راه‌کارهای اکران فیلم سینمایی«باغ‌کیانوش» در گیلان بررسی شد

طی نشستی با حضور مسوولان کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش و نماینده حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان، راه‌کارهای اکران حداکثری فیلم سینمایی«باغ‌کیانوش» در استان مورد بحث و گفت‌وگو قرارگرفت.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی درجهت اکران فیلم سینمایی«باغ‌کیانوش»، محصول مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان سینمایی سوره، به‌میزبانی معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان گیلان در رشت صورت‌گرفت.

مدیرکل کانون گیلان در آغاز این هم‌نشینی به اهمیت هم‌گرایی مجموعه‌های فعال در عرصه تعلیم و تربیت، به‌یژه‌ تعامل کانون و آموزش و پرورش پرداخت  و از هم‌گامی این دو مجموعه در تربیت نسل آینده سخن‌گفت.

سیدجلیل میرعظیمی برهمین‌اساس، ارایه محصول فرهنگی فاخر و تلاش برای بهره‌مندسازی هرچه بیش‌تر مخاطبان را از نقطه‌های مشترک این دو مجموعه فعال در عرصه آموزش و پرورش عنوان‌کرد و با اشاره به تولید فیلم‌سینمایی«باغ‌کیانوش» از سوی کانون پرورش فکری و سازمان سینمایی سوره گفت: این محصول فرهنگی با رویکرد تبیین ارزش‌های دفاع مقدس، ‌عنوان بهترین فیلم و بهترین جلوه‌های ویژه بخش فیلم‌های سینمایی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان کسب‌کرده است.

 وی برهمین اساس نیز ضرورت اکران حداکثری این فیلم با توجه به رویدادهای اخیر را یادآورشد و توضیح‌داد: برای نمایش این محصول فرهنگی در شهرستان‌های دارای سینما، سالن‌های کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش و هم‌چنین، در بستر تماشاخانه سیار برنامه‌داریم.

میرعظیمی افزود: فیلم «باغ‌کیانوش» برگرفته از کتابی به همین نام است و معرفی این کتاب نیز گامی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه به‌شمارمی‌رود.

لزوم هماهنگی درجهت پیش‌برد برنامه‌ها ازدیگر موضوع‌هایی بود که میرعظیمی به‌آن‌اشاره‌داشت و باخاطرنشان‌کردن نقش‌آفرینی  مجیدپتکی و شهرام حقیقت‌دوست، از هنرمندان گیلانی در این فیلم پیشنهادکرد هم‌زمان با آغاز اکران این فیلم در روز پنج‌شنبه، ۱۰ آبان ۱۴۰۳، امکانی برای حضور و  تجلیل از این هنرمندان در سینما سپیدرود رشت فراهم‌شود.

راه‌کارهای اکران فیلم سینمایی«باغ‌کیانوش» در گیلان بررسی شد

معاون تربیتی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان گیلان هم با استقبال از هم‌گرایی در جهت پیش‌برد برنامه‌های فرهنگی گفت: طی سال‌گذشته نیز به همت کانون پرورش فکری، اکران پویانمایی سینمایی«بچه‌زرنگ» و استقبال گسترده مخاطبان را شاهدبودیم و درسال جاری تلاش‌داریم با آسیب‌شناسی و بهره‌گیری از فرصت‌ها، امکان نمایش حداکثری فیلم باغ کیانوش را برای دانش‌آموزان سراسر استان فراهم‌کنیم.

حسن پیراولیاء در ادامه برضرورت‌ نشست برنامه‌ریزی مسوولان کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش در شهرستان‌ها برای همراه‌سازی دانش‌آموزان و پیگیری‌های اداری تاکیدکرد و این امر را در اثربخشی تلاش‌ها موثردانست.

مهدی مباشرت‌کار، نماینده حوزه هنری استان گیلان هم از حاضران در این نشست بود و از آمادگی‌های لازم برای اکران سراسری فیلم باغ کیانوش در شهرستان‌ها و مناطق کم‌برخوردارخبرداد.

این نشست ۷ آبان ۱۴۰۳ به میزبانی معاونت تربیتی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان در رشت صورت‌گرفت.

راه‌کارهای اکران فیلم سینمایی«باغ‌کیانوش» در گیلان بررسی شد

راه‌کارهای اکران فیلم سینمایی«باغ‌کیانوش» در گیلان بررسی شد

گفتنی‌است، فیلم «باغ کیانوش»  محصول مشترک کانون پرورش فکری و سازمان سینمایی سوره، به کارگردانی رضا کشاورزحداد  و تهیه‌کنندگی محمدجواد موحد ‌عنوان بهترین فیلم و بهترین جلوه‌های ویژه بخش فیلم‌های سینمایی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان را از آن خودکرد و داوران کودک و نوجوان جشنواره نیز جایزه بخش نوجوان را به این فیلم اهدا کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =