نشست آموزشی «شیوه‌های انس کودکان و نوجوانان با نماز» در کرج

شورای نماز کانون البرز با همکاری واحد آموزش، نشست آموزشی «شیوه‌های انس کودکان و نوجوانان با نماز را در کرج با حضور رئیس ستاد اقامه نماز استان و همکاران کانون البرز، برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، حجت‌الاسلام«ابوالفضل مرادی»، رئیس ستاد اقامه نماز استان البرز، در سخنانی در این نشست آموزشی،  به بیان اهمیت نقش مهم والدین و مربیان در تربیت دینی کودکان و نوجوانان پرداخته و گفت در بحث تربیت دینی توجه به روانشناسی رشد و مقاطع سنی مختلف و میزان درک کودک  و نوجوان از دنیا بسیار مهم است.

نشست آموزشی «شیوه‌های انس کودکان و نوجوانان با نماز» در کرج

ایشان در ادامه به ضرورت آشنا کردن کودکان و نوجوانان با جهان خلقت و هستی و شناخت  دنیا و  لزوم شناساندن قدرت و عظمت خدا به بچه‌ها تاکید کرد و افزود ما باید تلاش کنیم تا کودک با هر اندازه درکی که دارد، دنیا و جهان اطراف و ویژگی‌های آن را خوب بشناسد.

استفاده از ظرفیت بزرگ ستاره شناسی و نجوم و فعالیت‌های کانون مانند نقاشی، قصه‌گویی، خلق شعر و داستان، شناخت درست دین و تعالیم الهی و انتقال صحیح آن به نسل امروز، نشان دادن جایگاه کودک و نوجوان در دنیای امروز و تاثیر پیروی از دین در زندگی دنیوی و اخروی، بیان مفاهیم توکل، توسل، تعقل و تلاش  ارتباط این‌ها با یکدیگر، لزوم پاسخ دهی درست به سوالات دینی کودکان و نوجوانان و استفاده از مشاوران صاحب صلاح در این زمینه و معرفی الگوهای اصلح از دیگر مواردی بود که توسط این مدرس مطرح شده و مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

در پایان این نشست نیز که صبح روز چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ به میزبانی مرکز شناره ۱ کانون کرج، برگزار شد، همکاران پرسش‌های خود را از رییس ستاد اقامه نماز استان پرسیده و به منابع جدیدی در این حوزه آشنا شدند.

گزارش تصویری

گفتنی است پیش از برگزاری این نشست، آیین هفتگی قرائت «زیارت عاشورا»،  مانند هر هفته برگزار شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =