«طرح نماد» موضوع نشست شورای فرهنگی کانون سیستان و بلوچستان

نشست شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با موضوع بررسی «طرح نماد» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست شورای فرهنگی کانون استان با حضور اعضا برگزار شد.

مدیرکل کانون استان در این نشست، که با موضوع بحث پیرامون طرح نماد صورت گرفت، با بیان این نکته که در حوزه‌ی آسیب‌های اجتماعی با چند مساله روبه‌رو هستیم، گفت: مساله‌ی نخست، دانش آموزانی هستند که دچار این آسیب‌ها شده‌اند، که کانون در این زمینه با «امید آفرینی» می‌تواند کمک کند و مساله‌ی دیگر «پیشگیری» است که نقش کانون پرورش فکری در این حوزه بسیار با اهمیت و کلیدی است.
محمدرضا سالاری سپس گفت: در سیستان و بلوچستان با توجه به گستردگی جغرافیایی و مسایل گوناگونی که در این بخش از کشور وجود دارد، آسیب‌ها شکل پیچیده‌تری دارند و می‌توان گفت محله به محله، این آسیب‌ها متفاوت هستند.
وی سپس گفت: تمام فعالیت‌های کانون، با توجه به نقشی که در مسیر توانمندسازی کودکان و نوجوانان دارند، می‌توانند به عنوان یک ابزار بازدارنده، کودکان و نوجوانان را از آسیب‌های اجتماعی دور نگهدارند.
وی با اشاره به این موضوع که «زبان هنر» بهترین ابزار برای فعالیت و تاثیرگذاری در این حوزه است، مربیان کانون را به سبب مجهز بودن به این ابزار، شایسته‌ی ورود به این عرصه دانست و ادامه داد: هر کدام از فعالیت‌های کانون مقدمه‌ای است برای پیاده کردن پیوست‌های تربیتی و مربیان، به عنوان نیروهای متخصص در بهره‌گیری از فعالیت‌ها، باید با تفکر، تدارک محتوا و با آمادگی کامل در کارگاه‌های «حال خوش زندگی» حاضر شوند تا مخاطب اثرپذیری داشته باشد.
مدیرکل کانون «احساس مسوولیت» را عاملی مهم برای نتیجه بخش بودن طرح نماد خواند و گفت: علاوه بر مربیان، همه‌ی همکاران باید با احساس مسوولیت، این طرح را مطالعه کنند و بشناسند زیرا هم‌افزایی با احساس مسوولیت رخ می‌دهد.
استفاده از ظرفیت طرح کانون مدرسه، که سالاری آن را موجب رشد و تعالی کانون دانست، واقع‌بینی در اجرای طرح، گسترده‌تر کردن دایره‌ی اجرای فعالیت‌ها برای مخاطبان، افزایش تعامل با مدارس و ادامه‌ی طرح هر کلاس یک قفسه‌ی کتاب دیگر مواردی بود که مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آنها را در موفقیت این طرح، موثر دانست.
اجرای طرح نماد که همان نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان است شامل پنج مرحله‎ی غربالگری، تشخیص، آموزش، توانمندسازی و مداخله و درمان است و پنج هدف ایمان، نشاط، امید، هویت و خردورزی را به عنوان محورها و هدف‌های اصلی برنامه دنبال می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =