در این نشست به نوجوانان توصیه کرد که زمان خلوت خود را با ادبیات مانند شعر، قصه، داستان و... پر کنند و ادبیات مأمن خوبی برای شما نوجوانان است. حضور شما در این نشست که قرار است اشعار زیبای استاد بهمنی را خوانش کنید روش های درست خواندن شعر را تمرین می کنید. ایشان همچنین تاکید کردند دنیای ادبیات حال آدم را خوب میکند و آدم بهتری می سازد.

علی رضایی نویسنده و پژوهشگر به جمله هیچ انسانی بزرگ نخواهد شد اشاره کرد و همچنین به کودکان و نوجوانان حاضر در این نشست توصیه کرد: هیچ وقت ادای بزرگ ترها را در نیاورید و از این سن و سال کودکی استفاده کنید که دنیای کودکی، دنیای بزرگیست و به همه چیز پر پرواز می دهد ما زمانی که کودک هستیم همانی است که باید باشیم اما زمانی که بزرگ بشویم این طور نیست و در قرارداد ها گم می شویم. دنیای کودکی زمانی است که همه چیز را باور می کنیم، در کودکی باور می کنیم که شاخه های درخت، پرنده ها و... با هم حرف می زنند.

وی به شعر استاد محمد علی بهمنی با عنوان گاهی دلم برای خودم تنگ می شود اشاره کرد و گفت: این شعر به معنی خود یافتن و خود را پیدا کردن است که ما بزرگ تر ها در قرار داد ها گم هستیم.

وی به نقش کانون پرورش فکری در تربیت کودکان و نوجوانان اشاره و تشریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای شخصیت های بی بدیلی است که از همین صندلی ها پر پرواز پیدا کرده اند و کانون دارای فضای بسیار دل انگیزی است که شما کانون آفرینش ها هستید و این ظرفیت را دارید که در بهترین شرایط باشید. که در این مکان لحظه لحظه صدای پای زنده یاد استاد بهمنی شنیده می شود.

گفتنی است در این پویش ۵۴ نفر شرکت کردند که ۱۲ نفر از آن ها به مرحله ی اجرای صحنه ای راه یافتند.

عفت تفضلی بزرگسال، پارسا بان برتینا ارشد، سارا گلشنی زاده نونگاه، پارسا عمرانی نونهال و پریا دهقان نونهال از برگزیدگان این پویش بودند.

لازم به ذکر است داوران مرحله اول طاهره مسافری، راحله خادمی و داوران مرحله نهایی طاهره اقتدار بختیاری، فرزانه فرخی نژاد و فاطمه غلامزاده نخلی بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =