«نوجوان پیشران» بحث داغ کانونی‌ها شد

باحضور امام‌جمعه‌ی شهر لردگان چهارمحال و بختیاری، نشست آموزشی و تربیتی «نوجوان پیشران» روز چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ در سالن جلسات اداره‌کل کانون استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، بر اساس یکی از اهداف کانون در سال جاری که همانا نوجوان محوری است، نشست آموزشی و تربیتی «نوجوان پیشران» روز چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ با حضور مدیرکل کانون استان و کارمندان، مسئولین و مربیان تمامی مراکز استان بصورت حضوری و مجازی در سالن جلسات اداره کل کانون برگزار شد.

مجتبی محمدی، مدرس این نشست، در ابتدای سخنان خود، از اینکه در میان مربیان و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور دارد ابراز خرسندی کرد و شغل کارکنان کانون پرورش فکری را شغلی مقدس و بسیار پراهمیت عنوان کرد. وی در ابتدا به گروه سنی نوجوان پرداخت و در مورد نوجوان پیشران گفت: نوجوان امروز، مستقل، گفت‌وگومدار و دارای ذهن بسیار پرسش‌گر است و بیشتر از هر شخصی دوست دارد که مورد توجه قرار گیرد. وی در ادامه به این جمله‌ از بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد که «نوجوان پیشران به سمت تمدن اسلامی در حرکت است»

«نوجوان پیشران» بحث داغ کانونی‌ها شد

امام‌جمعه لردگان در مورد موتور پیشران صحبت کرد و گفت: نوجوان امروز دوست دارد گفتگو کند و دختران نوجوان در جامعه‌ی ما جزو پیشرانان مردم هستند. وی در ادامه گفت: اگر قرار است در این زمان به سمت تمدن اسلامی حرکت کنیم، این کار با موتور پیشراننده‌ی زنان و نوجوانان دختر شکل می‌گیرد.

محمدی در مورد نوجوانان پیشران در گذشته گفت: در پیروزی انقلاب اسلامی و در زمان دفاع مقدس، این نوجوانان ۱۳ تا ۱۷ سال بودند که نقش‌آفرینی کردند و در وسط میدان حضور داشتند و هم‌اکنون هم این نوجوانان هستند که می‌توانند انقلاب اسلامی را به سرمنزل مقصود برسانند. وی در ادامه به خصوصیات نوجوانان دهه ۵۰ و ۶۰ اشاره کرد و گفت: خصوصیت نوجوانان آن دوران این بود که احساس می‌کردند به خوبی شنیده می‌شوند و می‌دیدند که جواب ذهن پرسش‌گرشان به خوبی پاسخ داده می‌شود.

مجتبی محمدی به حاضرین توصیه کرد که نوجوانان را همانگونه که هستند، بپذیرید و سعی نکنید آنان را طبق سلیقه‌ی خودتان تغییر دهید که قطعا شکست خواهید خورد. وی در ادامه گفت: در مواجهه‌ی با نوجوان امروز نمی‌توان توقع داشت که نوجوان عقاید ما را بدون چون چرا پذیرا باشد و به تمام خواسته‌های ما نظر مثبت داشته باشد چون نوجوان شما آن چیزی نیست که می‌خواهید باشد بلکه همان است که در ذهن خودش بهترین است.

امام جمعه شهر لردگان چهارمحال و بختیاری در مورد نکات منفی نوجوان پیشران گفت: اگر بخاطر خصوصیات نوجوان امروزی، از او فاصله بگیریم و یا او را ترد کنیم، نوجوانی که اراده و عظم کرده تا آسیب‌های اطراف خود را بشناسد و آن‌ها را برطرف کند، در برخی مواقع و با نفوذ فضای منفی مجازی، در فضای منفی پیشران خواهد شد و در فضای مسموم و آلوده‌ی رسانه‌های بیگانه پیشرانی می‌کند و هم‌سالان خود را نیز همراه خود می‌کند.

وی در بخشی دیگر از این جلسه، به تفاوت بین راهبر و مربی اشاره کرد و گفت: راهبر شخصی است که پابه‌پای نوجوان در یک فرآیند زمانی نامعلوم به حل مسائل پیش‌روی آن نوجوان بپردازد و اگر می‌خواهید که نوجوانان حس شما را درک کنند، باید به‌عنوان یک راهبر او را همراهی کنید و تنها مربی بودن کافی نیست.

محمدی در پایان این نشست آموزشی به نتیجه و خروجی این جلسات اشاره کرد و گفت: درک نوجوان کنشگر و راه‌های کمک به حل مسائل و چالش‌های این نوجوانان یکی از بزرگترین نتیجه‌ی برخورد خوب با نوجوان پیشرو است و حاصل این جلسات است. وی ابراز امیدواری کرد که این جلسات به صورت متوالی و منظم برگزار شود.

گفتنی است در این جلسه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، بر ضرورت برگزاری این نشست‌ها و بهره‌گیری از اساتید خوب در برخورد با نوجوانان تاکید کرد.

در این جلسه نیروهای ستادی و مسئولین و مربیان مراکز کانون استان بصورت حضوری و مجازی حضور داشتند.

برای مشاهده تصاویر جلسه کلیک کنید

«نوجوان پیشران» بحث داغ کانونی‌ها شد

«نوجوان پیشران» بحث داغ کانونی‌ها شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =