همگی در جشنواره‌ی قصه‌گویی شرکت می‌کنیم

دوازدهمین جلسه شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ برگزار و مسائل پیش روی جشنواره‌ی قصه‌گویی بررسی و حل و فصل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، با توجه به نزدیک شدن برگزاری جشنواره قصه‌گویی، هم‌اکنون بیشتری دغدغه‌ی مسئولین کانون پرورش فکری، مسئله‌ی برگزاری بیست و ششمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی شده است.

در دوازدهمین جلسه شورای فرهنگی کانون چهارمحال و بختیاری که اکثریت اعضای شورا حضور داشتند؛ هماهنگی برگزاری جشنواره قصه‌گویی، برنامه‌های هفته‌ی ملی کتاب و کتابخوانی و برنامه‌ریزی پخش و اکران فیلم سینمایی «باغ کیانوش» از موضوع‌های جلسه‌ی شورای فرهنگی استان بود.

مدیرکل کانون استان در ابتدای جلسه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کانون را قصه‌گویی عنوان کرد و گفت: نکته‌ی بسیار مهم این است که تمامی کارکنان کانون با هر توانایی می‌باید در جشنواره‌ی قصه‌گویی ثبت‌نام کرده و در این جشنواره شرکت کنند.

روح‌الله واحد از قصه‌گویان خواست تا با شیوه‌های جدید به قصه‌گویی بپردازند. وی در ادامه گفت: با دیدن قصه‌هایی از قصه‌گویان معروف و موفق دریافتم که طراحی در لباس و حرکت و ابزار قصه‌گویی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های یک اجرای قصه‌گویی موفق است.

واحد، ضمن ابراز علاقه به قصه‌گویی گفت: همگی ما در این جشنواره شرکت می‌کنیم و من هم علاقه‌ی زیادی به اجرای قصه دارم. وی در ادامه خطاب به کارکنان کانون گفت: اعضا و مربیان کانون وقتی ببینند مدیرکل، معاون، کارشناسان و کارکنان کانون در این رویداد شرکت کرده‌اند، آنها هم ترغیب می‌شوند تا حضور داشته باشند.

مدیرکل کانون استان در انتهای صحبت‌های خود بر سرعت بخشیدن به روند اجرایی جشنواره‌ی قصه‌گویی تاکید کرد.

همگی در جشنواره‌ی قصه‌گویی شرکت می‌کنیم
همه کارکنان کانون در جشنواره‌ی قصه‌گویی شرکت کنند

بعد از آن، کارشناس امور فرهنگی استان به ارائه‌ی گزارش پرداخت و گفت: فعالیت‌های انجام شده در استان از قبل از شروع به کار دبیرخانه قصه‌گویی کشور آغاز شد. وی در ادامه‌ به فعالیت‌های انجام گرفته اشاره کرد و گفت: ارسال فراخوان قصه‌گوشو به منظور کشف و شناسایی استعدادهای قصه‌گویی، ارسال ۲۰۰۰ پیامک به علاقه‌مندان و همچنین قصه‌گویان سال‌های پیشین، تشکیل کانال استانی اختصاصی برای جشنواره‌ی قصه‌گویی امسال، برگزاری دوره‌ی آموزشی فنون و مهارت‌های قصه‌گویی و دوره‌ی آموزش فن‌بیان برای نوجوانان علاقه‌مند، از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که تاکنون انجام گرفته است.

فرخنده شهریاری به برنامه‌های پیش‌روی استان اشاره کرد و گفت: برگزاری آموزش فنون و مهارت‌های قصه‌گویی بصورت غیر حضوری یکی دیگر از فعالیت‌هایی است که در هفته‌ی جاری اجرا می‌شود.

دیگر موضوع در شورای فرهنگی استان، برنامه هفته‌ی ملی کتاب و کتابخوانی بود که در این موضوع، دیگر کارشناس امور فرهنگی استان به بیان گزارش پرداخت.

بر این اساس مقرر گردید در هفته کتاب و کتابخوانی، ویژه‌برنامه‌هایی برگزار گردیده و از یک کتاب جدید نیز رونمایی شود.

برنامه‌ریزی جهت پخش و اکران فیلم سینمایی «باغ کیانوش» آخرین موضوع دوازدهمین جلسه‌ی شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری بود.

قابل ذکر اینکه حاضرین در این جلسه عبارت بودند از: روح‌الله واحد(مدیرکل کانون استان)، خالق محمدخانی(کارشناس حراست)، زهرا بابادی(معاون فرهنگی)، طالب هاشمی‌خواه(کارشناس مسئول)، مریم شیریان(کارشناس هنری)، فرخنده شهریاری و فاطمه صالحی(کارشناسان امور فرهنگی)، زیبا علیخانی و معصومه مهری(کارشناسان ادبی)، کیامرث هیاریان(کارشناس روابط عمومی)

همگی در جشنواره‌ی قصه‌گویی شرکت می‌کنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =