به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه که دبیرخانه کشوری کانونیاران نیز هست، نشست با مدیران مدارس کانونیاران در مراکز کل استان با حضور مدیرکل و مسئولان آموزش و پرورش در روز سهشنبه ۱۸ ماه دی ۱۴۰۳ در سالن آمفیتئاتر مرکز شماره ۴ شهر کرمانشاه، به صورت حضوری و مجازی برگزار گردید و ضمن تبیین برنامههای کانونیاران، با اعطای لوح و هدیه از همراهی مدیران مدارس تجلیل شد.
محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون استان و دبیر کانونیاران کشور، ضمن تشکر از زحمات حاضرین و خیر مقدم به مدیران مدارس کانونیاران استان کرمانشاه، بیان داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، امسال به عنوان دبیرخانه کشوری طرح کانونیاران انتخاب شده و در واقع اتفاقات کانونیاری، امسال به همت مجموعه کانون استان کرمانشاه در سراسر کشور در حال اجرا و برنامهریزی است. امروز هم بهطور کشوری از استان کرمانشاه ارتباط خواهیم داد و به نوعی هدایت این کشتی حرکتکننده در مسیر تعالی نوجوانها را در طرح کانونیاری در مجموعه کانون استان اهتمام داریم که هدایت کنیم و به نقطه مقصود برسانیم و ساحل اتفاق خوب نوجوانمحوری را انشاءالله شاهد باشیم.
وی افزود: مقصود اصلی این نشست را تقدیر از مدیرانی میدانم که در این مدت همراهی کردید و طرح کانونیاران امسال توانست با قدرت و قوت بیشتری انجام شود. ما در سال گذشته در استان کرمانشاه حدود ۲۰۰کانونیار داشتیم، ولی امسال به همت شما عزیزان و همراهی که شما با مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردید و پیگیریهایی که همکاران ما در مجموعه کانون داشتند، ما امروز بیش از ۵۷۰ کانونیار در سطح استان داریم و این نشان از یک همت جمعی برای رسیدن به هدف نهایی ما در تربیت نوجوانان هست. شما عزیزان بدانید که کانون پرورش فکری با همه امکانات اندکی که در اختیار دارد در خدمت شما بزرگواران هست و هر زمانی نیازی احساس شد تا از ظرفیتهای کانون استفاده شود ما پذیرا بوده و در کنار شما هستیم و این همراهی بین مدرسه و کانون یعنی کمک بیشتر برای تربیت بهتر نوجوانانی که آیندهسازان سرزمین هستند.
سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش با حضور در این آیین، ضمن تبریک ایام با تشکر از مدیرکل و مجموعه کانون استان جهت برگزاری این نشست، عنوان کرد: تنها راه نجات و پیشرفت در موانعی که در راه رسیدن به اهداف ما هست، اتحاد، انسجام و هماهنگی درونسازمانی و تعامل برونسازمانی است؛ یعنی در آموزش و پرورش قرار نیست بخشینگری کنیم و جزیرهای عمل نماییم، همه ما و سازمانهای ذیربط که متولی تربیت دانشآموزان هستیم زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش میباشیم و باید با همکاری و همافزایی در کنار هم بتوانیم بچههای این دیار را که مثل اولاد خود ما هستند، تربیت کنیم. لذا با اعتلافی که شکل گرفت و همکاری که بین مجموعههای ذیربط انجام شد، برنامههای مختلفی برگزار گردیده که یکی از کارهای خوبی که بحث کانونیاران بود با همراهی و راهبری شما بزرگواران در حال انجام است.
وی تصریح کرد: کار شما بسیار ارزشمند است زیرا زمانیکه میگوییم رویکرد آموزش و پرورش رویکردی تربیتی هست منظور این است که دانشآموز به هویت ایرانی و اسلامی خودش افتخار کند و یکی از این راهها این است که متعلق به یک تشکل که در آموزش و پرورش وجود دارد، باشد و بحث کانونیاری برای این است که دانشآموز احساس کند که با جایی در حال همکاری هست و به آن تعلق خاطر دارد و در این صورت این طرح میتواند به این هویت و هویتیابی دانشآموز کمک کند تا به خود افتخار کرده و برای خودش ارزش قائل باشد؛ لذا این کار شما در راستای همان رویکرد تربیتی است که گفته شد و البته در کنار این بحث هویت و مقوله کار گروهی و یافتن این روحیه هست. باید از همین دوران کودکی کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش با این بچهها کار کند که روحیه کار تیمی در اینها تقویت شود. به وجود تک تک شما عزیزان افتخار کرده و قدردان زحمات شمایی که در خط مقدم نظام تعلیم و تربیت در حال تلاش میباشید، هستم و آرزوی موفقیت دارم.
در ادامه اجرای موسیقی زنده توسط اعضای نوجوان، کلیپ معرفی و موشنگرافی کانون، پخش کلیپ و سرود کانونیاران، تبیین برنامههای طرح کانونیاران و... از مواردی بود که در این نشست انجام پذیرفت. در پایان نیز با اهدای لوح و هدیه از مدیران مدارس کانونیاران، توسط مدیرکل و مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه و مدیرکل آموزش و پرورش استان تجلیل به عمل آمد.
گفتنی است «کانونیاران» دانشآموزان مستعدی هستند که در کانون پرورش فکری رشد کرده و براساس نظریه سیاستی فعال و کلان در جامعهپردازی آینده ایران به عنوان نماینده کانون در مدارس معرفی میشوند و دانشآموزان مدارس را با فعالیتهای کانون آشنا میکنند.