کد خبر: 347217
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴
بازدید 8
برگزاری برنامه ادبی با موضوع پدافند غیرعامل در کانون اسدآباد

کانون شهرستان اسدآباد به منظور معرفی پدافند غیرعامل در برابر انواع تهدیدات طبیعی و انسانی و نهادینه سازی و فرهنگ سازی آن ویژه برنامه‌ای را با همکاری اداره آب و فاضلاب و محیط زیست شهرستان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، 6-11 آبان ماه هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است. پدافند غیرعامل امروزه موضوعی اساسی بوده که باید همه مردم جامعه نسبت به آن اطلاعات کافی و لازم را داشته باشند. پدافند غیرعامل نوعی وعی دفاع غیرنظامی است و شامل فعالیتها و اقداماتی است که به وسایل جنگ‌افزاری نیاز نداشته و اگر درست و اصولی اجرا شود می تواند از وارد شدن خسارات مالی به تأسیسات حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرده و آسیبها را زمان بحران کاهش دهد.
با توجه به تعریف پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و در کل همه احاد جامعه می توانند نقش مؤثری ایفا کرده و در این میان کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان و گردانندگان کشور باید از همان دوران کودکی با این کلمه آشنا شده و مطالب مرتبط با آن را اموزش ببینند.

مراکز فرهنگی- هنری کانون پرورش فکری استان همدان در راستای رسالتشان در این هفته برنامه های متنوعی را برای اعضای خود در نظر گرفته‌اند.

بر این اساس کانون شهرستان اسدآباد به منظور معرفی پدافند غیرعامل در برابر انواع تهدیدات طبیعی و انسانی و نهادینه سازی و فرهنگ سازی آن ویژه برنامه‌ای را با همکاری اداره آب و فاضلاب و محیط زیست شهرستان برگزار کرد.

در این برنامه کارشناس آب و فاضلاب استان به بحران امروز کشور که کمبود آب است، اشاره و اظهار کرد: استفاده درست از آب باید از همین دوران کودکی آموزش داده شود و شما کودکان و نوجوانان باید یک الگو برای دیگران باشید.

عزیزی با بیان اینکه زمین تنها سیاره‌ای است که آب دارد، ادامه داد: شما کودکان و نوجوان هوای آب را داشته باشید تا در آینده دچار مشکل آب نشوید.

همچنین در این برنامه کارشناس محیط زیست در  مورد محیط زیست و اجزای تشکیل‌دهنده آن برای کودکان و نوجوانان مطالبی را بیان کرد و گفت: محیط زیست از دو بخش زنده و غیر زنده تشکیل شده که هر دو بخش بر هم اثر متقابل دارند با این توصیف که انسان بعنوان جزیی از بخش زنده با تغییراتی که در محیط زیست ایجاد می کند مثل آلوده کردن آب، هواف خاک و زباله ریختن روی زمین این تعادل در محیط زیست را بهم می‌زند و باعث بروز مشکلات بزرگتری می‌شود.

در این جلسه  مربی ادبی کانون در مورد فراخوان آ مثل آب با اعضا صحبت کرد و از آنها خواست یک دلنوشته برای آب بنویسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =