کانون پرورش فکری، بستری مناسب برای تقویت سواد موسیقایی کودکان و نوجوانان

مدرس موسیقی، بر نقش محوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تقویت هوش موسیقایی کودکان و نوجوانان تأکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، شهلا میلانی در نشست هم‌اندیشی نخبگان عرصه موسیقی کودک و نوجوان و سرود کانون، با بیان این‌که موسیقی کودک باید به‌طور ویژه و متناسب با کلام و نیازهای کودکانه طراحی شود، افزود: کانون می‌تواند از همان سنین کودکی، موسیقی را به شیوه‌ای درست و اصولی به کودکان آموزش دهد تا از مشکلاتی که دانش‌آموخته‌های رشته موسیقی به دلیل نبود بازار کار با آن مواجه می‌شوند، جلوگیری شود.

این مدرس موسیقی با تأکید بر نقش کانون در شناسایی استعدادهای موسیقی کودکان، اظهار داشت: والدین نیز از همان ابتدا قادر خواهند بود تا استعدادهای موسیقی فرزندان خود را شناسایی کنند، اما مسئولیت اصلی این امر بر عهده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. هر چند آموزش موسیقی در دیگر نهادها و مؤسسه‌ها نیز انجام می‌شود، اما این آموزش‌ها معمولاً ناقص و ناکافی هستند. بنابراین، کانون باید به عنوان متولی اصلی آموزش موسیقی در این حوزه عمل کند.

 کانون پرورش فکری، بستری مناسب برای تقویت سواد موسیقایی کودکان و نوجوانان

میلانی با اشاره به ضرورت ارائه آموزش سازهای موسیقی به کودکان و نوجوانان، گفت: اگر می‌خواهیم کودکان و نوجوانان به سمت آثار خوب موسیقایی حرکت کنند، باید سواد موسیقایی و شنیداری آن‌ها تقویت شود. لازم نیست که همه کسانی که آموزش می‌بینند، خواننده، نوازنده یا آهنگ‌ساز شوند، بلکه لازم است به‌عنوان یک فرد از جامعه که مخاطب موسیقی است، همان‌طور که سواد خواندن و نوشتن دارد، سواد شنیداری‌اش هم تقویت شود.

وی با تأکید دوباره بر نقش کانون به‌عنوان متولی موسیقی کودک و نوجوان، گفت: کانون باید سواد موسیقایی و شنیداری کودکان و نوجوانان را تقویت کند. سرود، بخشی از شاخه موسیقی است و کودکان و نوجوانان به موسیقی نیاز دارند.

این نشست با حضور چهره‌های برجسته عرصه موسیقی کودک و نوجوان و سرود، روز دوشنبه ۳ دی ۱۴۰۳ در سالن نشست‌های مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =