کارگاه هوش مصنوعی و سفر به کهکشان در مرکز داراب دو

دانش‌آموزان پایه پنجم و ششم در قالب یک کارگاه آموزشی تخصصی در کانون مرکز داراب دو با مفاهیم و کاربردهای هوش مصنوعی آشنا شدند. این کارگاه با هدف افزایش آگاهی دانش‌آموزان نسبت به فناوری‌های نوین برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، در روزهای ۲۹ و ۳۰ مهر ۱۴۰۳، دانش‌آموزان پایه پنجم و ششم در مرکز داراب ۲، طی یک کارگاه آموزشی به‌طور تخصصی با هوش مصنوعی و کاربردهای آن آشنا شدند.

این رویداد با هدف آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم نوین علمی و ارتقاء دانش تکنولوژیک آنان برگزار شد.


در این کارگاه، اصول و مفاهیم ابتدایی هوش مصنوعی به شرکت‌کنندگان معرفی گردید؛ و آن‌ها با چندین نرم‌افزار کاربردی در این حوزه آشنا شدند.

این آموزش‌ها شامل ارائه نمونه‌های عملی از کاربرد هوش مصنوعی در زندگی روزمره و نیز آینده تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان بود.


از جمله جذابیت‌های ویژه این برنامه، استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی بود که به دانش‌آموزان این فرصت را داد تا سفری شبیه‌سازی شده به فضا و کهکشان‌های دوردست را تجربه کنند. این تجربه جذاب، علاوه بر سرگرمی، موجب تقویت درک آنان از فناوری‌های پیشرفته شد.


لازم‌به‌ذکر است؛ این‌کارگاه با استقبال گسترده دانش‌آموزان همراه بود؛ و در راستای ترویج علوم نوین و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای حضور مؤثر در آینده‌ای که بیش از پیش به فناوری وابسته است، گامی مؤثر تلقی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =