ذهن مربی کانون باید فعال، ایده‌پرداز و سرشار از افکار مثبت باشد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در دوره‌های آموزشی مربیان کانون گفت: ذهن مربی کانون باید فعال، ایده‌پرداز و سرشار از افکار مثبت باشد و با امید و انگیزه ایده‌های خود را عملی کرده و در انجام عمل خود پایدار باشد زیرا 95 درصد موفقیت در پایداری انجام آن کار است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، دوره آموزشی مربیان و کارشناسان کانون در مجتمع شهید مدنی با آموزش پدافند غیر عامل در فضای سایبری و  جستارنویسی برگزار شد.

در این دوره آموزشی مدیرکل کانون پرورش فکری ضمن عرض خدا قوت و تشکر از زحمات همه همکاران در سراسر استان برای برگزاری هفته کودک اظهار کرد: امروز همه ما برای کسب مطالب جدید دور هم جمع شده‌ایم و باید خودمان را صفر کنیم و سراپا گوش باشیم تا در پایان جلسه دست پر بیرون برویم.

معصومه ابراهیمی‌هژیر موفقیت را تشریح و ادامه داد:  موفقیت برای ما در محیط کار یعنی کسب احترام، بزرگی، عزت نفس، آزادی، رهایی از نگرانی و در کل احترام به خود، به کارمان و به آنهایی که مسئولیتشان بر عهده ماست، تعریف می‌شود.

ذهن مربی کانون باید فعال، ایده‌پرداز و سرشار از افکار مثبت باشد

وی با بیان اینکه یک مربی باید همیشه به انجام کارهای بزرگ و موفقیت آمیز همراه با پیروزی بیاندیشد، گفت: شما در کانون بسیار جای پیشرفت دارید باید محل کار خود را مرکز عالم بدانید و برای تولید یک قصه خوب، ساخت عروسک منحصر به فرد، تشکیل یک گروه سرود درجه یک و ... تلاش کنید و هرگز به شکست فکر نکنید.

مدیرکل کانون افزود: یک مربی در کانون باید افکار نوید بخش را جایگزین افکار یأس‌آور کند و خود را دست کم نگیرد و همیشه بزرگ اندیش باشد.

وی با اشاره به اینکه هر کدام از ما و عملکردمان محصول افکار خود ما است، خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیرنده نهایی برای کسب موفقیت‌های بیشتر خود ما هستیم و باید با ایمان به توانستن انجام کارها، اعتماد مخاطب را به خود جلب کنیم.

ابراهیمی‌هژیر با بیان اینکه در مخاطب شناسی خود عمیقا فکر کنیم، اضافه کرد: اگر توانستیم مخاطب را بشناسیم راه ارتباط بهتر با او را هم پیدا خواهیم کرد و از این راه برای کشف استعداد، رشد و پرورش او بهره خواهیم گرفت.

ذهن مربی کانون باید فعال، ایده‌پرداز و سرشار از افکار مثبت باشد

وی به شکرگذاری برای هر آنچه که داریم تأکید و تصریح کرد: همیشه چندتا از نعمت‌هایی که به شما ارزانی شده را بشمارید و جلوی چشمان خود قرار دهید و خداوند را شکر کنید و همین تشکر را به اعضای خود انتقال دهید این عمل خود احساس آرامش و رضایت درونی ایجاد می‌کند.

مدیرکل کانون به برگزاری دوره‌های آموزشی اشاره و خاطرنشان کرد: این دوره‌ها برای آن است که خودمان را برای روزها، ماه‌ها و سال‌های پیش روی خدمت با امید و انگیزه‌ای بهتر و بیشتر آماده کنیم، ایده‌هایمان را عملی کنیم و البته باید در عمل خود پایدار باشیم زیرا 95 درصد موفقیت در پایداری انجام آن کار است.

وی با بیان اینکه مغز ما شبیه یک بانک بوده و باید در آن سپرده بگذاریم، گفت: این سپرده‌ها باید افکار مثبت باشد زیر افکار منفی مثل یک هیولا در بدن ریشه دوانده و موتور مغز را خراب می‌کند.

ذهن مربی کانون باید فعال، ایده‌پرداز و سرشار از افکار مثبت باشد

ابراهیمی‌هژیر در ادامه خطاب به مربیان در مورد درک صحیح اطرافیان خصوصا اعضا و والدین آنها خاطرنشان کرد: دو راه برای درک صحیح وجود دارد. اول آنکه نظر متعادل نسبت به دیگران پیدا کنیم و دوم اینکه نگرش عاقلانه‌ای اتخاذ کنید و اگر کسی با شما رفتار خوب و درستی نداشت شمشیرهای خود را غلاف کنید، بی خیال باشید وصادقانه برخورد کنید.

وی افزود: در محیط کار خود خندان و مرتب باشید و همیشه در برخورد با کودکان و نوجوانان از لغات مثبت و شادی‌بخش استفاده کنید، از اعضای خود برای انجام کارهای مثبت هر چند کوچک تعریف کنید و آنها را با رفتار، گفتار و کردار خود جذب کانون کنید.

مدیرکل کانون با بیان اینکه اسیر زمان حال و گذشته نباشید، گفت: شما باید ارزش آدم‌‎ها را در کنار ارزش وجودی خودتان بالا ببرید و منافع اداره و محل کار خود را همانند منافع شخصی خود در نظر بگیرید.

ذهن مربی کانون باید فعال، ایده‌پرداز و سرشار از افکار مثبت باشد

وی به برگزاری این دوره‌های آموزشی هر چند وقت یک بار اشاره و خاطرنشان کرد: در پایان به شما می‌گویم کلمه نا ممکن را از فرهنگ لغات خود خارج کنید و برنامه‌ها و ایده‌های روزانه خود را بنویسید زیرا هر چیزی که بنویسید اتفاق خواهد افتاد.

در ادامه مربی ادبی کانون آموزش جستارنویسی را آغاز و در ابتدا به تعریف جستار و ریشه شکل گیری آن اشاره کرد.

معصومه کریمی در این دوره ماهیت جستار، پیش نیازهای اولیه برای نوشتن جستار، مخاطب‌شناسی، مطالعه روزانه، درک از نویسندگی، عناوین جستارنویسی، مهم ترین ویژگی‌های جستار، هشت گام‌های موثر برای تبدیل شدن به جستارنویس حرفه‌ای، ساختار جستار، اهداف جستار و ... را به مربیان در 6 ساعت آموزش داد و در پایان از آنها خواست با توجه به مطالب ارائه شده یک جستار با موضوع آزاد بنویسند.

ذهن مربی کانون باید فعال، ایده‌پرداز و سرشار از افکار مثبت باشد

بعد از زمان تعیین شده نوشته مربیان جمع‌آوری شد و 7 نفر از مربیان کانون به صورت داوطلب مطالب خود را برای حاضرین خواندند که برخی از آن مربیان با توجه به خاطرات و تجربیات خود در چند سال خدمت در مراکز فرهنگی- هنری کانون و کار با کودکان و نوجوانان جستارهایی بسیار قوی از نظر نوشتاری و زیبا نوشته بودند.

ذهن مربی کانون باید فعال، ایده‌پرداز و سرشار از افکار مثبت باشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =