دوره‌ی آموزشی کارگاه هنری تکنیک‌های حجم‌سازی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است

دوره‌ی آموزشی کارگاه هنری تکنیک‌های حجم‌سازی ویژه‌ی مربیان هنری مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، دوره‌ی آموزشی کارگاه هنری تکنیک‌های حجم‌سازی ویژه‌ی مربی‌مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری سیستان و بلوچستان برگزار شد.

مدیرکل کانون استان در آیین آغازین این رویداد هنری ضمن تسلیت شهادت چند تن از مرزبانان عزیز در استان گفت: سیستان و بلوچستان استان ویژه‎ای است که متاسفانه در نگاه مردم سایر استان‌ها و مرکز به عنوان استانی امنیتی دیده می‌شود که واقعا این‌چنین نیست.

محمدرضا سالاری ادامه داد: اینکه دشمن به نوعی فعالیت‌هایی در استان دارد نباید ما را از هدف اصلی تربیت دور کند، البته کودکان و نوجوانان هم از این آسیب‌ها و مشکلات در امان نیستند و این موضوع رسالت مجموعه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را بسیار دشوارتر، حساس‌تر و ارزشمندتر کرده است؛ زیرا در این شرایط باید مخاطبان را به گونه‌ای آماده کنیم تا آمادگی پذیرش کارهای فرهنگی و هنری را داشته باشند.

وی سپس با بیان این نکته که پایه و اساس فکری انسان در دوران کودکی رقم می‌خورد، به بخشی از سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: در این سند، که اسلام، قرآن و علم در آن اتفاق نظر دارند، تربیت ساحت هنری و همه‌ی ابعاد وجودی انسان را با اهمیت دانسته که کانون در ساختار فعالیت‌های خود به ساختار و ساحت‌های سند تحول بنیادین متصل است.

مدیرکل کانون سپس اشاره‌ی کوتاهی به فعالیت‌های کانون در سطح استان کرد و ادامه داد: جمعیت ۹۸۰ هزار نفری کودک و نوجوان استان و پراکندگی جغرافیایی آن باعث شده امکان حضور در بسیاری از نقاط سیستان و بلوچستان را نداشته باشیم و این یک آسیب است زیرا اگر کانون دایره‌ی فعالیت‌های خود را گسترده‌تر کند می‌تواند خدمات بیشتری را به گروه بزرگتری ارایه دهد و کودکان و نوجوانان هم از این فرصت بهره ببرند.

سالاری در بخش دوم سخنان خود به پیشینه‌ی چند هزار ساله‌ی هنر سفالگری در شمال و جنوب استان و شهرت بین‎المللی آن اشاره کرد و گفت: این استان مردمان نجیب و هنرمندی دارد و شرایط بسیار خوبی به جهت وجود استعدادها در این استان نهفته است؛ این موضوع نشان می‌دهد که ما برای اینکه بتوانیم این گنجینه را به مخاطب خودمان منتقل کنیم، چه رسالت سنگینی داریم و برگزاری این دوره‌ی آموزشی، نشان از دغدغه‌ی مجموعه دارد.

وی آموزش مربیان را یکی از مهم‌ترین مسایلی دانست که اولویت ویژه‌ای در برنامه‌های او دارد و افزود: اگر مربیان خوب آموزش ببیند و به آن اهمیت بدهند، مخاطبان هم خوب آموزش خواهند دید و استعدادهای بیشتری شناسایی و شکوفا خواهند شد.

سالاری ادامه داد: نتیجه‌ی این فرایند جذاب، استقبال کودکان و نوجوانان بیشتری به فعالیت‌ها خواهد بود و این استقبال می‌تواند مسیر زندگی بسیاری از مخاطبان را تغییر دهد.

مدیرکل کانون در این بخش با تاکید دوباره بر اهمیت شناسایی استعدادهای تازه، موفقیت در این بخش را در گرو تعامل پویای مربیان با آموزش و پرورش دانست تا کودکان و نوجوانان بیشتری در سایه‌ی خدمات کانون پرورش یابند و توانمند شوند.

وی در پایان برگزاری این دوره‌ی آموزشی و بهرمندی از تجربه و علم استاد دوره را فرصت خوبی برای مربیان دانست تا سطح توانایی‌های خود را بالاتر ببرند و بتوانند با اعضا ارتباط موثرتری داشته باشند.

در ادامه مدرس کارگاه، کانون پرورش فکری را در ردیف خوشنام‌ترین فعالان حوزه‌ی فرهنگ و هنر دانست و گفت: دغدغه‌ی حوزه‌ی کودک یکی از سخت‌ترین مواردی است که می‌تواند وجود داشته باشد و کانون سال‌هاست که در این زمینه با نام نیک فعالیت می‌کند.

دوره‌ی آموزشی کارگاه هنری تکنیک‌های حجم‌سازی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است

عباس مجیدی ادامه داد: حضور در چنین دوره‌هایی برای این است که درک درستی از سطح توانایی و آگاهی خود داشته باشیم؛ دغدغه‌های شخصی‌مان را پیدا کنیم و در آن زمینه کار کنیم.

این مدرس دانشگاه هم‌چنین گفت: تبادل تجربه در این کارگاه‌ها می‌تواند مسیر را برای ما روشن کند و به ما بیاموزد با کودکان، آن‌چنان که شایسته‌ی آن هستند، روبه‌رو شویم.

این طراح و مجسمه ساز از مربیان هنری خواست برروی کار خود تمرکز کنند، جسارت داشته باشند، از ذهنیات خود طرح بزنند؛ فرم بسازند و اثر خلق کنند.

مجیدی به مربیان یادآور شد که قرار نیست همه‌ی کودکان هنرمند شوند ما وظیفه داریم هدایت کنیم نه اینکه جهت بدهیم بلکه باید به علاقه‌مندان، آمادگی گام برداشتن در مسیر هنر بدهیم.

عباس مجیدی، که در رویدادهای هنری بسیاری حضور داشته و نمایشگاه‌های پر تعدادی برپا کرده است، در ادامه‌ی توصیه‌های خود به مربیان گفت: کودکان شخصیت‌های کاملا مستقلی دارند به آنان آموزش دهید بدون ترس با گل سفال روبه‌رو شوند، چیزی را به آنها تحمیل نکنید و توجه به اقلیم را در آنان تقویت کنید.

در ادامه، استاد و مربیان برای بخش عملی دوره‌ی آموزش به سالن آفرینش‌های هنری رفتند.

گفتنی است این کارگاه ۸ ساعته در کانون استان در حال برگزاری است و مربیان هنری قرار است فردا یک کارگاه دیگر با عنوان مبانی هنرهای تجسمی را بگذرانند.

دوره‌ی آموزشی کارگاه هنری تکنیک‌های حجم‌سازی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است

دوره‌ی آموزشی کارگاه هنری تکنیک‌های حجم‌سازی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =