کانونی‌سازی، نقطه‌آغازاستعدادیابی و فرهنگ‌سازی/پرورش کودکان ونوجوانان، به خلاقیت‌ورزی و ابداع منجرشود

طی نشست سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مدیرگروه رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه گیلان، بر ضرورت کانونی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی، استعدادیابی و فراهم‌سازی زمینه‌های تبلور فعالیت‌های تربیتی در بستر خلاقیت‌ورزی و ابداع تاکیدشد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون گیلان، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان صبح امروز پذیرای عضو هیات علمی و مدیرگروه رشته ادبیات فارسی دانشگاه گیلان وهم‌چنین، جمعی از مسوولان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بود و طی این هم‌نشینی هدف‌مند، بر ضرورت فرصت‌سازی و ریل‌گذاری مسیر فرداهای نسل کودک و نوجوان تاکیدشد.

کانونی‌سازی، نقطه‌آغازاستعدادیابی و فرهنگ‌سازی/پرورش کودکان ونوجوانان، به خلاقیت‌ورزی و ابداع منجرشود

سجادکوچک‌نژاد، و فیروز فاضلی، طی این نشست، کانونی‌سازی را نقطه آغاز فعالیت‌های پرورشی ارزیابی و این مهم را امکانی برای استعدادیابی و تبلور فعالیت‌های تربیتی در بستر «خلاقیت‌ورزی و ابداع» نسل کودک قلمدادکردند.

این مسوولان فرهنگی هم‌چنین، اصلاح جامعه را نیازمند توجه ویژه به نسل کودک نوجوان دانستند و بر اهمیت انتخاب و عبور از مسیرهای دشوارگذر برای توفیق در عرصه‌های فرهنگی تاکیدکردند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان نیز در این نشست، با تشریح پیشنه کانون، به روند فعالیت‌های این مجموعه فرهنگی پرداخت و از چشم‌انداز برنامه‌ها صحبت‌کرد.

سجادکوچک‌نژاد در این میان از نقش کانون در ایجاد فرصت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و پژوهشی برای آینده‌سازان سخن‌به‌میان‌آورد و از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های انسانی این نهاد فرهنگی سخن‌گفت.

وی در ادامه، هم‌گرایی را لازمه پیش‌برد و توفیق در عرصه فرهنگ‌سازی عنوان‌کرد و همراهی با مجموعه‌های فرهنگی و آموزشی را سازنده دانست.

کوچک‌نژاد در همین ارتباط، فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه گیلان را دو مجموعه تاثیرگذار در تربیت و هدایت استعدادهای دانست و با اشاره به رسالت‌های کانون پرورش فکری در کشف استعدادهای فکری و ذوقی آینده‌سازان گفت: این تعامل و هم‌افزایی‌می‌تواند نقشی اساسی در تربیت مخاطبان فرداهای این مجموعه‌ها داشته‌باشد.

او درپایان از حضور و همراهی فعالان فرهنگی استان قدردانی‌کرد و حمایت‌های همه‌جانبه آنان از برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را مایه دلگرمی توصیف‌کرد.

عضو هیئت‌علمی و مدیرگروه رشته ادبیات فارسی دانشگاه گیلان هم افزون بر بیان نقطه‌ نظرات مشترک که در آغاز صحبت‌ها مطرح‌شد، به شناخت مناسب خانواده‌ها از کانون و سرمایه‌های انسانی و نام‌آشنای این مجموعه پرداخت و این مهم را فرصتی برای توفیق افزون‌تر و برندسازی فعالیت‌های کانون پرورش فکری دانست.

کانونی‌سازی، نقطه‌آغازاستعدادیابی و فرهنگ‌سازی/پرورش کودکان ونوجوانان، به خلاقیت‌ورزی و ابداع منجرشود

فیروز فاضلی با بیان‌این‌که کودکان و نوجوانان به‌عنوان مخاطبان کانون پرورش فکری، سرشار از خلاقیت‌ورزی و استعداداند، توضیح‌داد: بزرگ‌ترها نیز برای طبع‌آزمایی و خلق اثر، نیازمند رجعت به دوران‌کودکی‌ هستند و این بیان‌گر نقش کانون و ارزش‌مندی مخاطبان آن است.

این چهره فرهنگی و دانشگاهی برهمین‌اساس نیز از آمادگی برای معرفی شخصیت‌های ادبی جهت هم‌نشینی با اعضای کانون و فرصت‌سازی برای همراهی و همکاری دانشجویان با مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری خبرداد و ابرازامیدواری‌کرد که این همراهی‌ها نتایج مثبتی به‌دنبال‌داشته‌باشد.

پایان‌بخش این نشست که صبح روز پنج‌شنبه، ۲۷ دی ۱۴۰۳ به‌میزبانی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت صورت‌گرفت، ارایه دیدگاه‌ها از سوی دیگر حاضران واعلام همراهی با کانون بود.

کانونی‌سازی، نقطه‌آغازاستعدادیابی و فرهنگ‌سازی/پرورش کودکان ونوجوانان، به خلاقیت‌ورزی و ابداع منجرشود

کانونی‌سازی، نقطه‌آغازاستعدادیابی و فرهنگ‌سازی/پرورش کودکان ونوجوانان، به خلاقیت‌ورزی و ابداع منجرشود

کانونی‌سازی، نقطه‌آغازاستعدادیابی و فرهنگ‌سازی/پرورش کودکان ونوجوانان، به خلاقیت‌ورزی و ابداع منجرشود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =