نشست آموزشی «مدیریت رهبری سازمانی» برگزار شد

نشست آموزشی «مدیریت رهبری سازمانی» ویژه کارشناسان مسئول و کارشناسان فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، نشست آموزشی «مدیریت رهبری سازمانی» از سوی «هدایت تیرگر» دکترای تعلیم و تربیت کودک، روز یک‌شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ در سالن «بهره‌برداری» کارخانه مس سرچشمه هم‌زمان با گردهمایی سراسری کارشناسان مسئول و کارشناسان فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

بر اساس این خبر، در این نشست که با حضور فروهر معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی و سعیده عزیزیان مدیرکل آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری برگزار شد، «هدایت تیرگر» ابتدا درباره تعریف مدیریت در گذشته و اکنون بیان کرد: در گذشته مدیریت را هدایت مجموعه‌ای از امکانات و نیروی انسانی برای رسیدن به اهداف مشخص می‌دانستند در حالی‌که اکنون بسیج امکانات در راستای تحقق اهداف نیست و مفهوم مدیریت به روانشناسی سازمانی نزدیک شده است.

«تیرگر» با اشاره به این‌که عملکرد کارکنان به انرژی و علاقه‌مندی او برمی‌گردد، بیان کرد: اهمیت دادن به نیروی انسانی و نظرهای آن‌ها از طریق پرسش‌نامه‌ها، گردهم‌آیی‌ها، دیدارهای حضوری و بیان نیازهای‌شان با صراحت و صداقت باعث ایجاد تعهد، تعلق و توجه سازمانی می‌شود.

وی گفت: نظارت سازمانی از مفهوم سنتی «آیا ضوابط تعیین‌ شده درست اجرا شده است؟» به این‌که آیا من راهنما یا مشاور خوبی برای همکارانم هستم تغییر کرده است.

نشست آموزشی «مدیریت رهبری سازمانی» برگزار شد

کارشناس این نشست آموزشی با تاکید به این‌که رهبری آموزشی یک مفهوم روان‌شناختی است، افزود: افراد در سیستم مدیریت جدید بدون سلسله مراتب اداری و هم‌سطح، هم‌فهم و هم‌دانش هستند و نگاه عاطفی، احساسی و شخصیت تاثیرگذار و الهام‌بخش مدیر کارساز است.

«تیرگر» درباره تشکیل جلسه‌های اداری، نکته‌هایی را هم‌چون شناسایی اعضای جلسه، اطلاع‌دهی و مذاکره با آن‌ها درباره موضوع جلسه قبل از آن، دادن وقت معین به همه افراد برای بیان نظرهای‌شان بیان کرد و ادامه داد: همواره از افراد زیردست خود بدون هیچ چشم‌داشتی صادقانه تمجید و از تملق دوری کنید.

مدرس نشست آموزشی «مدیریت رهبری سازمانی» با بیان نکته‌های مفیدی هنگام سخنرانی اظهار داشت: سازمان ناسالم سرشار از تعارض است و باید با ایجاد امکانات و شرایط برابر حس جمع‌گرایی و همدلی را ایجاد کنیم.

وی این بحث را با تاکید به این‌که زمانی که انسان‌ها در کنار هم هستند خیلی کوتاه است و باید با پرهیز از جنگ و دعوا به دنبال صلح  و رعایت اصول اخلاقی باشیم و خاطره بسازیم پایان داد.

«هدایت تیرگر» در بحث تکمیلی این نشست یعنی «روان‌شناسی شخصیت»، درباره ۹۲۰هزار خصلتی که هر انسان از طریق وراثت و کروموزوم‌های به ارث رسیده دریافت می‌کند و این‌که هر انسان در روی کره زمین یکه و بی‌همتاست صحبت کرد.

وی سه نمونه شخصیتی چشمی و عینی، لمسی و هوشی و شنیداری را تشریح کرد و گفت: با شناخت انواع شخصیت‌ها می‌توان با آدم‌ها ارتباط بهتری برقرار کرد و هنر زندگی کردن آن است که انسان‌ها را همان‌طور که هستند بپذیریم چرا که اگر همه شبیه هم بودند زندگی ملال‌آور می‌شد.

این نشست از سوی اداره‌کل آموزش و پژوهش کانون برگزار شد و ادامه این نشست با مباحث تکمیلی به‌صورت برخط برای کارشناسان مسئول و کارشناسان فرهنگی کانون سراسر کشور برگزار خواهد شد.

گردهمایی سراسری کارشناسان مسئول و کارشناسان فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۲۸ تا ۳۰ مهر ۱۴۰۳ در شهر سرچشمه کرمان در حال برگزاری است.

نشست آموزشی «مدیریت رهبری سازمانی» برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =