ابراز خرسندی قطب‌الدین صادقی از تولید آثار فانتزی در حوزه کودک و نوجوان

قطب‌الدین صادقی نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر، نقش محتوا در تولید آثار هنری حوزه کودک و نوجوان را امری مهم و مورد توجه عنوان کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، قطب‌الدین صادقی نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر و مدرس دانشگاه به تماشای دو نمایش «یارا و مأموریت عروسکی» به کارگردانی رحمت امینی و سمیرا طباطبایی و «ستاره‌ها را دنبال کن» به کارگردانی احسان مجیدی از تولیدات مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری نشست.

وی بعد از دیدن نمایش «یارا و مأموریت عروسکی» ضمن خداقوت به بازیگران و عوامل این نمایش درباره مقایسه آثار نمایشی کودک در حال حاضر با دهه‌های ۵۰ و پیش از انقلاب صحبت کرد و گفت: جای بسی خوشحالی است که هنرمندان حوزه کودک به دنبال خلق آثار فانتزی برای کودکان هستند تا مخاطب این گروه سنی بتواند در کمال آرامش و با خیالی راحت و آسوده به تماشای این آثار بنشیند.

وی افزود: نمایش، علاوه بر بخش سرگرم کنندگی بخش مهم‌تری دارد که خیلی قوی و پررنگ باید دیده شود، نسل امروز نسلی پویا و کنجکاو هستند و هر چیزی را به راحتی قبول نمی‌کنند، بنابراین باید برای خلق آثار در حوزه‌های کودک و نوجوان به محتوای انتخاب شده توجه ویژه‌ای داشت.

ابراز خرسندی قطب‌الدین صادقی از تولید آثار فانتزی در حوزه کودک و نوجوان

همچنین صادقی بعد از دیدن نمایش «ستاره‌ها را دنبال کن» ضمن تبریک به بازیگران نمایش و عوامل این اثر بیان کرد: جنگ چیز بدی است و چهره زشتی دارد. نمایش «ستاره‌ها را دنبال کن» اثری شاعرانه و زیباست که بر اساس نیاز امروز ما شکل گرفته است و می‌خواهد بگوید دنیا باید جایگاه امنی برای بچه‌ها باشد، حال هر کجای این دنیا باشند مرز مشخصی ندارد. بچه‌ها باید در سلامت کامل و امنیت خاطر زندگی کنند و جهان را باید به خانه و خانواده‌ی امنی تبدیل کرد.

وی ادامه داد: پیام انسان دوستانه و شاعرانه نمایش «ستاره‌ها را دنبال کن» هم همین است که دنیای بدون جنگ و خشونت زیباست. نمایش به عنوان بازتاب جهان امروز در برابر زشتی‌های جنگ و جنگ‌افروزی شکل گرفته است .

یادآوری می‌شود نمایش «یارا و مأموریت عروسکی» ساعت ۱۷ و نمایش «ستاره‌ها را دنبال کن» ساعت ۱۸ روزهای یک‌شنبه تا جمعه در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک لاله اجرا می‌شود.

ابراز خرسندی قطب‌الدین صادقی از تولید آثار فانتزی در حوزه کودک و نوجوان

علاقه‌مندان به دیدن این دو نمایش می‌توانند برای دیدن این آثار از سایت تیوال بلیت تهیه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =