تئاتر کودک رونق می گیرد

در نشست مشترک کانون پرورش فکری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی که صبح امروز در دفتر معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، بر ضرورت همگرایی و همکاری بیشتر برای روشن شدن چراغ تئاتر کودک در استان و ایجاد تکاپو و تلاش در میان گروه‌های مختلف تئاتر از سوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تاکید و به افق های روشن تئاتر کودک اشاره شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی، « فرهاد آقابیگی» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی صبح امروز در دیدار با معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که در راستای پیشبرد طرح مشترک «زمزمه های خدا» صورت گرفت، از ضرورت همکاری و همیاری بیشتر برای تولیدات نمایشی در حوزه کودک، سخن گفت.

«آقا بیگی» با توجه به این که کانون در حوزه تولید،گام هایی برداشته و اقدام به تولید اثر نمایشی محیطی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی کرده است، به بازخوردهای خوب  اجرای نمایش در هفته ملی کودک در مدارس و بیمارستان اشاره کرد. وی هم چنین از تولید اثر نمایشی با رویکرد دینی و محوریت ارتباط با خدا که از هفته های آتی روی صحنه می رود، سخن گفت و افزود: در این اثر نمایشی تلاش شده است تا اثری جذاب و فانتزی به مخاطب ارائه شود. وی با اشاره به این که رویکرد تولیدات نمایشی حوزه کودک در کانون،ارائه آثار با کیفیت است تا علاوه بر بالا بردن ذائقه مخاطب،شاهد تولیداتی با نگاه فرهنگی استان برای مخاطب باشیم،تصریح کرد: تمام تلاش مان این است که نمایشی بسیار جذاب برای مخاطب تولید و مسائل مختلف در اثر گنجانده شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، ادامه داد: هدفمان افزایش سطح تولیدات و تثبیت شدن تئاتر کودک و نوجوان در استان است. «آقا بیگی» منوط نکردن این شاخه از تئاتر به مرکز استان و به تکاپو و حرکت وا داشتن گروه های مختلف تئاتر در شهرستان های استان را از دیگر اهداف کانون در پرداختن به این گونه نمایشی عنوان کرد و افزود: قصد داریم با راه اندازی مرکز تولید تئاتر و برنامه ریزی سالانه در راستای ارتقای این گونه نمایشی در استان گام برداریم. وی با تاکید بر این که تحقق این مهم نیازمند حمایت است،اظهار امیدواری کرد: تا ۳ سال آینده اتفاق خوبی را در حوزه تئاتر کودک استان شاهد باشیم. «آقابیگی » خاطرنشان کرد:با ریل گذاری در این حوزه شاهد روشن شدن و ماندگاری چراغ تئاتر کودک در استان خواهیم بود.

«مسعود مرواری» معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این دیدار با بیان این‌که در کارهای فرهنگی و هنری جدای از کیفیت باید به سمتی حرکت کرد که به واسطه ظرفیت هنری استان در برخی از محورها به قطب هنری تبدیل شویم،تصریح کرد: در حوزه تئاتر حرف برای گفتن داریم که به واسطه وجود پیشکسوتان و قرار گرفتن آن ها در کنار هنرمندان جوان به خوبی می توان به میزان اثرگذاری و نقش آن ها پی برد. وی ادامه داد: البته در کنار آن نباید از نقش تحصیلکردگان این حوزه و علاقه مندان جوان که با وجود سختی های کار، صحنه را حفظ کردند،غافل شد.

«مرواری»خاطر نشان کرد:اگر ریل گذاری در حوزه تئاتر کودک شکل بگیرد، کم کم شاهد رویداد بزرگی در این حوزه خواهیم بود به گونه ای که همه منتظر خواهند بود تا خراسان شمالی برای برگزاری این رویداد فراخوان دهد. وی هم چنین در زمینه حمایت از تولیدات تئاتر کودک از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، قول همکاری داد.

تئاتر کودک رونق می گیرد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =