برنامه‌های هفته نوجوان با راهبری کانون کرمانشاه

برنامه‌های هفته نوجوان با راهبری کانون کرمانشاه، در نشست شورای فراغتی و تربیتی تبیین شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، برنامه‌های هفته نوجوان با راهبری کانون استان، در نشست شورای فراغتی و تربیتی با حضور دستگاه‌های اجرایی تبیین شد.

محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون استان ضمن اشاره به اهمیت جایگاه نوجوانان در جامعه امروز گفت: هفته نوجوان به‌عنوان یک رویداد مهی که در مجموعه کانون پرورش فکری، به آن توجه و جایگاه نوجوانان در آن دیده شده، فرصتی‌است که ما با همکاری یکدیگر بتوانیم به شکلی جدی‌تر به این قشر اثرگذار نگاهی ویژه داشته باشیم و هم‌سوی با آنها برنامه‌هایی را تدارک دیده و اجرایی نماییم.

برنامه‌های هفته نوجوان با راهبری کانون کرمانشاه

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های امسال کانون پرورش فکری در سطح کشور، بحث نوجوان‌محوری بود و برنامه‌های هفته نوجوان یک حرکت مهم برای به تحقق رساندن سیاست نوجوان‌محوری است، بر اساس مطالعاتی که امروز در جامعه ایران صورت گرفته بحث میانگین سن کنشگری می‌باشد در جامعه ما به ۱۴ سال رسیده، که سرآغاز نوجوانی‌است و این برای ما یک نقطه اثر مهم می‌باشد، چون ما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستیم و امروز باید ما این مورد توجه داشته باشیم و از این اتفاقی که در جامعه ما افتاده از جنبه‌های مختلف استفاده نماییم. در حال حاضر طلیعه‌داری جامعه در بدنه نوجوان قرار گرفته است و اگر ما امروز در هدایت کنشگری نوجوانان قدم برنداریم، اتفاقات خوبی را در پی نخواهد داشت. همچنین با توجه به کاهش شاخص امید به زندگی در نوجوانان، این وظیفه ما هست که در این زمینه کار ویژه انجام دهیم چرا که آینده این کشور در گرو این نسل است.

برنامه‌های هفته نوجوان با راهبری کانون کرمانشاه

زنجانی با اشاره به وضعیت مسئولیت‌پذیری نوجوانان و اثرات مهم آن در خانواده و جامعه امروز، تصریح کرد: با این وضعیت، وظیفه ما به‌عنوان متولی تربیتی این امر در جامعه ایران، باید به مقوله نوجوان‌محوری توجه ویژه‌تری داشته باشیم و آنچه هم که در این زمینه کلیدی است توجه به این مساله می‌باشد که برای نوجوان، با نوجوان کار کنیم و فرق کار برای کودک در اینجا مشخص می‌شود، یعنی در فرآیند فعالیتی که برای نوجوان انجام می‌دهیم باید سهمی برای نوجوان بگذاریم که نوجوان وارد میدان شود و به‌طور طبیعی زبان، نیاز و ارتباط بین هم‌سالان فهمیده شود و برای تحقق اهداف تربیتی، قدم برداریم.

برنامه‌های هفته نوجوان با راهبری کانون کرمانشاه
 
مدیرکل کانون استان خاطرنشان کرد: با برگزاری برنامه‌های مختص نوجوانان می‌توانیم در مسیر تحقق اهداف تربیتی پیش برویم و با این کار نوجوانان علاقه‌مند را وارد میدان کرده و هدایت نماییم و عرصه را برای کنشگری آنها باز کنیم و به نوجوان جایگاه دهیم، حمایت کنیم و برای او هویت شکل دهیم تا بتوانیم با ایجاد لحظه‌هایی مفرح، خوب و پربار، نگاهی تربیتی و آموزشی هم پیش روی او بگشاییم. در همین راستا هفته نوجوان فرصتی‌است تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود و به‌کارگیری امکانات بتوانیم برنامه‌های مفیدی را در حوزه نوجوان اجرایی نماییم.

برنامه‌های هفته نوجوان با راهبری کانون کرمانشاه

در ادامه محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون استان کرمانشاه به تبیین برنامه‌های اجرایی در هفته نوجوان و تشریح جزییات آن پرداخت و به نکات مهم در این مورد اشاره داشت و دغدغه‌مندی‌ها را طرح نمود و به پیشنهادات ارائه شده در این خصوص توجه داشت. سپس برگزاری نمایشگاه استانی دستاوردهای ادارات در حوزه نوجوان، تحلیل و مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص نحوه اجرایی شدن آن بحث و تبادل نظر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =