نشست مجازی سینما نوجوان و تاثیر آن در رشد نوجوان با نگاهی به فیلم ساز دهنی

نشست بررسی فیلم سازدهنی به صورت مجازی در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، نشست نوجوان محور با عنوان «سینمای نوجوان و تاثیر آن در رشد نوجوان با نگاهی به فیلم سازدهنی» با حضور مربیان و کارشناسان سراسر کشور و همچنین دکتر لیلا میرهادی نویسنده، کارگردان و کارشناس فیلمنامه امور سینمایی کانون پرورش فکری به صورت مجازی برگزار شد.

در ابتدای نشست، بخش‌هایی از فیلم سازدهنی، ساخته امیر نادری، از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پخش شد.

میرهادی در ادامه بیان کرد: این فیلم از ابعاد مختلفی قابل بررسی است؛ و از منظر اجتماعی، مسئولیت‌پذیری را به تصویر می‌کشد.

وی افزود: در این فیلم هیجانات دوران نوجوانی، بحران های این دوره و تجربه های تعدادی نوجوان را نشان می‌دهد که نوجوانان با مسئولیت‌پذیری می‌توانند به بهترین شکل ممکن آنها را مدیریت کنند.

این نویسنده و کارگردان ادامه داد: در این فیلم در کنار پرداختن به زندگی جاری نوجوانان با شیوه تغذیه، دغدغه ها و شغل پدر و مادر آنها نیز روبرو هستیم که این، نشان از هوشمندی فیلمساز است.

وی در مورد ساختار و محتوای فیلم خاطر نشان کرد: برداشت مخاطب از فیلم و تلاش کارگردان در رساندن محتوا، دو خط موازی هستند که اگر با هم پیش بروند باعث موفقیت کارگردان در انتقال اندیشه نهفته در فیلم می شوند.

 میرهادی، ضمن معرفی فیلم سازدهنی بعنوان الگوی فیلمسازی و فیلمنامه نویسی برای نوجوانان گفت: دوران نوجوانی از جهت فرصتی برای ساختن آینده افراد، دورانی کوتاه و بسیار مهم است؛ که نوجوان با کشف و فراگیری مسائل جدید، شخصیتش را می‌سازد.

نشست مجازی سینما نوجوان و تاثیر آن در رشد نوجوان با نگاهی به فیلم ساز دهنی

وی، با اشاره به اینکه "کشف و فراگیری" از ویژگی های خاص دوران نوجوانی است، افزود: اگر نوجوان هیجانات مناسب را کشف و تجربه نکند، به دنبال هیجانات کاذب می‌رود؛ و ما به عنوان مربیان کانون باید آنها را با این هیجانات آشنا کنیم.

کارشناس فیلمنامه امور سینمایی کانون پرورش فکری، با اشاره به اینکه" قصه، رکن اصلی یک فیلم است." ادامه داد: نوجوان بر خلاف کودک، قصهٔ فیلم را صرفا برای سرگرمی دنبال نمی‌کند، پس باید در انتقال مفاهیم از طریق آن دقت کنیم.

میرهادی تصریح کرد: این فیلم، گام به گام مخاطب را با بحران یک نوجوان در تقابل با خود مواجه می کند و دغدغه آنها برای شنیدن شدن، دیده شدن و درک شدن را به تصویر می‌کشد.

وی بیان کرد: اگر نوجوان علاقه‌اش را در میان فرهنگ خودش پیدا نکند به دیگر فرهنگ‌ها رجوع می‌کند و خوراک فرهنگی خود را به شکلی نادرست پیدا می‌کند.

میرهادی تاکید کرد: برای اینکه نوجوانان را به دنیای امید و تلاش برگردانیم باید توجه‌شان را به داشته های درونشان مانند اعتماد به نفس و عزت نفس جلب کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =