«کانون یاران» نقش مهی در جذب و پایدارسازی اعضای مرکز هشتگرد داشته است

دنیا یارمحمدی، مربی فرهنگی مرکز هشتگرد، به عنوان میهمان ویژه نشست شورای فرهنگی کانون البرز، از ویژگی‌های مهم طرح «کانون یاران» در جذب و پایدارسازی اعضای مرکز هشتگرد کانون البرز، سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، این مربی که تجربیات موفقی را در حوزه کانون یاران و به کار گیری مناسب اعضای نوجوان در اجرای فعالیت‌های مرکزدارد، به ارئه خلاصه‌ای از فعالیت‌های انجام شده در این حوزه در مرکز هشتگرد،  پرداخته و از نحوه جذب و فعالیت‌های اعضا سخن گفت.

وی با بیان این که همیشه در مرکز از ظرفیت حضور نوجوانان به خوبی استفاده می‌شده است گفت نوجوانان تمایل دارند که در اداره امور مرکز به مربی کمک کنند؛ از این رو همیشه سعی می‌کردیم از تمام نوجوانان علاقه‌مند در برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت ها استفاده کنیم.

یارمحمدی در ادامه گفت کانون یاران به حضور اعضای نوجوان هویت بخشید و افزود نباید همیشه تمرکز مربیان بر روی اعضایی باشد که دارای استعدادهای خارق العاده و ویژه‌ای هستند، بلکه باید به ویژگی‌های مثبت تمام نوجوانان توجه کرده و در جهت تقویت آن‌ها بکوشیم و خوشبختانه کانون یاران این فرصت را برای تمام نوجوانان فراهم کرد.

این مربی به ضرورت آموزش و نظارت مستمر مربیان  بر فعالیت کانون یاران اشاره کرده و گفت اگر نوجوانان درست هدایت و راهنمایی نشوند، می تواند دچار آسیب شوند.

وی در مورد  لزوم آموزش مربیان و علاقه‌مندی آنان به تسهیگری فرآیند هم مطالبی را بیان کرده و گفت، مربی باید دقت و حوصله و وقت گذاری لازم در این زمینه داشته باشد.

گفتنی است در ابتدای سیزدهمین نشست شورای فرهنگی که ظهر روز شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳، برگزار شد، فرانک فروزانفر، کارشناس مسئول فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان البرز، در مورد پیشینه طرح «کانون یاران» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و استفاده از حضوراعضا فعال کانون در مدارس به عنوان دومین شیوه طرح کانون – مدرسه سخن گفت و افزود  در حال حاضر این طرح به دنبال آن است که کنشگری نوجوانان فعال کانونی را افزایش داده و از ظرفیت‌ها و توانمندی های آنان برای جذب و پایدارسازی اعضای نوجوان دیگر استفاده کند.

وی در ادامه از اعضای شورای فرهنگی خواست در مورد نقش مربی در هدایت کانون یاران، فعالیت‌هایی که کانون یاران می‌توانند در برنامه‌ریزی و اجرای آن نقش داشته باشند، دوره‌های آموزشی مناسب برای  توانمند سازی کانون یاران و تعیین میزان تعامل و همکاری خاانواده‌ها و اولیای تربیتی با این طرح، نظرات خود را بیان کنند.

مربی و کودک و نوجوان باید به صورت موازی رشد کنند 

زینب عاشری، مدیر کل کانون البرز نیز در سخنانی به اهمیت دوران نوجوانی و ضرورت برنامه‌ریزی مناسب برای نوجوانان پرداخته و گفت والدین و اولیای تربیتی امروزه باید موازی با کودک و نوجوان، آموزش ببینند و در جهت شناخت این نسل و ارتقا و رشد خود همگام با کودک و نوجوان، گام بردارند.

این مقام مسئول با قرائت بخش هایی از کتاب«توکّل» از مجموعه کتاب های «اخلاق توحیدی»، بر ضرورت توکل به خداوند و آموزش مفاهیم این چنینی به نوجوان امروز، تاکید کرد.

«کانون یاران» نقش مهی در جذب و پایدارسازی اعضای مرکز هشتگرد داشته است

«کانون یاران» نقش مهی در جذب و پایدارسازی اعضای مرکز هشتگرد داشته است

مدیرکل کانون البرز در ادامه به ضرورت نقش کانون یاران و برگزاری دوره های آموزشی متناسب برای این اعضا و مربیان اشاره کرد.

در ادامه این نشست نیز دیگر اعضای شورای فرهنگی کانون البرز، نظرات خود را در خصوص طرح «کانون یاران»، مطرح کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =