کد خبر: 350447
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
بازدید 32
آغاز نوآوری در آموزش علمی کودکان و نوجوانان در مرکز داراب‌دو

مرکز داراب‌دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، با آغاز پروژه‌ای نوآورانه در حوزه فناوری، گام بلندی در راستای ارتقای کیفیت و جذابیت فعالیت‌های علمی برداشته است. در این پروژه، طراحی و ساخت ابزارهای علمی هولوگرام به‌عنوان ابزار آموزشی پیشرفته برای کودکان و نوجوانان آغاز شده است که هدف آن، فراهم کردن بستر مناسب برای بهره‌برداری از فناوری‌های نوین و تقویت تعامل علمی میان مخاطبان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، از آغاز دی‌ماه۱۴۰۳، مرکز داراب‌دو با آغاز پروژه‌ای نوآورانه و پیشرفته در حوزه فناوری، به‌عنوان اولین گام در جهت توسعه حرکت‌های علمی در کانون فارس، دست به طراحی و ساخت ابزارهای علمی هولوگرام زده است.

این پروژه که با همکاری فرشته افشاری مسئول مرکزداراب‌دو، محمد علی دهقانی، راهبر آموزشی اداره آموزش و پرورش داراب، و محمد رضا روستا، آموزگار و نیروی سابق کانون، پیگیری می‌شود؛ به‌منظور ارتقاء کیفیت و جذابیت فعالیت‌های علمی به‌ویژه در زمینه فناوری و آموزش، طراحی و اجرا شده است.

هدف اصلی این پروژه، فراهم‌سازی بستر مناسب برای بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در کانون و ارتقاء تعامل علمی میان مخاطبان است.

در این راستا، ابزارهای علمی هولوگرام ساخته شده تا نوجوانان و کودکان کانون بتوانند از این فناوری پیشرفته در جهت یادگیری بهتر و جذاب‌تر استفاده کنند.

علاوه بر این، تیم اجرایی پروژه در حال طراحی محتوای آموزشی ویژه‌ای برای نمایش با دستگاه‌های هولوگرام است؛ تا تجربه آموزشی به‌مراتب غنی‌تر و تعاملی‌تر برای مخاطبان فراهم آورد.

هولوگرام، که یک فناوری تصویری پیشرفته است، قادر به تولید تصاویر سه‌بعدی با استفاده از انعکاس و پراکندگی نور می‌باشد. این تصاویر با ثبت الگوهای تداخل نوری روی سطوح خاص تولید می‌شوند. در حوزه آموزش، هولوگرام توانایی‌های منحصر به فردی دارد. به‌عنوان مثال، در کلاس‌های علوم می‌توان ساختارهای مولکولی یا اندام‌های بدن انسان را به‌صورت سه‌بعدی به نمایش گذاشت. در آموزش هنر، معماری و طراحی، این فناوری امکان نمایش مدل‌های پیچیده و جزئیات دقیق را فراهم می‌آورد. همچنین، در آموزش تاریخ و جغرافیا، استفاده از هولوگرام برای بازسازی اماکن تاریخی یا نمایش نقشه‌های سه‌بعدی می‌تواند به عمق و جذابیت فرآیند یادگیری کمک کند.

این فناوری با استفاده از نور برای خلق تصاویر سه‌بعدی و ایجاد تعامل بصری، به‌طور قابل توجهی درک مفاهیم آموزشی را تسهیل کرده است؛ و اثر بخشی فرآیند یادگیری را افزایش می‌دهد.

پروژه هولوگرام مرکز  داراب‌دو به‌عنوان گام مهمی در مسیر نوآوری‌های علمی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، چشم‌انداز جدیدی از تعامل و یادگیری پیشرفته را برای نسل آینده به ارمغان خواهد آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =