تربیت مربیان خلاق برای کودکان

کارگاه آموزشی ویژه‌ای با هدف توانمندسازی علاقه‌مندان به حوزه کودک و نوجوان در مرکز شماره چهار کانون شیراز برگزار شد. این برنامه، با تمرکز بر مهارت‌های قصه‌گویی تعاملی و استفاده از ابزارهایی مانند عروسک، به دنبال تقویت خلاقیت و مشارکت کودکان در روند قصه‌سازی بود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، در دوم آبان۱۴۰۳، کارگاه آموزشی ویژه توانمندسازی علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه کودک و نوجوان با محوریت «قصه‌گویی تعاملی و مشارکتی» در مرکز شماره چهار کانون شیراز برگزار شد.

این کارگاه به همت مرکز تربیت مربی کودک و نوجوان کانون فارس و در راستای اجرای سند قصه‌گویی استان برگزار شد.


اعظم ایزدی، کارشناس آموزش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، در حاشیه این کارگاه آموزشی اظهار داشت: در این کارگاه که با هدف ارتقاء مهارت‌های قصه‌گویی تعاملی و مشارکتی برای علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه کودک و نوجوان برگزار شد؛ بیش از ۳۰ نفر از علاقه‌مندان به این حوزه، ضمن آشنایی با مبانی نظری قصه‌گویی، با روش‌های نوین خلق قصه‌های مشارکتی آشنا شدند.

وی افزود: در این کارگاه، علاوه بر بررسی تفاوت‌های قصه و داستان، شرکت‌کنندگان یاد گرفتند که چگونه از ابزارهای مختلف مانند عروسک‌ها در روند قصه‌گویی استفاده کنند؛ تا ضمن ایجاد جذابیت بیشتر، به تقویت خلاقیت و مشارکت کودکان در روند قصه‌سازی کمک کنند.

ایزدی همچنین با اشاره به اهمیت قصه‌گویی با ابزار گفت: یکی از بخش‌های مهم این کارگاه، تمرین قصه‌سازی با استفاده از عروسک‌ها بود؛ که به شرکت‌کنندگان کمک کرد به شیوه‌ای عملی و خلاقانه با این تکنیک آشنا شوند. این روش‌ها به ویژه برای مربیان و فعالان حوزه کودک و نوجوان بسیار کارآمد است.

او در پایان تأکید کرد: مرکز تربیت مربی کودک و نوجوان کانون فارس تلاش دارد تا با برگزاری این کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، مهارت‌های قصه‌گویی را به شیوه‌های مدرن و جذاب به علاقه‌مندان منتقل کند. این اقدام در راستای تقویت نقش کانون در توسعه فرهنگی و تربیتی کودکان و نوجوانان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =