کد خبر: 347018
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
بازدید 36
گروه نمایش "بی‌هیچ" کانون همدان به جشنواره تئاتر رسید

کارگردان گروه نمایشی " بی هیچ" گفت: گروه نمایشی بی هیچ تنها نماینده از همدان با همراهی کانون پرورش فکری به بیست و نهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با رای و نظر داوران راه پیدا کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری، بیست و نهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان 11 آبان در استان همدان، پایتخت تاریخ و تمدن با حضور کودکان، نوجوانان، گروه‌های مختلف تئاتر و هنرمندان بعد از یک سال دوری از خانه کارش را آغاز خواهد کرد.

در این دوره از جشنواره تئاتر، کانون پرورش فکری استان چون سال‌های گذشته همراه و در کنار عوامل برگزاری جشنواره بوده و آنها را یاری خواهد کرد.

در این میان علاوه بر آنکه نوشین بیگلریان، کارشناس هنری کانون یکی از داوران بخش تئاتر خیابانی جشنواره بوده، اعضا و یک گروه‌ نمایشی از کانون نیز در جشنواره شرکت کرده‌اند.

این گروه نمایشی "بی هیچ" با کارگردانی وحید عبداللهی است که نویسنده و کاگردانی نمایش را نیز بر عهده دارد.

وی در خصوص گروه نمایشی خود توضیح داد: نمایش با موضوع کودک فقیری است که عاشق شاهنامه و اسطوره‌های ایران است که در طول داستان، پیرمردی شاهنامه‌ای به او می‌دهد که با خواندن آن به سرزمین کهن می‌رود و برای رفتن به شهر آرزوها به کمک سیمرغ، رستم و پری سبز باید دیو را اسیر و اژدها را شکست دهد.

عبدالهی افزود: این نمایش کار خود را از سال ۱۴۰۱ شروع کرد و طراحی دکور و ساخت عروسک اژدهای هفت متری و دوخت و آماده سازی لباس‌های بازیگران هشت ماه به طول انجامید.

وی اضافه کرد: بعد از انتخاب بازیگران در سالن نمایش مجتمع شهید مدنی کانون تمرین گروه برای شرکت در جشنواره بین الملل کودک و نوجوان در بخش نوجوان آغاز شد و بعد از بازخوانی کار مورد قبول داوران قرار گرفت.

این کارگردان جوان با بیان اینکه نیازمند تولید نمایش برای کودکان و نوجوانان با توجه به شرایط حاکم بر جامعه هستیم، تصریح کرد: این نمایش با ۴۰ نفر بازیگر و عوامل، مصمم و مستحکم قدم برداشته و برای موفقیت در جشنواره بسیار امیدوار است.

وی در پاسخ به این سوال که گروه رقیب شما چه کسانی هستند، گفت: گروه‌هایی از استان‌های گیلان، قزوین، فارس و تهران حضور دارند که قطعا همه برای بهترین اجرای خود به جشنواره می‌آیند و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

 عبدالهی در پایان خاطرنشان کرد: من شاگرد کوچک مرحوم استاد محسن پورقاسمی تنها نماینده استان همدان در این جشنواره هستم که در رسیدن به جشنواره کانون پرورش فکری بسیار ما را حمایت کرد که با یاری خداوند و حمایت مردم، هنرمندان استان و... در این دوره از جشنواره موفق خواهیم شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =