جایگاه سواد خواندن در برنامه‌ی درسی ایران و تأثیر خواندن بر نوشتن

زمان برگزاری یکصدودهمین نشست کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موضوع سواد خواندن به یک‌شنبه ۹ دی ۱۴۰۳ موکول شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نشست که به بررسی «جایگاه سواد خواندن در برنامه‌ی درسی ایران و تأثیر خواندن بر نوشتن» می‌پردازد پیشتر قرار بود روز ۲۵ آذر برگزار شود  که به دلیل تعطیلی آلودگی هوا برگزار نشد.

بر اساس این گزارش شهین نعمت‌زاده زبان‌شناس، پژوهشگر و مولف کتاب‌های درسی و عضو شورای واژه‌گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی و حسین قاسم‌پورمقدم دکترای برنامه‌ریزی درسی و مولف کتاب‌های درسی، مدیر گروه آموزش زبان و ادبیات فارسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی و عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان در این نشست حضور خواهند داشت.

در ششمین نشست از سلسله نشست‌های سواد خواندن، به جایگاه سواد خواندن در برنامه‌ی درسی ایران و تأثیر خواندن بر نوشتن و این‌که آیا برنامه‌ریزان آموزش رسمی در ایران به اندازه کافی به اهمیت سواد خواندن پی برده‌اند؟ پرداخته خواهد شد.

پژوهش‌ها نشان داده است یک برنامه‌ی درسی منعطف با رویکرد مطالعه و تحقیق که بتواند زمانی را برای بیان نظرهای دانش‌آموزان در مورد کتاب‌های مطالعه شده در نظر بگیرد، می‌تواند به بهبود سواد خواندن آن‌ها کمک کند. آموزش و پرورش ما چه‌قدر با این شیوه‌ی برنامه‌ریزی فاصله دارد؟ از طرفی از آن‌جا که خواندن و نوشتن دو توانایی پایه و کلیدی محسوب می‌شوند، میزان تاثیرگذاری این دو بر یکدیگر چگونه است و آیا بهبود سواد خواندن در تقویت مهارت نوشتن موثر خواهد بود؟

نشست «جایگاه سواد خواندن در برنامه‌ی درسی ایران و تأثیر خواندن بر نوشتن» روز یک‌شنبه ۹ دی ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ در کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان خالداسلامبولی، پلاک ۲۴، مجتمع فرهنگی هنری شهید ملک‌شامران کانون برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به حضور در این نشست از طریق فضای مجازی، می‌توانند در اسکای‌روم به نشانی https://live.kpf.ir/ch/lib با گزینه مهمان وارد شوند یا این نشست را از طریق کانال کانون در پیام‌رسان شاد به نشانی shad.ir/kpf_live  به صورت برخط دنبال کنند.

جایگاه سواد خواندن در برنامه‌ی درسی ایران و تأثیر خواندن بر نوشتن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =