به گزارش روابطعمومی ادارهکل کانونپرورشفکریکودکانو نوجوانان استانفارس، در سوم، چهارم، وهفتم آذر ۱۴۰۳، علی خواجهنژادیان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، طی ۶۰ وبینار فشرده با مراکز کانون در سراسر استان، عملکرد مربیان کانون را مورد بررسی قرار داد.
این جلسات با هدف ارتقاء کیفیت خدمات و افزایش کارایی مربیان طراحی و اجرا شد.
این وبینارها فرصتی برای ارزیابی عملکرد مربیان در سطوح مختلف فراهم کرد؛ و زمینهای برای همافزایی در فعالیتها و اشتراکگذاری تجربیات میان مراکز مختلف استان شد.
علی خواجهنژادیان در این راستا بر بررسی کیفیت عملکرد مربیان در انتخاب دقیق کانون یاران تأکید کرد؛ و از مربیان خواست که فرآیند انتخاب این افراد را با دقت بیشتری انجام دهند.
مدیرکل کانون فارس همچنین به ضرورت ارتباط نزدیک مربیان با مدارس و اولیای دانشآموزان اشاره کرد؛ و برگزاری جلسات هماهنگی برای تقویت این ارتباطات را از اولویتهای این طرح دانست.
این جلسات به بررسی روشهای مؤثر در تعامل مربیان با مدارس و خانوادهها پرداخت؛ و راهکارهایی برای رفع مشکلات موجود در این زمینه ارائه شد.
علاوه بر این، در راستای اجرای بهینه طرح کانون یاران، راهکارهای عملی برای حل مشکلات موجود در مراکز مختلف ارائه گردید؛ تا فرآیندهای اجرایی طرح تسهیل و بهبود یابد.
یکی از اقدامات مهم دیگر، تشریح اهمیت ایجاد شناسنامه مدارس هدف در هر مرکز بود.
علی خواجهنژادیان بر این نکته تأکید کرد؛ که ایجاد شناسنامه مدارس هدف میتواند به شناسایی دقیق نیازهای آموزشی و تربیتی کودکان و نوجوانان کمک کند؛ و برنامهریزی بهتری برای رفع این نیازها فراهم آورد.
در ادامه این اقدامات، پروژههایی که تاکنون توسط کانون یاران در سطح استان به اجرا درآمده بود، مورد بررسی قرار گرفت. در این بررسی، نقاط قوت پروژهها شناسایی شده و زمینههایی برای بهبود و تقویت آنها در پروژههای آتی فراهم شد.
لازمبهذکر است؛ این اقدامات گامهای مهمی در راستای ارتقاء کیفیت خدمات آموزشی و تربیتی به کودکان و نوجوانان استان است؛ و کانونفارس در تلاش است؛ تا با تقویت ارتباطات و بهبود فرآیندهای اجرایی، آیندهای روشنتر برای نسل کودک و نوجوان استان رقم بزند.