آمادگی کانون پرورش فکری سمنان برای اجرای پروژه‌های مشترک فرهنگی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان از آمادگی این اداره کل برای همکاری در پروژه‌های مشترک فرهنگی خبر داد و گفت: کانون تمام امکانات خود را در اختیار طرح‌های مشترک فرهنگی با سایر نهادها قرار خواهد داد.

به گزارش روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مرتضی مزینانی، مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان در نشست هم‌اندیشی با مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان سمنان در راستای تقویت تعاملات دوجانبه در دفتر مدیرکل کانون، با اشاره به ظرفیت‌های زیرساختی کانون پرورش فکری استان سمنان اظهار کرد: ۲۱ مرکز فرهنگی و هنری کانون در استان وجود دارد که ۱۵ مرکز آن ثابت بوده و در ۶ مرکز دیگر به‌صورت سیار یا پستی فعالیت انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراکز آماده همکاری و ارائه فضای مناسب برای برنامه‌های مختلف اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان سمنان هستند؛ حتی در صورت نیاز به فضای خاص، می‌توانیم از امکانات موجود ازجمله سالن‌های اجتماعات، کلاس‌ها و دیگر زیرساخت‌ها برای برگزاری برنامه‌های مشترک استفاده کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان افزود: مراکز کانون به‌ویژه سالن‌های آمفی‌تئاتر، ظرفیت برگزاری برنامه‌های مختلف را دارند. این سالن‌ها برای برنامه‌های متنوع با حضور دانش‌آموزان آماده هستند و می‌توانیم این فضاها را برای برگزاری برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی اتحادیه انجمن‌های اسلامی در اختیار قرار دهیم.

وی از آمادگی این نهاد برای همکاری در پروژه‌های مشترک فرهنگی خبر داد و گفت: آمادگی داریم تا از زیرساخت‌های کانون، نیروی انسانی، تجهیزات و حتی کمک‌های مالی برای پروژه‌های مشترک استفاده کنیم.

مزینانی گفت: اگر پروژه‌ای مشترک با اتحادیه انجمن‌های اسلامی تعریف شود، کانون تمام امکانات خود را در اختیار این پروژه قرار خواهد داد. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان اظهار کرد: ما در کانون همیشه به دنبال راه‌حل‌هایی هستیم که به نفع نسل جوان و آینده‌ساز کشور باشد؛ بنابراین از هر همکاری مشترک و برنامه‌ای که به رشد و تعالی کودکان و نوجوانان استان کمک کند، استقبال می‌کنیم.

مزینانی گفت: امیدواریم خدمات بهتری را با ادامه این همکاری‌ها و هم‌افزایی بیشتر به جامعه هدف ارائه دهیم.

وی با اشاره به یک آسیب جدی در ساختارهای موجود در حوزه تربیت و آموزش کودکان و نوجوانان در کشورمان گفت: یکی از آسیب‌های جدی که در تشکل‌ها وجود دارد، این است که وقتی نوجوانان به سنین بالاتر می‌رسند و وارد مقاطع تحصیلی بالاتر مانند دانشگاه می‌شوند، ارتباط‌های آموزشی و پرورشی که تا آن زمان با تشکل داشتند، قطع می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان تصریح کرد: آن‌ها بعد از یک سن خاص، اغلب به محیط‌ها و فضاهایی می‌روند که با ارزش‌ها و مهارت‌های اولیه‌ای که در تشکل قبلی آموخته‌اند، سازگار نیست و این امر زیست اجتماعی آنها را هم تا حدودی دستخوش تغییر می‌کند.

مزینانی بیان کرد: حتی در برخی موارد، این نوجوانان پس از ورود به دانشگاه یا سایر نهادها، با مشکلات جدیدی روبه‌رو می‌شوند که ارتباطات اولیه آنها را با تشکلی که زمانی در آن زیست کرده‌اند، تضعیف یا قطع می‌کند و این امر باید چاره شود.

وی به مشکلات ساختاری این بخش اشاره کرد و افزود: در کانون تلاش داریم تا از همان سنین پایین برای نوجوانان فرصت‌های آموزشی فراهم کنیم و آنها را در مسیر شغلی و حرفه‌ای موردعلاقه‌شان هدایت و کمک کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان تصریح کرد: در کانون پرورش فکری استان سمنان تلاش می‌شود تا پس از آن که نوجوانان به سن ۱۸ سالگی می‌رسند، بسیاری از این فرصت‌های خلق‌شده در گذشته به آنها کمک کند تا زندگی بهتری داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =