ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضرورت است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در آیین رونمایی از نخستین جشنواره سراسری فرهنگی هنری سیمرغ بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، حامد فاضلی کبریا یکشنبه ۲۹ مهر در آیین رونمایی از نخستین جشنواره سراسری فرهنگی هنری سیمرغ که با محوریت خلبان شهید امیر سرلشگر احمد کشوری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان سیمرغ برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره نیز گامی فرهنگی و هنری برای زنده نگه داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضرورت است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با اشاره به اینکه شهرستان سیمرغ مزین به شهدای بزرگی است، خاطرنشان کرد: نام شهدا به عنوان یک سرمایه اجتماعی موجب شده است تا در دنیا بدرخشیم.

فاضلی اعلام کرد: امروز در تمام دنیا جبهه مقاومت که برگرفته از دفاع مقدس است شناخته شده و ارزشمند است.

وی افزود: دفاع مقدس برای ما گنجینه تمام ناشدنی است و باید برای اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت قدم برداریم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران تصریح کرد: برای اداره هر مجموعه نیاز به سرمایه‌های متعددی داریم که سرمایه اجتماعی یکی از با ارزش‌ترین سرمایه‌ها است.

فاضلی یادآور شد: نخستین جشنواره سراسری فرهنگی هنری سیمرغ برای نوجوانان ۱۵ تا ۱۸ سال و جوانان ۱۹ تا ۲۶ سال برگزار می‌شود.

تقارن یادواره شهدا و اختتامیه نخستین جشنواره سراسری سیمرغ

فرماندار سیمرغ در این آیین گفت: یادواره شهدای سیمرغ و اختتامیه نخستین جشنواره سراسری فرهنگی هنری سیمرغ همزمان ۱۵ آذرماه برگزار می‌شود.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضرورت است

لهراسب رحمتی اظهار کرد: از داوران ملی برای بررسی آثار بهره خواهیم برد و در آیین اختتامیه نیز مقامات لشکری و کشوری حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه خدا را شاکریم که شاهد رونمایی نخستین جشنواره ملی فرهنگی و هنری سیمرغ در این شهرستان هستیم و جای بسی افتخار است، افزود: در طول بیش از یک دهه از نامگذاری شهر سیمرغ تا به امروز شاهد هیچ جشنواره فرهنگی و هنری نبوده‌ایم و این جشنواره را به فال نیک می‌گیریم.

فرماندار سیمرغ خاطرنشان کرد: از امروز این جشنواره در سطح ملی آغاز خواهد شد و قطعا نواقصی خواهد داشت که در رویدادهای بعدی مرتفع خواهد شد.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضرورت است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =