به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان؛ نوشین فرهادی، کارشناس آفرینشهای هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان گفت: در این نشست یک روزه، ۱۵ نفر از مربیان، اعضای ارشد و همچنین کانون یاران، چگونگی یافتن ایده وموضوع یابی در اجرای یک اثر نقاشی و همچنین تکنیک رنگ آمیزی گواش و آبرنگ را آموختند.
وی با بیان اینکه استفاده از تکنیک های محدود کننده در نقاشی قوه تفکر و خلاقیت مخاطب را محدود مینماید ابراز کرد : ایده پردازی و استفاده از تکنیکهای مختلف در نقاشی باعث میشود تا مخاطب که گروه هدف ما کودکان و نوجوانان هستند، با یک تجربه جدید روبرو شوند وبا استفاده از این تجربه جدید، امکان بروز خلاقیت و ابتکار را برای خود به ارمغان آورند.
کارشناس آفرینشهای هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان تاکید کرد: وظیفه مربیان است که زمینه دسترسی به تجارب گسترده را با اهداف آفرینشهای هنری کانون همسو سازند و در همین راستا به آموزش های مستقیم و غیر مستقیم بپردازند.
فرهادی اضافه کرد: زمانی که کودک یا نوجوان در مسیر تجربه جدید در قالب یک فعالیت هنری قرار میگیرد در واقع به فضایی از شکل گیری شخصیتی و اجتماعی نیز ورود میکند و به صورت مستقیم دانش ومهارتها و به شکل غیر مستقیم تواناییها، قدرت برونریزی و بازنمایی، افزایش سواد بصری، کشف زاویه دید برای بیان احساسات و همچنین نگرشها را به دست می آورد.
وی افزود: دانش و مهارت مؤلفههایی هستند که باید به صورت مستقیم برای مخاطب مورد آموزش قرار گیرند، اما در اهداف کانون مهارتها به صورت مستقیم و خلاقیت و پرورش احساس و نگرش کاملاً غیرمستقیم آموزش داده می شود.